Biznesowe linie lotnicze Jet Story poinformowały o wpisaniu do swojego certyfikatu operatora lotniczego (AOC) kolejnego bizjeta. AOC polskiego przewoźnika VIP wzbogaciło się o gulfstreama G700.
Popyt na usługi Jet Story systematycznie rośnie, więc prywatny operator lotów VIP zwiększa liczebność floty biznesowych odrzutowców.
- Z dumą ogłaszamy, że do naszej floty dołączył gulfstream G700 - najnowocześniejszy samolot biznesowy na świecie, który właśnie został wpisany do naszego AOC i jest gotowy do lotów komercyjnych! - możemy przeczytać na profilu LinkedIn Jet Story.
Nowy G700, to maszyna o rejestracji SP-NEW i numerze seryjnym MSN 87038 wyprodukowana w na początku tego roku. Swój pierwszy lot G700 wykonał 1 lutego br., a 8 marca został oficjalnie odebrany przez Jet Story. Tego samego dnia maszyna została przebazowana z Savannah w USA, gdzie znajduje się główna siedziba Gulfstreama, na Lotnisko Chopina. Trasa została wykonana z jednym międzylądowaniem: Savannah (SAV) - Stavanger (SVG)- Warszawa (WAW).
- Od teraz dostępny w czarterze dla najbardziej wymagających klientów. To nie tylko nowy samolot, to nowa definicja podróżowania - poinformowało Jet Story.
G700 - flagowy samolot od GulstreamaG700 został wprowadzony jako nowy samolot flagowy amerykańskiej producenta w październiku 2019 r. G700 charakteryzuje się najdłuższą, najszerszą i najwyższą kabiną w branży z 20 panoramicznymi owalnymi oknami Gulfstreama i aż pięcioma obszarami zagospodarowania pokładu. W samolocie wprowadzono wiele zupełnie nowych wyróżników wnętrza, w tym dużą kuchnię, przedział załogi lub salon pasażerski; jedyny w branży system oświetlenia o ultrawysokiej rozdzielczości; dźwięk przestrzenny bez głośników oraz apartament główny z prysznicem. Posiada także w 100 proc. świeże, nigdy nie recyrkulowane powietrze.
G700 jest także wyposażony w systemy łączności, w tym satelitarną, zapewniające dostęp do Internetu w czasie rzeczywistym i może pochwalić się niższym zużyciem paliwa w porównaniu do starszych wersji, co przekłada się na mniejszy ślad węglowy.
Samolot może latać z prędkością 0,93 Macha i zasięgiem 6,4 tys. mil morskich / 11,8 tys. km lub z prędkością 0,85 Macha i z zasięgiem 7,5 tys. mil morskich / 13,8 tys. km. Maszynę napędzają dwa silniki
Rolls-Royce Pearl 700.
Flota linii VIPPo odebraniu w ostatnim czasie
Preatora 600,
Falcona 6X,
Challengera 3500 i gulfstreama G700 flota przewoźnika liczy już 19 samolotów. Oprócz nowych odrzutowców linie użytkują: jednego Challengera 300, dwa Challengery 350, dwa Challengery 3500, jednego gulfstreama G650, bombardiera Global 5000, Hawkera 750, dwie HondyJet i trzy embraery Legacy 600, jak i pilatusy PC-12 i PC-24. Jet Story zarządza także statkami powietrznymi znajdującymi się w zagranicznych rejestrach oraz oferuje czarter śmigłowców.