Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air Antwerp – nowy gracz na europejskim niebie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ prtl.pl/ Facebook

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Air Antwerp – nowy gracz na europejskim niebie
fot. Wikimedia Commons
W Belgii utworzono nowego przewoźnika Air Antwerp, którego głównymi udziałowcami są holenderskie linie lotnicze KLM i zbazowany w Irlandii regionalny przewoźnik CityJet.

Nowe linie, które wystąpiły do władz belgijskich o wydanie lotniczego certyfikatu AOC, chcą oferować połączenia rozkładowe oraz dostarczać oferowanie innym liniom. Obecna flota Air Antwerp składa się z jednego Fokkera 50, który wcześniej służył w VLM. Już teraz władze spółki zapowiadają, że zastąpią w przyszłości Fokkera maszynami zdolnymi zabrać na pokład 60–80 pasażerów. Na razie holenderski turbośmigłowiec ma operować na trzech trasach z Antwerpii. Najgłośniej mówi się o lotnisku London-City.

W zarządzie Air Antwerp znaleźli się – Johan Maertens, były dyrektor generalny nieistniejącego już belgijskiego przewoźnika regionalnego linii VLM, który jest prezesem nowej linii oraz Willem Hondius, były CEO taniej linii afrykańskiej linii Jambojet Kenya i wieloletni menadżer w KLM. 

CityJet, mające doświadczenie zarówno w przewozach regionalnych, jak i usługach leasingu na zasadzie wet lease, co odpowiada założonym celom Air Antwerp, przejęły 75 proc. udziałów belgijskiego start-upu. Pozostałe 25 proc. akcji przejęły linie KLM. 

Po upadku VLM w 2018 roku siatka połączeń lotniczych w obszarze Antwerpii i północnej Belgii oraz południowej Holandii została znacznie przerzedzona. Lukę tę zamierzają wypełnić Air Antwerp, oferując połączenia point to point. Według prezesa lotniska w Antwerpii nowy przewoźnik zacznie latać nie wcześnie niż we wrześniu tego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

TSUE: Pomoc publiczna dla KLM-u nielegalna

Prawo i polityka

TSUE: Pomoc publiczna dla KLM-u nielegalna

Mateusz Kieruzal 08 lutego 2024

Aruba: Rekordowy 2023 rok przy spadku podróżujących z Europy

Infrastruktura i lotniska

Airbus A321neo KLM-u zadebiutuje w III kwartale br.

Pasażer i linie lotnicze

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Infrastruktura i lotniska

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Zobacz również:

TSUE: Pomoc publiczna dla KLM-u nielegalna

Prawo i polityka

TSUE: Pomoc publiczna dla KLM-u nielegalna

Mateusz Kieruzal 08 lutego 2024

Aruba: Rekordowy 2023 rok przy spadku podróżujących z Europy

Infrastruktura i lotniska

Airbus A321neo KLM-u zadebiutuje w III kwartale br.

Pasażer i linie lotnicze

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Infrastruktura i lotniska

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5