Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ostatnie loty MD-88 i MD-90 w barwach Delta Air Lines

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
03-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Po 33 latach i 25 latach nastąpił koniec pewnej ery zarówno dla linii Delta jak i częściowo lotnictwa cywilnego. Wczoraj (2 czerwca) swoje ostatnie komercyjne rejsy pod barwami przewoźnika z USA wykonały słynne maszyny Mad Dog czyli McDonnell Douglas MD-80, a także nieco nowszy MD-90.

Samoloty zostały wycofane ze służby dwa lata wcześniej niż planowano. Wszystko przez pandemię COVID19. W swoim ostatnim dniu "pracy" maszyna MD-88 o rejestracji N900DE wykonała rejs nr DL88 z Waszyngtonu do Atlanty, który był zakończeniem służby MD-80, natomiast MD-90 o rejestracji N925DN wykonał rejs nr DL90 z Houston do Atlanty, który był zakończeniem służby MD-90 w Delcie. Stamtąd samoloty odlecą do Blytheville w stanie Arkansas, aby dołączyć do pozostałych samolotów Mad Dog przewoźnika, które odleciały lub odlecą tam na lotniczą emeryturę w najbliższym czasie.

Era Super 80 rozpoczęła się w Delcie w kwietniu 1987 r. Pierwsze osiem samolotów obsługiwało wtedy 10 miast - Austin, Birmingham, Cincinnati, Jackson, Dallas-Fort Worth, Houston, Oklahoma City, Little Rock, Shreveport i Waszyngton D.C. W tamtym czasie MD-80 był jednym z najbardziej ekonomicznych samolotów komercyjnych na niebie, a Delta była kolejną z dużych amerykańskich linii lotniczych, która wprowadziła ten samolot do swojej floty. Łącznie przez flotę przewoźnika przewinęło się 120 samolotów z rodziny MD-80 oraz 75 samolotów MD-90. Najliczniejsza flota Mad Dogów była w latach 1998-2003, Delta latała w tym okresie 160 tymi kultowymi samolotami, co stanowiło około jedną piątą wszystkich MD-80/90 wyprodukowanych przez zakłady McDonnella Douglasa. Przez 33 lata słynne Mad Dogi przewiozły na swoich pokładach ponad 750 mln pasażerów.



MD-80, znany również jako Super 80, był głównym "wołem roboczym" amerykańskich linii w latach 80. i 90 ubiegłego wieku, a jego wycofanie oznacza koniec kultowej ery w historii Delta Air Lines. Patrząc w przyszłość, Delta nadal modernizuje swoją flotę, wprowadzając nowe, oszczędne samoloty, które oferują klientom bardziej wyszukane udogodnienia, takie jak wiodące w branży szybkie Wi-Fi oraz więcej rozrywki pokładowej i dostępu do zasilania podczas lotu. Linia zaprasza także na specjalną stronę news.delta.com/md80, gdzie możemy zobaczyć zdjęcia, filmy i więcej informacji na temat wycofania floty MD-80.

Flota Delta Air Lines składa się obecnie z 840 samolotów: 219 airbusów z rodziny A320, 31 A220-100, 42 A330, pięciu A330neo, 13 A350-900, 91 boeingów B717, 217 z rodziny B737NG, 127 B757, 77 B767, 18 B777. Delta oczekuje na dostawę 229 airbusów: 100 A321neo, 27 A321ceo, 32 A330-900neo, 22 A350-900, 14 A220-100 oraz 50 A220-300.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

 Abu Zabi: Najnowocześniejszy terminal świata otwarty!

Infrastruktura i lotniska

Abu Zabi: Najnowocześniejszy terminal świata otwarty!

Mateusz Kieruzal 01 listopada 2023

Zimą 167 tras Air France i 157 KLM, w tym 127 lotów w tygodniu do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Zimą 167 tras Air France i 157 KLM, w tym 127 lotów w tygodniu do Polski

inf. pras. Air France KLM 30 października 2023

Otwarcie Centrum Laboratoryjnego Napędów Rakietowych i Satelitarnych

Biznes i przemysł

Otwarcie Centrum Laboratoryjnego Napędów Rakietowych i Satelitarnych

inf. pras. Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa 01 listopada 2023

Zobacz również:

Delta Air Lines po raz pierwszy w historii pojawią się w Auckland

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

 Abu Zabi: Najnowocześniejszy terminal świata otwarty!

Infrastruktura i lotniska

Abu Zabi: Najnowocześniejszy terminal świata otwarty!

Mateusz Kieruzal 01 listopada 2023

Zimą 167 tras Air France i 157 KLM, w tym 127 lotów w tygodniu do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Zimą 167 tras Air France i 157 KLM, w tym 127 lotów w tygodniu do Polski

inf. pras. Air France KLM 30 października 2023

Otwarcie Centrum Laboratoryjnego Napędów Rakietowych i Satelitarnych

Biznes i przemysł

Otwarcie Centrum Laboratoryjnego Napędów Rakietowych i Satelitarnych

inf. pras. Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa 01 listopada 2023

Zobacz również:

Delta Air Lines po raz pierwszy w historii pojawią się w Auckland

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5