Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Orly: Przyznano sloty pozostałe po Aigle Azur


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-12-11 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airway1.com/ flightglobal.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Orly: Przyznano sloty pozostałe po Aigle Azur
fot. Adam Moreira (AEMoreira042281) CC BY-SA 4.0
Długodystansowy operator premium tzw. linia butikowa La Compagnie to jeden z beneficjentów sytuacji, jaka zrodziła się po upadku we wrześniu tego roku Aigle Azur. Innymi są między innymi  Lufthansa, Wizz Air i TAP. Francuski koordynator przyznał na początku tego tygodnia sloty na paryskim Orly.
Drugie co do liczby obsługiwanych pasażerów lotnisko stolicy Francji znajduje się zaledwie 13 km od centrum Paryża, drugiego po Londynie najchętniej odwiedzanego miasta Starego Kontynentu. To czyni lotnisko idealnym celem dla lotów typu „z punktu do punktu”, tak dla lotów średnio, jak i długodystansowych. W związku z ostrą rywalizacją o sloty na Orly pieczę nad nimi sprawuje organ regulacyjny, który przyznaje prawo zainteresowanym. Jest nim COHOR, stowarzysznie powołane w 1995 roku, którego członkami są linie lotnicze. Regulator odpowiada za organizację kwestii slotów na Orly, Charles de Gaulle oraz Nicea-Lazurowe Wybrzeże i Lyon-Saint-Exupéry.

Duża ilość slotów do dyspozycji na Orly nie zdarza się często. Ostatnio z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia w 2003 roku, gdy upadały francuskie linie Air Liberté. Orly, które jest dwunastym lotniskiem Europy pod względem generowanego ruchu pasażerskiego, należy do tych lotnisk, na których podaż na sloty jest mniejsza od popytu. Dlatego o ich przyznaniu decyduje COHOR.

Jak twierdzi ta instytucja, Lufthansa, Hop, Wizz i EasyJet chcą w sumie pozyskać 5 110 slotów. Zgodnie z oświadczeniami przewoźników zostaną one wykorzystane do obsługi tras wiodących do Monachium (Lufthansa), Frankfurtu (Hop), Budapesztu, Sofii (Wizz Air)  i Glasgow (easyJet). Kolejnych pięć linii – La Compagnie, Corsair, Air Caraibes, Transavia i TAP Portugal – otrzyma w sumie 4 758 miejsc. Air Caraibes, Corsair i Transavia po dwa loty dziennie, La Compagnie trzy. TAP chciał ledwie 66 slotów na cały sezon. Zainteresowani chcą wykorzystać miejsca na Orly już w tym sezonie zimowym. 

Pozostałe sloty pozostałe po Aigle Azur, w sumie 20 proc. miejsc, jakimi dysponował ten przewoźnik na Orly, pozostanie w rękach władz francuskich. Chcą one mieć je w zapasie na wszelki wypadek. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Szef PAŻP przejmuje stery europejskiego sojuszu służb kontroli

Prawo i polityka

Szef PAŻP przejmuje stery europejskiego sojuszu służb kontroli

inf. pras. oprac. ad 11 grudnia 2019

Norwegian gotów sprzedać sloty na londyńskim Gatwick

Biznes i przemysł

Norwegian gotów sprzedać sloty na londyńskim Gatwick

Aleksander Domański 10 września 2019

IATA: Rezolucja w sprawie slotów lotniskowych

Infrastruktura i lotniska

IATA: Rezolucja w sprawie slotów lotniskowych

Piotr Bożyk 05 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5