Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

PKP Intercity: Jesteśmy kluczowym partnerem CPK


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras. oprac. ad

Data publikacji:
2019-08-09 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP Intercity: Jesteśmy kluczowym partnerem CPK
fot. PKP
– Pragniemy wyjaśnić, że PKP Intercity, jako największy dalekobieżny przewoźnik kolejowy w Polsce, aktywnie uczestnicy w pracach Ministerstwa Infrastruktury dotyczących przygotowania i realizacji do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka PKP Intercity jest kluczowym partnerem CPK w zakresie tworzenia oferty w segmencie połączeń dalekobieżnych w ramach Programu Kolejowego CPK, dlatego wewnątrz organizacji powołano zespół roboczy, który wypracowuje założenia planowanej inwestycji. Pozwoli to na zaktualizowanie strategii i modelu finansowego PKP Intercity pod kątem obsługi CPK – pisze rzecznik PKP Intercity Katarzyna Grzduk.
Prezentujemy odpowiedź Intercity na przytoczony i przez nas tekst Pulsu Biznesu. Przypominamy, że dziennik, opierając się na opinii cytowanych specjalistów, zarzucił spółce kolejowej kunktatorstwo przy jej udziale w procesie realizacji rządowej inwestycji, jaką jest Centralny Port Komunikacyjny. W przysłanym do nas e-mailu rzeczniczka PKP Intercity zdecydowanie odrzuca taką tezę.

Trwają pracę nad koncepcją nowego taboru

W ramach współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju spółka prowadzi dialog techniczny w zakresie zaprojektowania i zakupu nowoczesnych oraz innowacyjnych konfigurowalnych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, które byłyby wykorzystywane do obsługi CPK. 

W związku z przewidywanym znaczącym wzrostem pracy eksploatacyjnej, według szacunkowych ustaleń PKP Intercity będzie potrzebowała do obsługi kolejowej CPK od 120 w 2029 r. do ok. 180 w 2035 r. nowych EZT. Uruchomienie wspólnego projektu zakupu innowacyjnego taboru staje się więc kluczowym elementem przygotowania spółki do uruchomienia portu. Zakup zaawansowanego technologicznie i spełniającego założenia Programu Kolejowego CPK taboru, oznacza z jednej strony duże wyzwanie nawet dla największego narodowego przewoźnika kolejowego, jakim jest PKP Intercity, ale z drugiej strony ogromną szansę w zakresie rozwoju oferty handlowej dla Pasażerów. 

Spółka sprosta zadaniu 

Wykazywanie ryzyk związanych z funkcjonowaniem spółki (zamieszczanych w sprawozdaniach finansowych i sprawozdaniach z działalności Zarządu PKP Intercity S.A.) i reagowanie na nie w kontekście tak ambitnych planów rozwojowych, jest naturalnym elementem działań zarządczych. Prowadzenie analiz wyzwań jakie stoją przed spółką w kontekście powstania CPK jest jedynie dowodem na to, że PKP Intercity jest zarządzane w sposób właściwy i odpowiedzialny. Trzeba przy tym zauważyć, że pod żadnym względem nie należy utożsamiać zidentyfikowanego ryzyka z niebezpieczeństwem, strachem czy z niechęcią do projektu CPK. Prawidłowe zidentyfikowanie wymagających obszarów w procesie biznesowym jest przejawem odpowiedzialnego planowania, oznaczając jedynie konieczność zwrócenia szczególnej uwagi na dany czynnik, żeby móc podjąć odpowiednie działania z wyprzedzeniem. Organizacja musi być tego świadoma i położyć nacisk na analizę danego zagadnienia oraz wprowadzić właściwe zarządzanie zmianą. Takie działanie ma miejsce również w PKP Intercity, o czym najlepiej świadczy wspomniane wcześniej powołanie zespołu roboczego wewnątrz Spółki, dla którego obsługa CPK od strony kolejowych połączeń dalekobieżnych jest zadaniem o najwyższym priorytecie. 

CPK ma być rozwiązaniem transportowym opartym na zintegrowanych ze sobą węzłach: lotniczym i kolejowym. To właśnie kolej ma odegrać istotną rolę w podróżach z i do nowego portu lotniczego. Zgodnie z założeniami Programu CPK, po 2027 roku w okolicach Baranowa będą krzyżować się najważniejsze szlaki kolejowe w kraju.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PKP Intercity pełne obaw co do Centralnego Portu Komunikacyjnego

Infrastruktura i lotniska

PKP Intercity pełne obaw co do Centralnego Portu Komunikacyjnego

Aleksander Domański 07 sierpnia 2019

Obsługa kolejowa CPK bez przetargu?

Infrastruktura i lotniska

Obsługa kolejowa CPK bez przetargu?

Jakub Madrjas 26 lipca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5