Partner serwisu
Biznes i przemysł

O’Leary: Airbus i COMAC są dla nas opcją, ale mamy inny "plan B"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
O’Leary: Airbus i COMAC są dla nas opcją, ale mamy inny "plan B"
fot. Piotr Bożyk
Szef Ryanaira Michael O'Leary w rozmowie udzielonej Agencji Reutera nie wykluczył powrotu do negocjacji z Boeingiem w sprawie zamówienia na odrzutowce 737 MAX 10. Irlandczyk deklaruje cierpliwość w oczekiwaniu na lepszą ofertę ze strony producenta z USA i niższe ceny za samoloty.

O'Leary jednocześnie odniósł się również do ewentualnych rozmów z innymi producentami. - Zawsze jest opcja, że Airbus stanie się naszym ważnym dostawcą. Niemniej jest też szansa, że w perspektywie średnioterminowej, stanie się takim również chiński COMAC - stwierdził szef Ryanaira, którego "plan B", po zerwaniu negocjacji z Boeingiem, polega przede wszystkim na długoletnim nawet oczekiwaniu na zmianę nastawienia ze strony producenta z Ameryki Północnej.

Tani przewoźnik z Irlandii, który jest jednym z największych klientów Boeinga, był gotowy zamówić aż 250 samolotów 737 MAX 10. Każdy z odrzutowców największej wersji może pomieścić 230 podróżnych. Mniejsze maszyny 737 MAX 8, których Ryanair zamówił już 210, pozwalają na zabranie jedynie 197 pasażerów. Różnica jest więc spora.

Na przeszkodzie do porozumienia stanęła jednak cena. Katalogowa wartość takiego zamówienia gwarantowałaby producentowi zza Atlantyku 33 mld dolarów. Niskokosztowiec z Zielonej Wyspy z kilku powodów, takich jak kryzys COVID-19 czy dwuletnie uziemienie MAX-ów po katastrofach Lion Air i Ethiopian Airlines, liczył jednak na spore zniżki, ale póki co obie strony nie potrafiły dojść do porozumienia.

- Nie będziemy marnować czasu na dyskusje o tych odrzutowcach, ani nie będziemy tego robić za dwa, cztery, sześć, osiem czy dziesięć lat, dopóki nie dojdziemy do następnego kryzysu. Rozmowy zawsze można wznowić, ale tylko wtedy, kiedy Boeing zda sobie sprawę, że musi proponować konkurencyjne ceny - podsumował O'Leary.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

inf pras. 08 września 2023

Ryanair przewiózł w sierpniu prawie 19 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Procedura weryfikacji pasażerów Ryanaira. Reakcja UODO

Pasażer i linie lotnicze

Procedura weryfikacji pasażerów Ryanaira. Reakcja UODO

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

inf pras. 08 września 2023

Ryanair przewiózł w sierpniu prawie 19 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Procedura weryfikacji pasażerów Ryanaira. Reakcja UODO

Pasażer i linie lotnicze

Procedura weryfikacji pasażerów Ryanaira. Reakcja UODO

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5