Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Pierwsza roczna strata Southwest Airlines od 50 lat. 11 marca powrót boeingów 737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Pierwsza roczna strata Southwest Airlines od 50 lat. 11 marca powrót boeingów 737 MAX
fot. Southwest Airlines
Southwest Airlines straciły w 2020 roku 3,1 mld dolarów. 761 mln dolarów na minusie zanotowały tylko w czwartym kwartale. 11 marca przewoźnik z Teksasu wznowi loty pasażerskie boeingami 737 MAX.

Jedna z pięciu największych linii lotniczych Stanów Zjednoczonych odnotowała pierwszą roczną stratę od blisko pół wieku. Po raz ostatni taka sytuacja zdarzyła się bowiem w 1972 roku.

- Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 zdewastowała świat, a branża lotnicza ucierpiała szczególnie mocno w 2020 roku. Rynki związane z podróżami oraz turystyką stoją w obliczu stale zmieniającego się otoczenia. Niemniej reagowaliśmy szybko i zdecydowanie. Jestem wdzięczny za heroiczny wysiłek wszystkich pracowników w tym najtrudniejszym dla nas roku - podkreślił Gary Kelly, prezes Southwest Airlines.

Linie lotnicze z Teksasu weszły w kryzys wywołany wirusem COVID-19 z silnej pozycji, odnotowując jeszcze wzrosty w styczniu i lutym. Dopiero od marca liczba anulacji przewyższała liczbę nowych rezerwacji. Kwiecień przyniósł spadek przychodów aż o 92 proc. w odniesieniu do tego samego miesiąca 2019 roku. Oferowanie w całym 2020 roku było mniejsze o 34 proc. porównując wcześniejsze dwanaście miesięcy. Średnie spalanie gotówki jest na poziomie 12 mln dolarów dziennie, ale prognozy zakładają gorszy scenariusz na najbliższe miesiące. - Popyt będzie wciąż niski w styczniu i lutym. Spodziewamy się spalać 17 mln dolarów dziennie w pierwszym kwartale bieżącego roku - zaznaczył Kelly.

Optymistyczny scenariusz zakłada wyjście na zero jeszcze w 2021 roku, ale uzależnione to będzie od znacznego ożywienia ruchu pasażerskiego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to przewoźnik odzyska 60, a nawet 70 proc. poziomów oferowania z 2019 roku, czyli blisko dwa razy więcej niż obecnie.

Największy klient Boeinga planuje w ciągu najbliższych sześciu tygodniu przygotować się do wznowienia lotów samolotami 737 MAX. Datę pierwszego rejsu uziemionym blisko dwa lata odrzutowcem wyznaczono na 11 marca.

- Niedawno miałem okazję uczestniczyć w jednym z naszych lotów operacyjnych, który utwierdził mnie w przekonaniu, że możemy bezpiecznie wykorzystywać samoloty 737 MAX. Jestem bardzo dumny z pracy naszych zespołów, którzy przygotowują je do wznowienia rejsów z pasażerami, co nastąpi 11 marca. Wtedy zostaną spełnione wszystkie wymagania FAA, a wszyscy aktywni piloci zakończą zaktualizowane szkolenia - ujawnił Kelly.

Do końca 2021 roku przewoźnik z Teksasu odbierze w sumie nowych 35 odrzutowców, z których siedem trafiło już do hangarów w grudniu ubiegłego roku. Kwota odszkodowania Boeinga dla tych linii lotniczych, za dwuletni okres uziemienia, pozostanie poufną. Terminy odbioru pozostałych 230 zamówionych samolotów 737 MAX nie są jeszcze ustalone. - Nadal oceniamy swoje długoterminowe potrzeby floty i kontynuujemy rozmowy z Boeingiem w celu restrukturyzacji portfela zamówień po 2021 roku - dodał Kelly.

Southwest Airlines zatrudniały przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 ponad 60 tysięcy pracowników i były największymi liniami lotniczymi na świecie pod względem przewiezionych pasażerów na lotach krajowych. 752 samoloty taniego przewoźnika (tylko boeingi wersji 737) docierały w sumie do 101 destynacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Southwest poleci na dwóch trasach 20 razy dziennie! Trzy razy na dobę z Florydy na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Southwest poleci na dwóch trasach 20 razy dziennie! Trzy razy na dobę z Florydy na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5