Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Norwegian Air stał się bardziej chiński. BOC Aviation ma ponad 12 proc. akcji


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-05-21 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/aero.de

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Norwegian Air stał się bardziej chiński. BOC Aviation ma ponad 12 proc. akcji
fot. Piotr Bożyk
Chińskie państwo stało się jednym z głównych akcjonariuszy Norwegian Air. Firma BOC Aviation przekształciła zobowiązania linii lotniczej z umów leasingowych w około 389 milionów akcji w ramach uzgodnionego podwyższenia kapitału.
Chiński BOC Aviation będzie teraz posiadał 12,67 procent akcji skandynawskiego przewoźnika. Wcześniej Norwegian Air ogłosił, że wdrożył plan restrukturyzacji zadłużenia i przekształcił wierzytelności w wysokości około 1,2 mld euro w kapitał własny.

Takie działanie dało zielone światło dla gwarancji pożyczek rządowych na łączną kwotę trzech mld koron norweskich, czyli 275 mln euro. Władze Norwegii potwierdziły, że narodowa linia lotnicza obecnie spełnia wymogi dotyczące tych gwarancji i może z nich skorzystać.

Gwałtowny spadek wartości akcji

Pakiet pożyczki rządowej jest niezwykle ważny, aby linia lotnicza mogła przetrwać kryzys. W następstwie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 narodowy przewoźnik powietrzny, podobnie jak wiele innych linii lotniczych, zmaga się ze znacznym spadkiem popytu. Akcje Norwegiana gwałtownie spadły od początku kryzysu (blisko 88 proc.), a tysiące pracowników zostało odesłanych na tymczasowe urlopy. Niemniej linia jeszcze przed pandemią miała problemy finansowe.

Firma BOC Aviation powstała z Singapore Aircraft Leasing Enterprise założonego w 1993 roku, który został przejęty przez Bank of China pod koniec 2006 roku. BOC Aviation należy do chińskiego państwa poprzez długi łańcuch różnych właścicieli.

Najlepszy tani przewoźnik dalekiego zasięgu

Norwegian przewoził rocznie prawie sześć milionów brytyjskich pasażerów z lotnisk Londyn-Gatwick, Edynburga i Manchesteru do 30 miejsc na całym świecie. Był trzecią do wielkości linią lotniczą współpracującą z Londyn-Gatwick, zatrudniającą ponad 1200 pilotów i personelu pokładowego z Wielkiej Brytanii. Do Stanów Zjednoczonych przewoził pasażerów od 2014 roku.

Skandynawska linia oferowała ponadto trasy do Buenos Aires oraz Rio de Janeiro i miała jedną z najmłodszych flot samolotów na świecie o średnim wieku 4,6 lat, w tym nową generację Boeinga 787 Dreamliner, Boeinga 737 MAX i Boeinga 737-800.

Norwegian był przez sześć kolejnych lat uznawany za najlepszy tani przewoźnik w Europie, a także otrzymał tytuł "Najlepszego taniego przewoźnika dalekiego zasięgu na świecie" w latach 2015, 2016, 2017, 2018 i 2019.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Norwegian Air z miliardem dolarów na przetrwanie

Biznes i przemysł

Norwegian Air z miliardem dolarów na przetrwanie

Emilia Derewienko 05 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5