Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Powstaje najszybszy w historii samolot pasażerski


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-05-30 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Dassault Systems

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Powstaje najszybszy w historii samolot pasażerski
fot. Dassault Systems
Konstruowany przez firmy Dassault Systèmes i Boom Supersonic odrzutowiec stanie się najszybszym samolotem pasażerskim poruszającym się z prędkością 2,2 Macha. Przy takich osiągach, czas podróży z Nowego Jorku do Londynu potrwa 3 godziny i 25 minut, a z Tokio do San Francisco 5,5 godziny.
Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że firma Boom Supersonic wdraża platformę 3Dexperience, aby przyspieszyć prace nad osiągającą prędkość 2,2 Macha jednostką Overture, która popularyzuje i komercjalizuje loty z prędkościami ponaddźwiękowymi.

Firma Boom Supersonic wdrożyła bazujące na platformie 3Dexperience rozwiązanie branżowe Dassault Systèmes o nazwie „Reinvent the Sky”, które ma za zadanie wspierać procesy projektowe od fazy koncepcyjnej po produkcję i certyfikację. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala Boom Supersonic skrócić o połowę czas prac nad pierwszym prototypem, a także podnieść jakość produktu dzięki redukcji złożoności programu, kosztów i zużycia zasobów oraz poprawie efektywności. Wszystko to dodatkowo usuwa bariery utrudniające wejście na rynek.

– Projekt Overture wykorzystuje najnowsze odkrycia i osiągnięcia w dziedzinach aerodynamiki, wytrzymałości materiałów i konstrukcji silników lotniczych w celu zrewolucjonizowania branży lotów komercyjnych dalekiego zasięgu. Firma Dassault Systèmes dostarcza zaawansowane narzędzia do projektowania, które pozwolą nam urzeczywistnić wizję przyszłości podróży ponaddźwiękowych – mówi Joshua Krall, współzałożyciel i wiceprezes firmy ds. technologii w Boom Supersonic. – Jako startup nie jesteśmy ograniczeni dostępnym oprogramowaniem, a ponadto zamierzamy minimalizować koszty związane z infrastrukturą IT. Platformę 3Dexperience firmy Dassault Systèmes wdrożyliśmy w bardzo krótkim czasie, a w miarę rozwoju projektu i wzrostu liczby użytkowników możemy ją swobodnie skalować do potrzeb kilkuset użytkowników – dodaje.

Aktualnie Boom Supersonic buduje dwumiejscowy samolot demonstracyjny XB-1, który ma za zadanie zaprezentować możliwości technologii lotów ponaddźwiękowych. Po osiągnięciu fazy operacyjnej, flagowa jednostka o nazwie Overture stanie się najszybszym samolotem pasażerskim poruszającym się z prędkością 2,2 Macha. Przy takich osiągach czas podróży z Nowego Jorku do Londynu potrwa 3 godziny i 25 minut, a z Tokio do San Francisco 5,5 godziny.

Przypomnijmy, że to niejedyny projekt samolotu naddźwiękowego. W podobne rozwiązanie zainwestował też gigant lotniczy, firma Boeing, który zawiązał współpracę z przedsiębiorstwem Aerion. W ramach umowy Boeing dokonał znaczącej inwestycji w spółkę, aby przyspieszyć rozwój technologii i projektowanie samolotów oraz odblokować naddźwiękowe podróże biznesowe na nowych rynkach. 

Historia również zna ponaddźwiękowe odrzutowce. W tym roku minęło dokładnie pół wieku od pierwszego lotu Concorde'a, którego losy nie potoczyły się jednak pomyślnie. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air Astana po raz kolejny opóźnia odbiór Boeingów 787

Biznes i przemysł

Air Astana po raz kolejny opóźnia odbiór Boeingów 787

Aleksander Domański 31 maja 2019

AirBaltic odbiera 19. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

AirBaltic odbiera 19. airbusa A220-300

Redakcja 31 maja 2019

PLL LOT z nagrodą Marka Godna Zaufania 2019

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT z nagrodą Marka Godna Zaufania 2019

inf. pras. 31 maja 2019

 

Wizz Air stawia na Wiedeń. Szósty samolot w bazie

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air stawia na Wiedeń. Szósty samolot w bazie

06 czerwca 2019

PAŻP: Strajk kontrolerów nam nie grozi

Prawo i polityka

PAŻP: Strajk kontrolerów nam nie grozi

06 czerwca 2019

Jakie powinno być lotnisko przyszłości?

Infrastruktura i lotniska

Jakie powinno być lotnisko przyszłości?

06 czerwca 2019

Czy Mitsubishi kupi program CRJ Bombardiera?

Biznes i przemysł

Czy Mitsubishi kupi program CRJ Bombardiera?

06 czerwca 2019

Ryanair z miesięcznym raportem emisji CO2

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair z miesięcznym raportem emisji CO2

06 czerwca 2019

14. Dreamliner LOT-u już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

14. Dreamliner LOT-u już w Warszawie

06 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5