Partner serwisu
Biznes i przemysł

Nowy embraer Praetor 600 we flocie Jet Story

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
31-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Biznesowe linie lotnicze Jet Story pozyskały kolejny samolot. Flota polskiego przewoźnika VIP wzbogaciła się o embraera Preator 600.

Popyt na usługi Jet Story systematycznie rośnie, więc prywatny operator lotów VIP zwiększa liczebność floty biznesowych odrzutowców. Samolot został zakupiony przez prywatnego właściciela, a firmie Jet Story powierzono kompleksowe wsparcie na każdym etapie procesu.

- Od doradztwa przy wyborze odpowiedniego egzemplarza, przez udział w negocjacjach i zakupie, aż po nadzór nad odbiorem samolotu, rejestracją i organizacją przebazowania. Byliśmy obecni na każdym kroku. Jednocześnie zapewniliśmy przeszkolenie załogi i przygotowanie samolotu do przyszłych operacji lotniczych - możemy przeczytać na profilu LinkedIn Jet Story.

Nowy Preator 600, to maszyna o rejestracji SP-EEF i numerze seryjnym MSN 55020236 wyprodukowana w kwietniu tego roku. Swój pierwszy lot Preator wykonał 16 maja br., a 2 lipca br. został oficjalnie odebrany przez Jet Story. W dniach 2-3 lipca maszyna została przebazowana z Melbourne w USA, gdzie znajduje się centrum wyposażania bizjetów Embraera, na Lotnisko Chopina. Trasa została wykonana z trzema międzylądowaniami: Melbourne (MLB)- Goose Bay (YYR) - Keflavik (KEF) - Bergen (BGO)- Warszawa (WAW).

- Na tym nasza praca się nie kończy! Obecnie intensywnie pracujemy nad tym, aby w niedalekiej przyszłości został objęty naszym certyfikatem AOC i oficjalnie dołączył do czarterowej floty Jet Story, dostępnej dla klientów oczekujących najwyższych standardów podróży - poinformowało Jet Story.

Embraer Praetor 600

Praetor 600 to najbardziej przełomowy i zaawansowany technologicznie średniej wielkości odrzutowiec biznesowy Embraera na świecie, który może pochwalić się imponującym, najlepszym w swojej klasie zasięgiem 7 441 km (4 018 nm), wiodącą w branży prędkością przelotową (Mach 0.83) oraz niezrównanymi osiągami na drodze startowej. Jeśli chodzi o technologię, jest to jedyny samolot w swojej kategorii z pełną kontrolą lotu fly-by-wire.

Do tego Praetor 600 oferuje jedne z najbardziej komfortowych warunków w kabinie. Charakteryzuje się najniższą wysokością względem poziomu morza kabiny w swojej klasie (1 768 m), a także najwyższym i najszerszym przekrojem w segmencie (1.83 m × 2.08 m). Dodatkowo posiada jeszcze próżniową toaletę i dużą przestrzeń bagażową, w tym w pełni zamknięty wewnętrzny przedział bagażowy.

Flota linii VIP

Po odebraniu w ostatnim czasie Preatora 600, Falcona 6X, Challengera 3500 i G700 flota przewoźnika liczy już 19 samolotów. Oprócz nowych odrzutowców linie użytkują: jednego Challengera 300, dwa Challengery 350, dwa Challengery 3500, jednego gulfstreama G650, bombardiera Global 5000, Hawkera 750, dwie HondyJet i trzy embraery Legacy 600, jak i pilatusy PC-12 i PC-24. Jet Story zarządza także statkami powietrznymi znajdującymi się w zagranicznych rejestrach oraz oferuje czarter śmigłowców.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

SWISS: Odbiór A350 w październiku, debiut dalekodystansowy w styczniu 2026 r.

Pasażer i linie lotnicze

SWISS: Odbiór A350 w październiku, debiut dalekodystansowy w styczniu 2026 r.

Piotr Bożyk 31 lipca 2025

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Biznes i przemysł

Pierwszy A321XLR American Airlines dostarczony, ale czeka na montaż foteli

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Biznes i przemysł

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Piotr Bożyk 30 lipca 2025

Polskie linie VIP zwiększają flotę. Dwa nowe odrzutowce

Biznes i przemysł

Polskie linie VIP wycofały Praetora 600

Biznes i przemysł

Polskie linie VIP wycofały Praetora 600

Mateusz Kieruzal 04 stycznia 2025

Pozostałe z wątku:

SWISS: Odbiór A350 w październiku, debiut dalekodystansowy w styczniu 2026 r.

Pasażer i linie lotnicze

SWISS: Odbiór A350 w październiku, debiut dalekodystansowy w styczniu 2026 r.

Piotr Bożyk 31 lipca 2025

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Biznes i przemysł

Pierwszy A321XLR American Airlines dostarczony, ale czeka na montaż foteli

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Biznes i przemysł

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Piotr Bożyk 30 lipca 2025

Polskie linie VIP zwiększają flotę. Dwa nowe odrzutowce

Biznes i przemysł

Polskie linie VIP wycofały Praetora 600

Biznes i przemysł

Polskie linie VIP wycofały Praetora 600

Mateusz Kieruzal 04 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij