Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

Piloci Southwest Airlines żądają odszkodowań od Boeinga


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-10-08 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Piloci Southwest Airlines żądają odszkodowań od Boeinga
fot. bbc.com
Stowarzyszenie pilotów Southwest Airlines (SWAPA) poinformowało w poniedziałek, że złożyło pozew przeciwko Boeingowi. Znajduje się w nim między innymi zarzut „umyślnego wprowadzenia w błąd” linii i samych pilotów w sprawie zdatności 737 MAX do lotów.
Wedle wyliczeń przedstawionych w dokumencie, który trafił do sądu, uziemienie MAX-ów spowodowało odwołania ponad 30 tysięcy lotów największego na świecie przewoźnika niskokosztowego. To z kolei miało przynieść pilotom straty w zarobkach oceniane na 100 mln dolarów.

Southwest to największy operator MAX-ów. Ma aż 34 felerne maszyny Boeinga. Przedłużające się uziemienie tych samolotów powoduje uzasadnioną irytację wszystkich użytkowników MAX-ów. Pozew złożony w Sądzie Okręgowym w hrabstwie Dallas w Teksasie twierdzi, że Boeing „porzucił rzetelne praktyki projektowania i inżynierii, ukrył przed organami regulacyjnymi ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa i celowo wprowadził w błąd swoich klientów, pilotów i opinię publiczną o prawdziwym zakresie zmian w projekcie 737 MAX. ” W świetle dostępnych już dziś informacji można stwierdzić, że zarzuty nie są bez pokrycia.

− Chociaż cenimy naszą długą relację z SWAPA, uważamy, że ten proces jest bezzasadny i będziemy się stanowczo bronić przed tym oskarżeniem – stwierdził Chaz Bickers, rzecznik producenta.

Boeing znajduje się pod stałą presją ze strony linii lotniczych, które nie mogą użytkować świeżo zakupionych samolotów. To powoduje odwoływania lotów lub leasingowanie maszyn celem utrzymania siatki. Takie rozwiązanie zastosował nasz rodzimy przewoźnik. Amerykanie muszą więc zrobić wszystko, żeby uziemienia trwały jak najkrócej oraz prowadzić jednocześnie negocjacje z użytkownikami MAX-ów w sprawie odszkodowań. Wstępnie Boeing wycenił, że wypłaci liniom ponad 4 mld dolarów.

Southwest Airlines planuje siatkę lotów bez MAX-ów do co najmniej do początku stycznia. Linia liczy, że do tego czasu amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa ponownie certyfikuje nowe 737. Southwest operuje głównie na połączenia wewnątrz Stanów Zjednoczonych. Reszta rejsów jest wykonywana na kontynencie amerykańskim. Stawia to przewoźnika w o tyle dobrej sytuacji, że nie będzie musiał czekać na certyfikację europejskiego regulatora, który zapowiadał już wielokrotnie własny proces dopuszczania MAX-ów do latania.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
United Airlines: Powrót Boeinga 737 MAX najwcześniej w grudniu

Biznes i przemysł

United Airlines: Powrót Boeinga 737 MAX najwcześniej w grudniu

Łukasz Malinowski 31 sierpnia 2019

Southwest Airlines chce odszkodowania od Boeinga za uziemienia 737MAX

Biznes i przemysł

Southwest Airlines chce odszkodowania od Boeinga za uziemienia 737MAX

Aleksander Domański 26 lipca 2019

Southwest Airlines: Wzrost zysku o 37 proc. Linie z opcją na 40 MAX-ów

Biznes i przemysł

Southwest Airlines: Wzrost zysku o 37 proc. Linie z opcją na 40 MAX-ów

Magdalena Wosińska 27 kwietnia 2018

 

Lotnisko Daxing będzie częściowo zasilane przez baterie słoneczne

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Daxing będzie częściowo zasilane przez baterie słoneczne

11 października 2019

Airbus dostarczył 1000. samolot z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył 1000. samolot z rodziny A320neo

11 października 2019

Zakończył się program repatriacyjny Thomasa Cooka

Pasażer i linie lotnicze

Zakończył się program repatriacyjny Thomasa Cooka

10 października 2019

Lufthansa zawiesza loty z Łodzi. Lotnisko: Jesteśmy zaskoczeni

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zawiesza loty z Łodzi. Lotnisko: Jesteśmy zaskoczeni

10 października 2019

Rosja wspiera budowę następcy An-2

Biznes i przemysł

Rosja wspiera budowę następcy An-2

10 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5