Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Niewypłacalny Bodensee-Airport. Nie pomogło 2 mln euro wsparcia


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-02-09 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Niewypłacalny Bodensee-Airport. Nie pomogło 2 mln euro wsparcia
fot. Bodensee-Airport Friedrichshafen
Bodensee-Airport Friedrichshafen (FDH) ogłosił niewypłacalność i złożył w Ravensburgu wniosek o sądową ochronę. Restrukturyzacja rozpoczęta wiosną 2020 roku ma być jednak kontynuowana, podobnie jak operacje lotnicze.
Pogłębiające się problemy malowniczo położonego regionalnego portu na południu Niemiec to efekt surowych rządowych restrykcji, utrzymujących się w ostatnich miesiącach. Pochodną kłopotów jest również upadłość czarterowego przewoźnika Sun Air, który latał z tego lotniska do Duesseldorfu i Tuluzy.

Bodensee-Airport Friedrichshafen przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 oferował także rejsy British Airways do Duesseldorfu, EasyJet do portu Londyn-Gatwick, Lufthansy do Frankfurtu, Ryanaira do Palma de Mallorca, Wizz Air do Skopje i Tuzli oraz Corendon Airlines do Antalyi, Hurghady, a także sezonowo do Heraklionu, Kayseri oraz na Gran Canarię, Fuerteventurę i Rodos. Turecka Antalya była także jedyną destynacją sezonowo oferującej usługi z tego lotniska linii Freebird Airlines.



– Druga fala pandemii i związane z nią ograniczenia sprawiły, że ruchu lotniczego prawie nie ma, wbrew oczekiwaniom z września 2020 roku. Mamy niemal o 90 proc. mniej podróżnych niż w styczniu ubiegłego roku – ujawnił Wolfgang John, dyrektor ds. marketingu portu z kraju związkowego Badenia-Wirtembergia.

Władze regionalnego lotniska nie spodziewają się ożywienia w najbliższych miesiącach i choć uzyskały już wcześniej 1,9 mln euro federalnego wsparcia, to nie udało się zapobiec decyzji o sądowej ochronie przed wierzycielami. Dwóch największych udziałowców portu opowiedziało się jednak za jego utrzymaniem, ponieważ cały region czerpie z niego korzyści biznesowe. Najbliższe trzy miesiące zdecydują, jak będzie lotnisko działać w dłuższej perspektywie, ale jak zapewniają najbardziej zainteresowani, jego struktura finansowa oparta zostanie na zdrowych podstawach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PAŻP: Z bezpieczeństwem nie negocjujemy

Prawo i polityka

PAŻP: Z bezpieczeństwem nie negocjujemy

Redakcja/inf. pras. 08 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5