Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

O’Leary: Airbus i COMAC są dla nas opcją, ale mamy inny "plan B"


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-09-08 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

O’Leary: Airbus i COMAC są dla nas opcją, ale mamy inny "plan B"
fot. Piotr Bożyk
Szef Ryanaira Michael O'Leary w rozmowie udzielonej Agencji Reutera nie wykluczył powrotu do negocjacji z Boeingiem w sprawie zamówienia na odrzutowce 737 MAX 10. Irlandczyk deklaruje cierpliwość w oczekiwaniu na lepszą ofertę ze strony producenta z USA i niższe ceny za samoloty.
O'Leary jednocześnie odniósł się również do ewentualnych rozmów z innymi producentami. - Zawsze jest opcja, że Airbus stanie się naszym ważnym dostawcą. Niemniej jest też szansa, że w perspektywie średnioterminowej, stanie się takim również chiński COMAC - stwierdził szef Ryanaira, którego "plan B", po zerwaniu negocjacji z Boeingiem, polega przede wszystkim na długoletnim nawet oczekiwaniu na zmianę nastawienia ze strony producenta z Ameryki Północnej.

Tani przewoźnik z Irlandii, który jest jednym z największych klientów Boeinga, był gotowy zamówić aż 250 samolotów 737 MAX 10. Każdy z odrzutowców największej wersji może pomieścić 230 podróżnych. Mniejsze maszyny 737 MAX 8, których Ryanair zamówił już 210, pozwalają na zabranie jedynie 197 pasażerów. Różnica jest więc spora.

Na przeszkodzie do porozumienia stanęła jednak cena. Katalogowa wartość takiego zamówienia gwarantowałaby producentowi zza Atlantyku 33 mld dolarów. Niskokosztowiec z Zielonej Wyspy z kilku powodów, takich jak kryzys COVID-19 czy dwuletnie uziemienie MAX-ów po katastrofach Lion Air i Ethiopian Airlines, liczył jednak na spore zniżki, ale póki co obie strony nie potrafiły dojść do porozumienia.

- Nie będziemy marnować czasu na dyskusje o tych odrzutowcach, ani nie będziemy tego robić za dwa, cztery, sześć, osiem czy dziesięć lat, dopóki nie dojdziemy do następnego kryzysu. Rozmowy zawsze można wznowić, ale tylko wtedy, kiedy Boeing zda sobie sprawę, że musi proponować konkurencyjne ceny - podsumował O'Leary.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Buzz szuka chętnych do pracy w boeingach 737 MAX! "Najlepszy w branży grafik pracy"

Infrastruktura i lotniska

Buzz szuka chętnych do pracy w boeingach 737 MAX! "Najlepszy w branży grafik pracy"

Rafał Dybiński 07 września 2021

Ryanair zerwał negocjacje z Boeingiem! "Nie zamierzamy przepłacać"

Biznes i przemysł

Ryanair zerwał negocjacje z Boeingiem! "Nie zamierzamy przepłacać"

Rafał Dybiński 07 września 2021

Cięcia płac nawet o 70 proc. Związek BALPA skarży się na Ryanaira

Biznes i przemysł

Cięcia płac nawet o 70 proc. Związek BALPA skarży się na Ryanaira

Rafał Dybiński 08 września 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5