Linie lotnicze Norwegian Air przewiozły w grudniu ponad 1,3 mln pasażerów – poinformował nordycki niskokosztowiec w oficjalnym komunikacie. Tani przewoźnik obsłużył w całym minionym roku 18 mln podróżnych.
Dokładnie 1 315 924 pasażerów doliczono się na pokładach samolotów Norwegian Air w grudniu 2022 roku. To więcej o 41 proc. w odniesieniu do tego samego miesiąca z 2021 roku. Średni wskaźnik wypełnienia samolotów był na poziomie 77,8 proc.
Nordycki niskokosztowiec eksploatował w grudniu 64 odrzutowców i zrealizował 99 proc. regularnych lotów. Punktualność, mierzona liczbą rejsów, startujących w ciągu kwadransa od zaplanowanej wcześniej godziny odlotu, osiągnęła w dwunastym miesiącu minionego roku pułap 71,6 proc. Słabszy pod tym względem wynik był efektem wyjątkowo trudnych warunków atmosferycznych na kilku europejskich lotniskach.
18 mln pasażerów w całym 2022 roku na pokładach niskokosztowca to wynik trzykrotnie lepszy niż w poprzednich dwunastu miesiącach. Średni wskaźnik wypełnienia samolotów osiągnął pułap 83,1 proc.
– Cieszymy się, że coraz większa liczba pasażerów ze Skandynawii wybiera Norwegian jako preferowane linie lotnicze podczas podróży z przyjaciółmi i rodziną, co było widać podczas świątecznego okresu. W przypadku podróży krajowych w Norwegii liczba pasażerów jest teraz nawet już na poziomie sprzed pandemii – podkreślił Geir Karlsen, prezes Norwegian.
– Pomimo niesprzyjającej pogody, utrzymującej się wiele dni nie tylko w Skandynawii, ale także w całej Europie, udało nam się dolecieć z naszymi podróżnymi do wybieranych miejsc docelowych na Boże Narodzenie. Ponad dziewięć na dziesięć naszych lotów przybyło na czas lub w ciągu godziny od planowanego czasu lądowania – nie krył satysfakcji Karlsen.
– 2022 rok był bardzo dobry dla Norwegian Air. Ogromny popyt na podróże lotnicze, szczególnie do słonecznych destynacji w szczycie sezonu wakacyjnego, przyniósł rekordowo pracowite lato. Nadal obserwujemy pozytywne trendy w zakresie rezerwacji, a sprzedaż biletów przekracza obecnie nasze oczekiwania. Klienci bardzo pozytywnie zareagowali na noworoczną wyprzedaż i wykorzystują kampanię do planowania tegorocznych podróży, zarówno krótko-, jak i długoterminowych – podsumował Karlsen.
Przypomnijmy, że Norwegian Air przewiozły w listopadzie bieżącego roku niemal 1,4 mln pasażerów. Średni wskaźnik wypełnienia samolotów osiągnął wówczas poziom blisko 80 proc. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Norwegian Air zatrudniają aktualnie 4000 pracowników. Przed tegorocznym sezonem letnim tani przewoźnik zwiększy zatrudnienie o dodatkowych 750 pracowników w swoich bazach
w Skandynawii oraz w Hiszpanii i na Łotwie. Nordycki niskokosztowiec planuje także
zwiększenie floty do 85 samolotów, co pozwoli zaoferować więcej połączeń na najpopularniejszych trasach, dając klientom jeszcze większą elastyczność w planowaniu podróży. Linie lotnicze z Norwegii sprzedają obecnie bilety na 239 tras w najbliższym sezonie letnim, który potrwa tradycyjnie od marca do końca października.