Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Powrót do kwarantanny zepchnie linie lotnicze głębiej w otchłań


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-07-28 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Powrót do kwarantanny zepchnie linie lotnicze głębiej w otchłań
Fot. British Airways
Decyzja rządu Wielkiej Brytanii o nałożeniu 14-dniowej kwarantanny na podróżnych wracających z Hiszpanii jest najgorszą wiadomością, jaką można sobie wyobrazić dla oblężonej branży turystycznej – alarmuje "Bloomberg".
Decydenci z Londynu zaostrzyli ponownie restrykcje po gwałtownym wzroście liczby przypadków zakażeń wirusem COVID-19 w regionie Barcelony. Nie jest jeszcze jasne, czy wzrost liczby infekcji w różnych częściach Europy zwiastuje drugą falę pandemii, czy też turystyka odegrała w tym jakąś rolę, ale takie wiadomością podkopią i tak kruche zaufanie klientów do latania.

Podobnie jak w Hiszpanii sytuacja wygląda w Stanach Zjednoczonych. Wzrost zachorowań w takich stanach jak Floryda, miał istotny wpływ na liczbę podróżnych wybierających transport powietrzny. Przedstawiciele United Airlines ostrzegli w minionym tygodniu, że dłuższy brak szeroko stosowanej szczepionki, przychody powrócą tylko do połowy poziomu sprzed kryzysu.

Tanie linie z większą szansą przetrwania

Linie lotnicze będą więc musiały obniżyć jeszcze więcej kosztów lub zaciągnąć jeszcze więcej długów, aby przetrwać. American Airlines w minionym tygodniu złożyły już pod zastaw swoją markę jako zabezpieczenie nowej pożyczki. Najlepiej przygotowani do obecnych problemów są tani przewoźnicy, tacy jak Ryanair, którzy mają niskie i elastyczne koszty.

Powrót do kwarantanny oznacza jeszcze dłuższy proces odnowy i jest szczególnie alarmujący dla dużych linii obsługujących przede wszystkim trasy międzykontynentalne, takich jak choćby British Airways. Porażka z Hiszpanią przytrafiła się dodatkowo w momencie, gdy wydawało się, że najgorsze już minęło. Jeśli wirus ponownie rozprzestrzeni się po Europie, może to być punkt kulminacyjny bardzo krótkiego procesu odnowy. Nawet właściciel Ryanaira stwierdził, że druga fala pandemii jest jego największą obawą.

International Airlines Group (IAG), zrzeszające British Airways, Iberię i Vueling, rozważa już emisję akcji o wartości 2,75 mld euro, aby wzmocnić bilans korporacji linii lotniczych, których rezerwy spadły aż o 71 proc. Przed pojawieniem się koronawirusa narodowy przewoźnik Wielkiej Brytanii był bardzo dochodowy i być może to sprawiło, że otrzymał znacznie mniejsze rządowe wsparcie niż Lufthansa czy Air-France KLM. Coś co wzbudzało wcześniej podziw, nagle stało się ułomnością całego biznesu.

Szczepionka jedyną nadzieją?

Linie lotnicze są aktualnie w strasznym położeniu według ekspertów "Bloomberga". Jeśli pozostaną w stanie hibernacji, nie będą mogły generować dochodu z nowych rezerwacji na pokrycie kosztów stałych. Jeśli z kolei przywrócą zbyt wiele lotów, ale bez odpowiedniego ich obłożenia pasażerami, to wówczas stracą pieniądze. Ryanair planuje we wrześniu oferowanie na poziomie 70 proc. sprzed wybuchu pandemii, co daje jakiś powiew optymizmu, biorąc pod uwagę bieżącą sytuację w Hiszpanii.

Dopóki jednak nie pojawi się szczepionka, testy są jedynym sposobem na zagwarantowanie, że pasażerowie nie transmitują wirusa COVID-19. Dlatego IAG wzywa Unię Europejską i Stany Zjednoczone do stworzenia wspólnego programu testowego, który pozwoli wznowić podróże transatlantyckie. Jeśli bowiem infekcje znów będą się nasilać, pasażerowie mogą zdecydować, że najlepszym sposobem uniknięcia zakażenia koronawirusem jest całkowite zaprzestanie latania. Jeśli tak się stanie, przemysł lotniczy zejdzie głębiej w otchłań.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Warna zyska trzeci A320 i dziewięć nowych tras do Europy

Infrastruktura i lotniska

Warna zyska trzeci A320 i dziewięć nowych tras do Europy

Rafał Dybiński 29 lipca 2020

IATA: Powrót do wartości sprzed kryzysu dopiero w 2024 roku

Biznes i przemysł

IATA: Powrót do wartości sprzed kryzysu dopiero w 2024 roku

Rafał Dybiński 29 lipca 2020

Lotnictwo cywilne obawia się wirusa 2019-nCoV

Prawo i polityka

Lotnictwo cywilne obawia się wirusa 2019-nCoV

Aleksander Domański 23 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5