Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Polska Akademia Lotnicza wyszkoli pilotów B787 i zyska symulator za 10 mln dolarów


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2021-07-16 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polska Akademia Lotnicza wyszkoli pilotów B787 i zyska symulator za 10 mln dolarów
fot. Piotr Bożyk
LOT Flight Academy zostanie przekształcona w Polską Akademię Lotniczą – ujawnił Maciej Wilk, członek zarządu ds. operacyjnych PLL LOT, który zapowiedział inwestycję w symulator Dreamlinera typu "full flight". Wydatek rzędu 10 mln dolarów pokryje wydzielona spółka z Polskiej Grupy Lotniczej, właściciela narodowego przewoźnika.
Otwarte dwa miesiące temu centrum szkoleniowe dla pilotów boeingów 737 przy ul. Jutrzenki w Warszawie, które posiada certyfikat ATO, ma dwa symulatory warte 10 mln zł. Trzeci znajduje się w siedzibie narodowego przewoźnika, który dysponuje również trenażerem do ćwiczeń gaszenia pożaru na pokładzie. Własny symulator od września ubiegłego roku mają także czarterowe Enter Air, których flota zdominowana jest przez boeingi wersji 737.

Kolejna inwestycja PLL LOT związana jest jednak ze szkoleniem załóg szerokokadłubowych 787. Pieniądze na kształcenie przyszłych pilotów Dreamlinerów wygospodaruje spółka wydzielona z Polskiej Grupy Lotniczej. Narodowy przewoźnik będzie tylko klientem niezależnego podmiotu.

– To właśnie Polskiej Grupie Lotniczej została wyznaczona misja rozwoju i konsolidacji rynku lotniczego. Cały ten projekt nie jest inwestycją LOT-u, tylko PGL-u. Zalążkiem tej przyszłej akademii lotniczej jest LOT Flight Academy. LOT będzie jej klientem – wyjaśnił Rynkowi Lotniczemu Maciej Wilk.

Członek zarządu ds. operacyjnych PLL LOT przypomniał, że co najmniej dwa razy w roku marodowy przewoźnik wysyła ok. 900 pilotów na szkolenia symulatorowe w Amsterdamie, Londynie, Madrycie, Singapurze i Miami. Każdy wyjazd pilota na symulator to nie tylko koszt szkolenia, ale poświęcony czas oraz dodatkowe koszty, jakimi są opłaty za transport, hotele, diety etc. – Inwestycja w rozbudowę ośrodka szkoleniowego w Warszawie planowana jest w ciągu najbliższych trzech lat, a najważniejszym priorytetem jest wyposażenie ośrodka w symulator typu "full flight" boeinga 787 – podsumował Wilk.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Portugalia: Strajk i chaos na lotniskach. Setki odwołanych rejsów

Prawo i polityka

Portugalia: Strajk i chaos na lotniskach. Setki odwołanych rejsów

Rafał Dybiński 19 lipca 2021

Boeing 737-800 linii Enter Air obsłuży rejsy z Izraela do Niemiec

Pasażer i linie lotnicze

Boeing 737-800 linii Enter Air obsłuży rejsy z Izraela do Niemiec

Rafał Dybiński 19 lipca 2021

IV Kongres Rynku Lotniczego już we wrześniu w Warszawie!

Pasażer i linie lotnicze

IV Kongres Rynku Lotniczego już we wrześniu w Warszawie!

TOR Konferencje 19 lipca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5