Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zakazuje od 1 lutego używania masek materiałowych i szali

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa zakazuje od 1 lutego używania masek materiałowych i szali
fot. Lufthansa
Lufthansa wprowadza od 1 lutego obowiązek zasłaniania ust i nosa maseczkami tylko typu FFP2, KN95 i N95 - poinformowano w oficjalnym komunikacie. Muszą być noszone podczas wchodzenia na pokład, podczas całego lotu i przy opuszczaniu samolotu.

Maseczki wykonane z materiału nie będą już dozwolone. Podobnie jak szale i szaliki. Takie regulacje wdrożono od 19 stycznia w kilku krajach związkowych na terenie Niemiec.

Akceptowalny wyjątek dotyczy sytuacji, kiedy pasażer przedstawi negatywny wynik testu na obecność wirusa COVID-19, ale nie starszy niż 48 godzin przed startem wybranego lotu, w połączeniu z zaświadczeniem lekarskim dołączonym w dostępnym formularzu w serwisie narodowego przewoźnika Niemiec. Poza tym z obowiązku noszenia maseczki podczas lotu wyłączone są dzieci poniżej szóstego roku życia oraz osoby, które nie mogą nosić żadnych osłon ze względów medycznych.

Lufthansa przypomina również pasażerom, że w wielu portach noszenie maski medycznej jest również obowiązkowe na terenie całego terminalu. Należy również pamiętać, że restauracje i sklepy na lotnisku mogą nadal być zamknięte. W przypadku konieczności wymiany maseczki podczas podróży, informacje o tym, gdzie można je kupić oraz środki dezynfekujące, będą udostępnione na oficjalnych stronach internetowych poszczególnych portów.

Wymagana minimalna bezpieczna odległość wynosi 1,5 metra. Można korzystać tylko z co drugiego dostępnego miejsca w strefach oczekiwania. Pasażerom o zachowaniu dystansu społecznego przypominać będą również cyfrowe wyświetlacze i nadawane przez głośniki komunikaty w kilku językach. Ponadto na lotniskach dyżurować będzie przeszkolony personel, który w razie potrzeby, ostrzeże podróżnych o konieczności zachowania bezpiecznej odległości i noszenia maseczek. Przy zakupie towarów w sklepach sugerowane jest korzystanie z płatności zbliżeniowej.

Przy stanowiskach odpraw i kas biletowych oraz wszędzie tam, gdzie istnieje bezpośredni kontakt, zostały zainstalowane ekrany z pleksiglasu. Dostępnych jest również wiele dozowników do dezynfekcji rąk. Powierzchnie są regularnie i często czyszczone oraz dezynfekowane. W hubach lotniskowych narodowego przewoźnika Niemiec można również użyć swojego smartfona do odprawy zbliżeniowej w odpowiednich punktach.

Ochronną maseczkę na twarz można zdjąć na krótko tylko w przypadku konieczności sprawdzenia dowodu osobistego lub zdjęcia paszportowego. Po wypełnieniu polecenia należy ją szybko założyć z powrotem. Drugi podobny wyjątek dotyczy spadku ciśnienia w kabinie, który wymaga użycia masek tlenowych. Stosowne zalecenia ogłosi wówczas personel pokładowy.

Wszystkie samoloty linii lotniczych z grupy Lufthansa są wyposażone w filtry oczyszczające krążące powietrze w kabinie. Zanieczyszczenia, takie jak kurz, bakterie i wirusy, są usuwane. Skuteczność tych filtrów odpowiada produktom używanym w szpitalnych salach operacyjnych. Dzięki nim powietrze w kabinie jest czystsze niż powietrze, którym oddychają ludzie na ziemi. Co więcej, przepływ powietrza w samolocie odbywa się od góry do dołu. Nie ma poziomego przepływu powietrza. Dotychczas nie są znane żadne przypadki infekcji podczas lotów narodowego przewoźnika powietrznego Niemiec i jego spółek zależnych w Austrii, Belgii czy Szwajcarii.

Niezależnie od aktualnej sytuacji na pokładzie istnieją jasne procedury w przypadkach, gdy personel pokładowy podejrzewa, że pasażer ma chorobę zakaźną. Niektóre z nich zakładają przeniesienie podróżnego w celu odizolowania go na pokładzie, użycie środka dezynfekującego, użycie środków ochrony osobistej przez członków załogi oraz natychmiastowe powiadomienie władz w miejscu docelowym lotu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij