Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Nowe Dreamlinery LOT-u poczekają na dostawę... na pustyni

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
05-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Nowe Dreamlinery LOT-u poczekają na dostawę... na pustyni
Fot. Devin - Charleston Spotter
Dwa nowe boeingi B787-9 Dreamliner, które mają trafić do Polskich Linii Lotniczych LOT spędzą zimę na pustyni. Pierwszy z nich, o rejestracji SP-LSH, został już 2 grudnia przebazowany jako lot BOE14 z Charleston do Victorville. Kolejny, SP-LSI, dołączy do niego wkrótce.

Według informacji do jakich dotarł Rynek Lotniczy, samoloty nie zostały jeszcze formalnie odebrane przez LOT i są cały czas we władaniu firm leasingowych. Ogólnie nasz rodzimy przewoźnik prawdopodobnie dogadał się z Boeingiem przesuwając odbiór samolotów najwcześniej na wiosnę 2021 r. Takie działanie nie jest odosobnionym przypadkiem. Wiele linii lotniczych, ze względu na kryzys spowodowany koronawirusem, przebazowuje swoje samoloty na pustynne lotnisko Victorville w celu ich przechowania. Wśród nich były samolot linii Qantas, Qatar Airways, Singapore Airlines, Air Europa czy Air China.

Maszyna o oznaczeniu LN1036/ZE014 i rejestracji SP-LSH leasingowana będzie od amerykańskiego leasingodawcy Air Lease Corporation (ALC), natomiast samolot o numerze produkcyjnym LN1046/ZB751 wylesingowany będzie od amerykańskiej firmy CIT Leasing. Dreamliner SP-LSH trafił już na pustynię na lotnisko Victorville, a po pierwszym locie technicznym dołączy do niego kolejny B787 zbudowany dla PLL LOT, SP-LSI.

B787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo oraz posiada zasięg wydłużony o ponad 550 km (15700 km). Dreamlinery PLL LOT w wersji -9 zabierają na pokład 294 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 24 w klasie biznes (2-2-2), 21 w klasie premium (2-3-2) oraz 249 w klasie ekonomicznej (3-3-3) i są największym samolotem w historii PLL LOT. Boeing zebrał zamówienia na 1507 samolotów B787, w tym na 882 maszyny w wersji 787-9. Do tej pory amerykański producent dostarczył 992 maszyny B787.

Obecnie we flocie LOT-u znajdują się 74 maszyny, w tym 15 boeingów 787 Dreamliner: osiem B787-8 i siedem B787-9. Wspomniane kolejne dwa B787-9 mają trafić do LOT-u wiosną lub latem 2021 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

Biznes i przemysł

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

inf. pras. 10 lipca 2025

Norwegian: Loty Belgrad – Oslo z międzylądowaniem w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

Biznes i przemysł

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

inf. pras. 10 lipca 2025

Norwegian: Loty Belgrad – Oslo z międzylądowaniem w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij