Partner serwisu
Biznes i przemysł

Nowa strategia rozwoju europejskiego lotnictwa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Nowa strategia rozwoju europejskiego lotnictwa
fot. Airport Poznań
Komisja Europejska przyjęła strategię rozwoju lotnictwa. Zgodnie z jej założeniami europejski sektor lotniczy ma pozostać konkurencyjny i czerpać korzyści z szybkich zmian i rozwoju gospodarki światowej. Na realizacji strategicznych założeń mają zyskać nie tylko przedsiębiorstwa, ale też obywatele Europy, którym zaoferuje się więcej połączeń z resztą świata po niższych cenach.

– Konkurencyjny i sprawny transport lotniczy ma kluczowe znaczenie dla europejskiego wzrostu gospodarczego. Ta nowa strategia rozwoju lotnictwa stwarza ramy, które umożliwią europejskiemu
lotnictwu utrzymanie pozycji światowego lidera. Stanowi ona również potwierdzenie zaangażowania Europy w zrównoważony rozwój lotnictwa, który jest kwestią niezwykle aktualną w momencie, gdy oczy całego świata zwrócone są na konferencję klimatyczną w Paryżu – powiedział wiceprzewodniczący Komisji Maroš Šefčovič odpowiedzialny za Unię Energetyczną.

– Przed europejskim lotnictwem stoją liczne wyzwania, a w ogłoszonej dzisiaj strategii nakreślono kompleksowy i ambitny plan działania w celu utrzymania tego sektora w światowej czołówce. Jego realizacja umożliwi europejskim przedsiębiorstwom zachowanie konkurencyjności dzięki nowym inwestycjom i możliwościom prowadzenia działalności gospodarczej i jednocześnie pozwoli im rozwijać się w sposób zrównoważony. Obywatele Europy odniosą również korzyści z większego wyboru połączeń, niższych cen oraz najwyższych poziomów ochrony i bezpieczeństwa – przyznała Violeta Bulc, komisarz UE ds. transportu.

Cel komisji to ukształtowanie kompleksowej strategii obejmującej cały unijny „ekosystem” lotnictwa. Do priorytetów należą m.in.:

1. Zdobycie przez UE pozycji lidera w dziedzinie lotnictwa międzynarodowego przy jednoczesnym zapewnieniu równych szans. Zdaniem Komisji unijny sektor lotniczy musi mieć możliwość wejścia na nowo rozwijające się rynki. Miałoby się to odbywać dzięki nowym, zewnętrznym umowom lotniczym z krajami i regionami na świecie, która mają kluczowe znaczenie. Takie umowy to nie tylko rozwój branży lotniczej ale też szansa dla pasażerów na lepsze połączenia lotnicze za niższe ceny.

2. Walka z ograniczeniami wzrostu ruchu w powietrzu i na ziemi. Jednym z największych wyzwań unijnego lotnictwa jest problem ograniczeń przepustowości, wydajności połączeń i dostępności drogą lotniczą. Fragmentacja europejskiej przestrzeni powietrznej kosztuje co najmniej 5 mld euro rocznie i stanowi ekwiwalent nawet 50 mln ton dwutlenku węgla. Ograniczenia przepustowości w portach lotniczych UE mogą kosztować nawet 818 tys. miejsc pracy do roku 2035. Zdaniem Komisji nadszedł czas, aby UE nakreśliła plan uwzględniający przyszły popyt na podróże lotnicze oraz pozwalający unikać zatorów. Z tego powodu w strategii położono nacisk na: znaczenie zakończenia realizacji projektu jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej, optymalizację wykorzystania naszych największych lotnisk oraz monitorowanie połączeń wewnątrzunijnych i pozaunijnych w celu zidentyfikowania niedociągnięć.

3. Utrzymanie wysokich unijnych standardów w zakresie ochrony bezpieczeństwa i środowiska, a także kwestii społecznych i prawa pasażerów.

4. Postęp w zakresie innowacji, technologii cyfrowych i inwestycji, które są katalizatorami rozwoju lotnictwa oraz jego funkcjonowania. Odpowiednie inwestycje w technologie i innowacje mają zapewnić Europie przodującą rolę w dziedzinie międzynarodowego transportu lotniczego. UE postanowiła zainwestować 430 mln euro rocznie, do roku 2020, w projekt badawczy ATM w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej (SESAR). Terminowe wdrożenie rozwiązań SESAR może doprowadzić do stworzenia ponad 300 tys. nowych miejsc pracy. Wprowadzenie technologii
informacyjno-komunikacyjnych i optymalizacja ich wykorzystania są szczególnie istotne dla przepustowości portów lotniczych, efektywności i jakości usług.

Strategia rozwoju lotnictwa jest jedną z inicjatyw wymienionych w programie prac Komisji na rok 2015. Obejmuje ona komunikat, wniosek mający na celu zmianę unijnych przepisów o bezpieczeństwie lotniczym oraz wnioski o podjęcie negocjacji na szczeblu unijnym kompleksowych umów o transporcie lotniczym z szeregiem kluczowych państw trzecich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5