Japońska Straż Pożarna w Tokio przyznała firmie Airbus Helicopters kontrakt na dostawę śmigłowca H225. To wynik ostatniego przeprowadzonego przetargu. Nowy śmigłowiec zastąpi starszy model w ramach strategii modernizacji floty. Natomiast Straż Pożarna z Nagoi złożyła zamówienie na śmigłowiec H160.
Zakup ten wzmacnia zaangażowanie agencji w utrzymanie wysokiej gotowości operacyjnej podczas krytycznych misji, w tym gaszenia pożarów z powietrza, poszukiwań i ratownictwa, lotnictwa medycznego oraz reagowania na katastrofy.
- Od prawie 60 lat Airbus wspiera straż pożarną w Tokio w jej niezachwianym zaangażowaniu na rzecz bezpieczeństwa publicznego i reagowania na katastrofy. Nieustanne zaufanie straży pożarnej w Tokio do modelu H225 odzwierciedla niezawodność i wszechstronność naszych śmigłowców w każdej misji. Dzięki sprawdzonej wszechstronności i wytrzymałości w każdych warunkach model H225 jest dobrze wyposażony, aby wspierać ratownicze działania straży pożarnej przez wiele kolejnych lat – powiedział Jean-Luc Alfonsi, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters w Japonii.
Nowy H225 będzie wyposażony tak, aby szybko i precyzyjnie wspierać pilne akcje ratownicze. Wbudowany tryb poszukiwawczo-ratowniczy umożliwia szybkie wykrywanie celów, a nosze ratunkowe na pokładzie zapewniają natychmiastową pomoc medyczną. Zbiornik na wodę zamontowany pod kadłubem (tzw. Bambi) zwiększa możliwości gaszenia pożarów z powietrza, umożliwiając szybką reakcję w sytuacjach krytycznych.
Straż pożarna w Tokio rozpoczęła powietrzną działalność w 1967 r., wykorzystując swój pierwszy śmigłowiec, którym był francuski Allouette III. Od tego czasu agencja utrzymuje stałą współpracę z Airbusem, eksploatując niezawodną flotę, która obecnie obejmuje trzy śmigłowce H225 i trzy AS365, wszystkie przeznaczone do ochrony i służby społeczności z powietrza.
Jako najnowszy dodatek do rodziny Super Puma, model H225 jest uznawany za wysoką wydajność w trudnych warunkach, a także za wyjątkowy zasięg i ładowność. Najnowocześniejsze systemy awioniki i autopilota zapewniają większe bezpieczeństwo, jednocześnie zmniejszając obciążenie pilota. W całej Japonii 24 śmigłowce H225 są aktywnie eksploatowane przez Ministerstwo Obrony i agencje parapubliczne, pełniąc kluczowe role, od poszukiwań i ratownictwa oraz gaszenia pożarów z powietrza, po transport VIP-ów oraz transport personelu i towarów.
H160 dla strażaków z Nagoi
Straż Pożarna z Nagoi złożyła zamówienie na śmigłowiec Airbus H160. Wiropłat będzie używany do gaszenia pożarów, misji poszukiwawczo-ratowniczych, a także niesienia pomocy ofiarom katastrof.
H160 dla strażaków z Nagoi będzie skonfigurowany do zadań poszukiwawczo-ratowniczych i gaszenia pożarów z powietrza, ponieważ będzie mógł przenosić pod kadłubem zbiornik Bambi.
- Jesteśmy zaszczyceni, że nasz wieloletni klient, Straż Pożarna Miasta Nagoya, wybrała model H160 do swoich ważnych misji. Ten przełomowy śmigłowiec na nowo definiuje bezpieczeństwo, osiągi i konstrukcję – idealnie nadaje się do wymagających zadań Straży Pożarnej. Jesteśmy przekonani, że będzie on miał znaczący wpływ i pozostajemy w pełni zaangażowani we wspieranie działań Straży Pożarnej oraz pogłębianie naszej współpracy - powiedział Jean-Luc Alfonsi, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters w Japonii.
Straż Pożarna miasta Nagoja wprowadziła do eksploatacji swój pierwszy śmigłowiec w 1973. Był to Allouette III. Obecnie jej flota składa się z dwóch śmigłowców AS365N3. Po odebraniu H160 jeden z nich zostanie wycofany z eksploatacji.
O H160
H160 jest funkcjonalnym i aerodynamicznym śmigłowcem o doskonałym stylu, w którym zintegrowano aż 68 różnych technologii opatentowanych przez Airbus Helicopters. Jego udźwig, zasięg i skuteczność czynią z niego śmigłowiec idealnie przystosowany do szerokiej gamy zastosowań. Rozwijając prędkość przelotową 160 węzłów (296 km/h), H160 może przewieźć 12 pasażerów na odległość do 120 mil morskich (222 km) podczas lotu na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego i dysponuje zasięgiem 450 mil morskich (833 km) z 20-minutową rezerwą paliwa wykonując misje porządku publicznego lub poszukiwawczo-ratownicze.
Dodatkowym przełomem technologicznym H160 jest pierwsze zastosowanie seryjne przez Airbus Helicopters łopat wirnika nośnego Blue Edge®, które zmniejszają poziom hałasu o 50 procent, a także umożliwiają zwiększenie udźwigu o 100 kg, w porównaniu z tradycyjnymi łopatami wirnika nośnego, zależnie od warunków lotu. H160 jest także pierwszym w historii całkowicie kompozytowym śmigłowcem cywilnym, co powoduje, że jego płatowiec jest lżejszy, bardziej wytrzymały, odporny na korozję i zmęczenie, a zarazem wymaga mniej obsługi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.