Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

PKP Intercity: Jesteśmy kluczowym partnerem CPK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
PKP Intercity: Jesteśmy kluczowym partnerem CPK
fot. PKP
– Pragniemy wyjaśnić, że PKP Intercity, jako największy dalekobieżny przewoźnik kolejowy w Polsce, aktywnie uczestnicy w pracach Ministerstwa Infrastruktury dotyczących przygotowania i realizacji do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka PKP Intercity jest kluczowym partnerem CPK w zakresie tworzenia oferty w segmencie połączeń dalekobieżnych w ramach Programu Kolejowego CPK, dlatego wewnątrz organizacji powołano zespół roboczy, który wypracowuje założenia planowanej inwestycji. Pozwoli to na zaktualizowanie strategii i modelu finansowego PKP Intercity pod kątem obsługi CPK – pisze rzecznik PKP Intercity Katarzyna Grzduk.

Prezentujemy odpowiedź Intercity na przytoczony i przez nas tekst Pulsu Biznesu. Przypominamy, że dziennik, opierając się na opinii cytowanych specjalistów, zarzucił spółce kolejowej kunktatorstwo przy jej udziale w procesie realizacji rządowej inwestycji, jaką jest Centralny Port Komunikacyjny. W przysłanym do nas e-mailu rzeczniczka PKP Intercity zdecydowanie odrzuca taką tezę.

Trwają pracę nad koncepcją nowego taboru

W ramach współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju spółka prowadzi dialog techniczny w zakresie zaprojektowania i zakupu nowoczesnych oraz innowacyjnych konfigurowalnych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, które byłyby wykorzystywane do obsługi CPK. 

W związku z przewidywanym znaczącym wzrostem pracy eksploatacyjnej, według szacunkowych ustaleń PKP Intercity będzie potrzebowała do obsługi kolejowej CPK od 120 w 2029 r. do ok. 180 w 2035 r. nowych EZT. Uruchomienie wspólnego projektu zakupu innowacyjnego taboru staje się więc kluczowym elementem przygotowania spółki do uruchomienia portu. Zakup zaawansowanego technologicznie i spełniającego założenia Programu Kolejowego CPK taboru, oznacza z jednej strony duże wyzwanie nawet dla największego narodowego przewoźnika kolejowego, jakim jest PKP Intercity, ale z drugiej strony ogromną szansę w zakresie rozwoju oferty handlowej dla Pasażerów. 

Spółka sprosta zadaniu 

Wykazywanie ryzyk związanych z funkcjonowaniem spółki (zamieszczanych w sprawozdaniach finansowych i sprawozdaniach z działalności Zarządu PKP Intercity S.A.) i reagowanie na nie w kontekście tak ambitnych planów rozwojowych, jest naturalnym elementem działań zarządczych. Prowadzenie analiz wyzwań jakie stoją przed spółką w kontekście powstania CPK jest jedynie dowodem na to, że PKP Intercity jest zarządzane w sposób właściwy i odpowiedzialny. Trzeba przy tym zauważyć, że pod żadnym względem nie należy utożsamiać zidentyfikowanego ryzyka z niebezpieczeństwem, strachem czy z niechęcią do projektu CPK. Prawidłowe zidentyfikowanie wymagających obszarów w procesie biznesowym jest przejawem odpowiedzialnego planowania, oznaczając jedynie konieczność zwrócenia szczególnej uwagi na dany czynnik, żeby móc podjąć odpowiednie działania z wyprzedzeniem. Organizacja musi być tego świadoma i położyć nacisk na analizę danego zagadnienia oraz wprowadzić właściwe zarządzanie zmianą. Takie działanie ma miejsce również w PKP Intercity, o czym najlepiej świadczy wspomniane wcześniej powołanie zespołu roboczego wewnątrz Spółki, dla którego obsługa CPK od strony kolejowych połączeń dalekobieżnych jest zadaniem o najwyższym priorytecie. 

CPK ma być rozwiązaniem transportowym opartym na zintegrowanych ze sobą węzłach: lotniczym i kolejowym. To właśnie kolej ma odegrać istotną rolę w podróżach z i do nowego portu lotniczego. Zgodnie z założeniami Programu CPK, po 2027 roku w okolicach Baranowa będą krzyżować się najważniejsze szlaki kolejowe w kraju.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates zrekrutują 5000 pracowników na sześciu kontynentach

Pasażer i linie lotnicze

Emirates zrekrutują 5000 pracowników na sześciu kontynentach

inf. pras. Emirates 23 stycznia 2024

Warter Aviation: Paliwa lotnicze z możliwością zakupu online

Biznes i przemysł

Warter Aviation: Paliwa lotnicze z możliwością zakupu online

inf. pras. Warter Aviation 22 stycznia 2024

Danił: Modlin można rozbudować do 2027 r.

Infrastruktura i lotniska

Danił: Modlin można rozbudować do 2027 r.

Łukasz Malinowski 22 stycznia 2024

Zobacz również:

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Pasażer i linie lotnicze

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer i linie lotnicze

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 12 stycznia 2024

Graficzna rezerwacja miejsc w pociągach PKP Intercity

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Emirates zrekrutują 5000 pracowników na sześciu kontynentach

Pasażer i linie lotnicze

Emirates zrekrutują 5000 pracowników na sześciu kontynentach

inf. pras. Emirates 23 stycznia 2024

Warter Aviation: Paliwa lotnicze z możliwością zakupu online

Biznes i przemysł

Warter Aviation: Paliwa lotnicze z możliwością zakupu online

inf. pras. Warter Aviation 22 stycznia 2024

Danił: Modlin można rozbudować do 2027 r.

Infrastruktura i lotniska

Danił: Modlin można rozbudować do 2027 r.

Łukasz Malinowski 22 stycznia 2024

Zobacz również:

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Pasażer i linie lotnicze

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer i linie lotnicze

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 12 stycznia 2024

Graficzna rezerwacja miejsc w pociągach PKP Intercity

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5