Linie lotnicze airBaltic ogłosiły, że od tegorocznego sezonu zimowego zbazują w Wilnie airbusa A220-300 do obsługi rosnącej liczby pasażerów z Litwy. Samolot YL-CSK nosi kolory litewskiej flagi i nazwę stolicy Litwy, Wilna.
– W miarę, gdy rosnąca liczba litewskich pasażerów wybiera nasze bezpośrednie połączenia z Wilna, zdecydowaliśmy się poprawić komfort tych połączeń dzięki skierowaniu do ich obsługi wygodnego i nowoczesnego samolotu. Airbus A220-300 oferuje wysoki poziom komfortu i jest znacząco bardziej cichy, stąd też napływają do nas pozytywne komentarze od naszych pasażerów dotyczące tej maszyny. Teraz ten samolot będzie także dostępny na trasach z Wilna – powiedział Martin Gauss, prezes airBaltic.
Dodatkowo A220 airBaltic nosi charakterystyczne malowanie w kolorach litewskiej flagi, zyskał też nazwę – Wilno, od stolicy Litwy.
Podczas pierwszych sześciu miesięcy 2019 r., na trasach z oraz do Litwy obsługiwanych przez airBaltic podróżowało ponad 240 tys. pasażerów, co oznacza 20-proc. wzrost rdr. Z Wilna, obok połączeń przez swój główny hub w Rydze, przewoźnik oferuje bezpośrednie loty do Amsterdamu, Berlina, Monachium, Paryża, Tallinna.
“Airbus A220-300 przewyższył oczekiwania firmy, oferując wyższą, niż zakładana, ogólną wydajność, w tym efektywność paliwową i wygodę zarówno dla pasażerów, jak i dla załóg. Ten samolot oferuje doskonały komfort lotu z takimi korzyściami dla pasażerów jak szersze fotele, większe okna, powiększone schowki na bagaże w kabinie, lepsze toalety” – czytamy w komunikacie przewoźnika. Pochwał na temat airbusów A220-300 nie szczędził także sam prezes airBaltic, podczas niedawnego
wywiadu dla Rynku Lotniczego, mówiąc iż jest to “samolot wąskokadłubowy z poziomem komfortu samolotu szerokokadłubowego.”
Wilno będzie już trzecią stolicą krajów nadbałtyckich, po Rydze i Tallinnie, w której airBaltic zbazuje airbusy A220. Obecnie trzy samoloty tego typu obsługują połączenia z Tallinna, jeden z nich otrzymał nawet okolicznościowe
malowanie w estońskie barwy narodowe.
Docelowo, cała flota airBaltic będzie składała się wyłącznie z airbusów A220-300, potwierdza Gauss
w rozmowie z Rynkiem Lotniczym. Przewoźnik sukcesywnie realizuje zamówienie na 50 samolotów tego typu i zapowiada wykorzystanie opcji na kolejne 30 maszyn, które posłużą do otwierania połączeń z innych rejonów Europy.