Po 33 latach i 25 latach nastąpił koniec pewnej ery zarówno dla linii Delta jak i częściowo lotnictwa cywilnego. Wczoraj (2 czerwca) swoje ostatnie komercyjne rejsy pod barwami przewoźnika z USA wykonały słynne maszyny Mad Dog czyli McDonnell Douglas MD-80, a także nieco nowszy MD-90.
Samoloty zostały wycofane ze służby dwa lata wcześniej niż planowano. Wszystko przez pandemię COVID19. W swoim ostatnim dniu "pracy" maszyna MD-88 o rejestracji N900DE wykonała rejs nr DL88 z Waszyngtonu do Atlanty, który był zakończeniem służby MD-80, natomiast MD-90 o rejestracji N925DN wykonał rejs nr DL90 z Houston do Atlanty, który był zakończeniem służby MD-90 w Delcie. Stamtąd samoloty odlecą do Blytheville w stanie Arkansas, aby dołączyć do pozostałych samolotów Mad Dog przewoźnika, które odleciały lub odlecą tam na lotniczą emeryturę w najbliższym czasie.
Era Super 80 rozpoczęła się w Delcie w kwietniu 1987 r. Pierwsze osiem samolotów obsługiwało wtedy 10 miast - Austin, Birmingham, Cincinnati, Jackson, Dallas-Fort Worth, Houston, Oklahoma City, Little Rock, Shreveport i Waszyngton D.C. W tamtym czasie MD-80 był jednym z najbardziej ekonomicznych samolotów komercyjnych na niebie, a Delta była kolejną z dużych amerykańskich linii lotniczych, która wprowadziła ten samolot do swojej floty. Łącznie przez flotę przewoźnika przewinęło się 120 samolotów z rodziny MD-80 oraz 75 samolotów MD-90. Najliczniejsza flota Mad Dogów była w latach 1998-2003, Delta latała w tym okresie 160 tymi kultowymi samolotami, co stanowiło około jedną piątą wszystkich MD-80/90 wyprodukowanych przez zakłady McDonnella Douglasa. Przez 33 lata słynne Mad Dogi przewiozły na swoich pokładach ponad 750 mln pasażerów.
MD-80, znany również jako Super 80, był głównym "wołem roboczym" amerykańskich linii w latach 80. i 90 ubiegłego wieku, a jego wycofanie oznacza koniec kultowej ery w historii Delta Air Lines. Patrząc w przyszłość, Delta nadal modernizuje swoją flotę, wprowadzając nowe, oszczędne samoloty, które oferują klientom bardziej wyszukane udogodnienia, takie jak wiodące w branży szybkie Wi-Fi oraz więcej rozrywki pokładowej i dostępu do zasilania podczas lotu. Linia zaprasza także na specjalną stronę
news.delta.com/md80, gdzie możemy zobaczyć zdjęcia, filmy i więcej informacji na temat wycofania floty MD-80.
Flota Delta Air Lines składa się obecnie z 840 samolotów: 219 airbusów z rodziny A320, 31 A220-100, 42 A330, pięciu A330neo, 13 A350-900, 91 boeingów B717, 217 z rodziny B737NG, 127 B757, 77 B767, 18 B777. Delta oczekuje na dostawę 229 airbusów: 100 A321neo, 27 A321ceo, 32 A330-900neo, 22 A350-900, 14 A220-100 oraz 50 A220-300.