Podobnie jak w ubiegłych latach, islandzkie niskokosztowe linie PLAY ponownie będą latać z Lotniska Chopina na Islandię. Pierwszy rejs z Keflaviku na warszawskie lotnisko Chopina odbędzie się 16 maja br. PLAY zaoferuje na trasie do Polski dwa loty tygodniowo - wynika z systemu rezerwacyjnego przewoźnika.
W sezonie letnim 2025 mamy dość silne oferowanie w lotach z Warszawy na Islandię. Do Wizz Aira, latającego od dłuższego czasu na tym kierunku, a od kwietnia także
PLL LOT z czterema rotacjami w tygodniu, dołącza od dwóch lat sezonowo linia PLAY. W sumie w trwającym sezonie letnim wszyscy przewoźnicy oferować będą łącznie dziewięć rotacji tygodniowo.
PLAY, podobnie jak do tej pory, zaoferuje na trasie do Polski dwa loty tygodniowo - wynika z systemu rezerwacyjnego przewoźnika. Pierwszy rejs z Keflaviku na warszawskie lotnisko Chopina odbędzie się 16 maja 2025 r. Ogłaszana w 2023 r. trasa do Warszawy miała być całoroczna. Tak się jednak nie stało i islandzki przewoźnik latał tylko w sezonie letnim 2023 i 2024, a ostatni rejs został wykonany 28 października 2024 r.
Linia planuje latać między dwoma lotniskami obsługującymi obie stolice w każdy poniedziałek i piątek, a bilety są już dostępne w internetowym systemie sprzedaży przewoźnika. Loty będą obsługiwane nowymi airbusami A320neo od 16 maja do 24 października 2025 r. według następującego rozkładu (czasy lokalne):
- OG504 KEF-WAW 14.50-20.50 (1---5--)
- OG505 WAW-KEF 21:50-00.10+1 (1---5--)
PLAY AirlinesPLAY to islandzka tania linia lotnicza z siedzibą w stolicy kraju, Rejkiawiku, początkowo latająca ze swojego hubu na międzynarodowym lotnisku w Keflavíku do miejsc docelowych w Europie i Ameryce Północnej. Linia częściowo wypełniła lukę na islandzkim rynku po upadku linii Wow Air.
Jednak po trzech latach PLAY zmieniają strategię, albowiem realizacja operacji transatlantyckich w formule niskokosztowej jest dla islandzkiego przewoźnika nieopłacalna. Następca WOW Air zamierza skupić się na obsłudze lotów na południe Europy, zakładając spółkę-córkę na Malcie, co pozwoli obniżyć koszty operacyjne.
Flota przewoźnika składa się obecnie z 10 airbusów: sześciu A320neo, które zabierają na pokład 174 i 180 pasażerów oraz czterech A321neo, które na pokładzie pomieszczą 214 pasażerów.