Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Palestinian Airlines pozbędą się jedynych samolotów. Ale nadal chcą latać

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aerotelegraph.com

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Palestinian Airlines pozbędą się jedynych samolotów. Ale nadal chcą latać
fot. Bram Steeman, Wikipedia
Linie lotnicze Palestinian Airlines, które swoją siedzibę mają niedaleko Strefy Gazy, wyprzedają swoją flotę, złożoną z dwóch samolotów. To jednak nie koniec działalności tego przewoźnika, który planuje już przyszłe połączenia – informuje Aerotelegraph.

Flota Palestinian Airlines składa się z dwóch samolotów Fokker 50, które obecnie znajdują się w sprzedaży. Powodem transakcji jest wygaśnięcie umowy z Niger Airlines – afrykańskie linie lotnicze dzierżawiły dwie 30-letnie maszyny od Palestinian Airlines na pewien okres, jednak przez pandemię COVID-19 muszą z nich zrezygnować.

Mimo planowanej sprzedaży maszyn, Palestinian Airlines nadal będą obsługiwać loty. Usługi dla pielgrzymów Hadżdż czy Umrah, udających się do Mekki, planowane są przy użyciu leasingowanych samolotów – wyjaśnia rzecznik palestyńskich linii lotniczych. Przewoźnik od dawna nie wykonuje już regularnych lotów.

Palestinian Airlines zostały uruchomione w 1995 roku, wówczas latając z międzynarodowego lotniska im. Jasera Arafata w Strefie Gazy do miejsc na całym Bliskim Wschodzie. Port ten został jednak w dużym stopniu zniszczony w 2001 roku. Linie lotnicze przeniosły się więc na egipskie lotnisko al-Arish, które znajduje się niedaleko Gazy, jednak później nie pozwolono im już stamtąd startować. Dlatego też Palestinian Airlines zostały uziemione w 2005 roku. Przewoźnik wznowił działalność w 2012 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Air Antwerp – nowy gracz na europejskim niebie

Pasażer i linie lotnicze

Air Antwerp – nowy gracz na europejskim niebie

Aleksander Domański 28 maja 2019

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Air Antwerp – nowy gracz na europejskim niebie

Pasażer i linie lotnicze

Air Antwerp – nowy gracz na europejskim niebie

Aleksander Domański 28 maja 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij