Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

Pakistan otwiera niebo. Koniec utrudnień


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-07-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aeronauticsonline.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pakistan otwiera niebo. Koniec utrudnień
insider.com
Władze Pakistanu wydały komunikat, w którym informują o otwarciu swojej przestrzeni powietrznej. Jej zamknięcie było efektem lutowych walk pomiędzy armiami Pakistanu i Indii w spornym terenie Kaszmiru. Konflikt i jego konsekwencja w postaci zamknięcia nieba dla lotów cywilnych utrudniała życie przewoźnikom z całego świata.
Wznowienie lotów komercyjnych nad Pakistanem pozwoli zaoszczędzić czas, paliwo i pieniądze, jakie trzeba było poświęcić, by utrzymać połączenia, których trasa wiodła nad tym państwem. Skorzysta na tym choćby nasz LOT, który musiał nadkładać drogi, latając do i z Singapuru. 

Zamknięcie nieba przez Islamabad poważnie wpłynęło na kilka linii lotniczych, szczególnie tych oferujących połączenia do Indii. Air India musiało anulować jedną ze swych tras, a także wprowadzić międzylądowania na lotach długodystansowych, by móc zatankować samolot. Zarówno United Airlines, jak i Air Canada zawiesiły kilka połączeń między Ameryką Północną a Indiami z powodu zamknięcia przestrzeni powietrznej. Trasy United między Newark a Delhi i Bombaju zostaną wznowione pod koniec października. Tak odległy termin wynika z faktu, że pasażerowie, którzy mieli wykupione bilety na te loty, mają teraz rezerwacje w innych liniach. W związku z tym ewentualne natychmiastowe przywrócenie połączeń spowoduje, że maszyny United będą latać puste.

Perturbacje związane z decyzją Pakistanu dotknęły również europejskich przewoźników. Loty na innych trasach pomiędzy Europą a Azją były realizowane, choć konieczne było nadkładanie drogi, tak by ominąć Pakistan od strony południowej. W ten sposób swoje operacje prowadziły linie lotnicze British Airways czy Finnair. Niektóre linie lotnicze, takie jak KLM czy Air France były zmuszone zaplanować dodatkowe międzylądowania techniczne w celu uzupełnienia paliwa – samoloty w barwach tych przewoźników lądowały w tym celu w Bukareszcie. Z kolei linie lotnicze Singapore Airlines uzupełniały paliwo w Bombaju oraz w Dubaju. 

Problem z niedostępnością przestrzeni powietrznej nad Pakistanem nie dotykały lotów do Azji Północno-Wschodniej, które wykorzystują korytarze powietrzne nad Syberią.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
United Airlines kupuje 19 używanych B737-700 w zastępstwie MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

United Airlines kupuje 19 używanych B737-700 w zastępstwie MAX-ów

Aleksander Domański 18 lipca 2019

Spółka CPK wspólnie z IATA planują kształt nowego lotniska

Infrastruktura i lotniska

Spółka CPK wspólnie z IATA planują kształt nowego lotniska

Redakcja 18 lipca 2019

Ferrovie dello Stato ma już plan na Alitalię

Pasażer i linie lotnicze

Ferrovie dello Stato ma już plan na Alitalię

Piotr Bożyk 18 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5