Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Podwójna dostawa do airBaltic. Linia odebrała 37. i 38. airbusa A220

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
05-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Łotewski airBaltic powitał ubiegłym tygodniu (2 grudnia) w Rydze swojego 37. i 38. airbusa A220-300 o rejestracji YL-ABK i YL-ABL. Kolejne maszyny to kontynuacja zaplanowanych dostawy na ten rok i pochodzą one z drugiego zamówienia 30 samolotów tego typu złożonego w maju 2018 r.

37. samolot A220 o numerze seryjnym MSN 55182 i rejestracji YL-ABK, to jeden z 50 airbusów A220-300 zamówionych przez airBaltic i piąty z ośmiu samolotów, które przewoźnik z Łotwy zaplanował odebrać w tym roku. Natomiast 38. samolot A220 o numerze seryjnym MSN 55183 i rejestracji YL-ABL, to szósty z ośmiu samolotów jakie przewoźnik odbierze w tym roku.

Samoloty A220 łotewskiej linii zabierają na pokład 149 pasażerów. Do końca 2022 r. linia ma posiadać 40 sztuk tych maszyn w swojej flocie, której obecnie znajduje się już 38 maszyn A220. Przewoźnik oczekuje na dostawę 12 airbusów A220. Dostawy z obecnego zamówienia mają zakończyć się na początku 2025 r.

Od 2022 r. tylko A220

Od maja 2020 r. airBaltic obsługuje wszystkie swoje loty jednym typem samolotu - airbusem A220-300. W czasie trwania kryzysu związanego z epidemią koronawirusa, która miała znaczący wpływ na popyt na podróże lotnicze, airBaltic przyśpieszył wycofanie z floty wszystkich posiadanych boeingów B737 oraz bombardierów Q400. Samoloty te odeszły z floty przewoźnika dokładnie pod koniec kwietnia 2020 r. Miało to na celu uproszczenie operacji oferując swoim pasażerom tylko produkt airbusa w postaci A220-300.

Nowoczesny samolot, który spełnił oczekiwania linii

Airbus A220-300 spełnił oczekiwania firmy, zapewniając lepsze ogólne osiągi, oszczędność paliwa i wygodę zarówno dla pasażerów, jak i personelu pokładowego i kokpitowego. Ten samolot oferuje doskonałe wrażenia z lotu, oferując pasażerom takie korzyści, jak szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie czy ulepszone toalety. Nowy samolot jest również znacznie cichszy - z czterokrotnie mniejszą emisją hałasu. Co więcej, w tej chwili jest to najbardziej ekologiczny samolot komercyjny na świecie, ponieważ jest pierwszym odrzutowcem, który ma przejrzystą deklarację wpływu na środowisko w całym cyklu życia, pomagając zmniejszyć emisje CO2 i NOX odpowiednio o 20 i 50 proc. Airbus A220-300 posiada wysokiej jakości system filtracji powietrza wyposażony w filtr typu HEPA (High Efficiency Particulate Air), który zapewnia najlepszy dostępny obecnie poziom filtracji powietrza w kabinie od samego początku wejścia na pokład, przez cały lot i do momentu opuszczenia samolotu przez wszystkich pasażerów. Jakość powietrza w kabinie jest starannie kontrolowana. Całkowita wymiana powietrza wynosi 20-30 razy na godzinę.

Ponad 17 mln euro zysku w Q3 i wzrost przychodów w airBaltic

Przychody airBaltic w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku osiągnęły poziom 362,5 mln euro. To o 172 proc. więcej aniżeli w tym samym okresie 2021 roku. Wówczas przychody przewoźnika z Łotwy osiągnęły pułap 133,3 mln euro.

Linie airBaltic obsłużyły od stycznia do końca października w sumie 2,4 mln pasażerów. Liczba podróżnych wzrosła w ten sposób rok do roku o 133 proc. Więcej informacji w naszym artykule tutaj.

Drugi na świecie największy użytkownik A220

Airbus świętował w lipcu br. dostawę 220. samolotu A220 dokładnie sześć lat po jego wejściu do służby. Do tej pory A220 przewiozły na pokładach 70 milionów pasażerów na ponad 800 obsługiwanych trasach. Do końca listopada br. zamówiono już 788 maszyn A220: 96 A220-100 oraz 692 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 232 samoloty tego typu do 16 linii lotniczych: 56 A220-100 oraz 176 A220-300.

Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (58), airBaltic (38) oraz Swiss (30).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Linie airBaltic z kolejnym nowym airbusem A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic z kolejnym nowym airbusem A220-300

Piotr Bożyk 11 września 2023

Sierpień nieznacznie słabszy od lipca w airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień nieznacznie słabszy od lipca w airBaltic

Rafał Dybiński 11 września 2023

Klienci airBaltic dopłacają do lotów z ekopaliwem

Pasażer i linie lotnicze

Klienci airBaltic dopłacają do lotów z ekopaliwem

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Linie airBaltic z kolejnym nowym airbusem A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic z kolejnym nowym airbusem A220-300

Piotr Bożyk 11 września 2023

Sierpień nieznacznie słabszy od lipca w airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień nieznacznie słabszy od lipca w airBaltic

Rafał Dybiński 11 września 2023

Klienci airBaltic dopłacają do lotów z ekopaliwem

Pasażer i linie lotnicze

Klienci airBaltic dopłacają do lotów z ekopaliwem

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5