Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Pierwszy "zielony" rejs Wizz Air na trasie Bukareszt – Lyon

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-07-2022
Ostatnia modyfikacja:
04-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Wizz Air

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Pierwszy "zielony" rejs Wizz Air na trasie Bukareszt – Lyon
fot. Wizz Air
Linie lotnicze Wizz Air wykonały swój pierwszy „zielony” rejs na specjalnej trasie Bukareszt – Lyon z częściowym wykorzystaniem zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).

Odrzutowiec taniego przewoźnika wystartował z portu Henri Coanda w Bukareszcie i wylądował w porcie Lyon-Saint Exupéry w ramach działań linii lotniczych z okazji konferencji UE na temat zrównoważonej mobilności Connecting Europe Days 2022.

Osiągnięcie kolejnego, wyższego poziomu jest możliwe dzięki airbusowi A321neo, będącego podstawą solidnego transportu lotniczego. Zielone loty demonstracyjne, częściowo wykorzystujące zrównoważone paliwo lotnicze (SAF), to kluczowy moment dla Wizz Air i całej branży. SAF to mieszanka standardowego paliwa lotniczego i paliwa “biojet”, wytwarzanego z odpadów i pozostałości pochodzących z gospodarki o obiegu zamkniętym, co może zmniejszyć emisję CO 2 nawet o 90 proc. Podczas operacji pokazowych Wizz Air użyto 4,5 tony mieszanki paliwowej SAF (pochodzącej ze zużytego oleju spożywczego), zawierającej 30 proc. czystego paliwa SAF i 70 proc. paliwa Jet A1. To również pomogło Wizz Air osiągnąć obecnie w Europie najniższą możliwą emisję przypadającą na jednego pasażera na jeden kilometr wśród linii biorących udział w tych zrównoważonych działaniach. W czasie lotu Wizz Air wykorzystano 14,2 proc. mieszanki SAF, co spowodowało redukcją emisji CO2 o 12,8 proc.

Linie z Europy Środkowej posiadają już w swojej flocie wydajne, światowej klasy silniki i samoloty, które mają kluczowe znaczenie dla osiągania niższej emisji. Przewoźnik z Węgier jest dumnym posiadaczem jednej z najmłodszych flot w Europie, w której średni wiek samolotu to niespełna 5 lat. Ten wynik będzie się poprawiał i w 2024 roku wyniesie nieco ponad 3,5 roku, aby w 2026 roku zbliżyć się jeszcze bardziej do 3 lat.

Przeprowadzony rejs był bardziej ekologiczny również w odniesieniu do serwisu pokładowego. Zrównoważone lotnictwo może być bowiem wdrażane na wszystkich poziomach podróży, zapewniając pasażerom jednocześnie doskonałą obsługę. Podczas lotu Johan Eidhagen, Chief People and ESG Officer w Wizz Air zapoznał dziennikarzy, influencerów, członków załogi i wszystkich pasażerów ze szczegółami programów środowiskowych Wizz Air i sposobów na zmniejszenie swojego śladu środowiskowego podczas wyboru lotu. Z kolei kapitan lotu opowiedział o stosowanych w linii praktykach mających na celu oszczędność paliwa, co sprawia, że Wizz Air wyróżnia się w branży niską emisją dwutlenku węgla. Wizz Air zachęca pasażerów do podróżowania z jak najlżejszym bagażem, selektywnej zbiórki odpadów na pokładzie i wybierania wegańskich posiłków.

Na początku 2022 roku Wizz Air uruchomiły kampanię Fly the Greenest. Pasażer podróżujący z niskokosztowcem będzie średnio emitować ślad węglowy na poziomie zaledwie 57,2 gr na 1 pasażerokilometr. Gdyby każde linie lotnicze była równie wydajne, wówczas europejska emisja CO2, pochodzącego z lotnictwa, zmniejszyłaby się o 34 proc. Poza nowoczesną flotą, samoloty Wizz Air nie latają zapełnione tylko do połowy, nie posiadają klasy biznes, a loty realizowane są tylko na bezpośrednich trasach. W ten sposób unikają niepotrzebnych zanieczyszczeń i przyjmujemy niskoemisyjny model transportu.

Plany Wizz Air zakładają, że do końca dekady tani przewoźnik urośnie trzykrotnie i będzie zatrudniać 20 tys. pracowników, a jego flota będzie składać się z 500 samolotów. W pierwszych pięciu miesiącach 2022 roku przewoźnik zatrudnił ponad 1000 nowych członków personelu pokładowego i 400 pilotów, znacząco przyczyniając się tym samym do odbudowy sektora lotniczego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Armenia. Wizz Air vs ULC. Kto ma rację?

Prawo i polityka

Armenia. Wizz Air vs ULC. Kto ma rację?

Mateusz Kieruzal 03 lutego 2023

Ryanair przewiózł w styczniu prawie 12 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

30 lat Eurowings. Odporne na kryzysy i umiejętnie reagujące na zmiany

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Armenia. Wizz Air vs ULC. Kto ma rację?

Prawo i polityka

Armenia. Wizz Air vs ULC. Kto ma rację?

Mateusz Kieruzal 03 lutego 2023

Wizz Air wracają do Stambułu i uruchomią wiosną 11 nowych tras z Turcji

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air przewiózł ponad 45 mln pasażerów w 2022 roku. Więcej niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Armenia. Wizz Air vs ULC. Kto ma rację?

Prawo i polityka

Armenia. Wizz Air vs ULC. Kto ma rację?

Mateusz Kieruzal 03 lutego 2023

Ryanair przewiózł w styczniu prawie 12 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

30 lat Eurowings. Odporne na kryzysy i umiejętnie reagujące na zmiany

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Armenia. Wizz Air vs ULC. Kto ma rację?

Prawo i polityka

Armenia. Wizz Air vs ULC. Kto ma rację?

Mateusz Kieruzal 03 lutego 2023

Wizz Air wracają do Stambułu i uruchomią wiosną 11 nowych tras z Turcji

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air przewiózł ponad 45 mln pasażerów w 2022 roku. Więcej niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5