Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Boniek krytykuje ciszę nocną na Okęciu. Reprezentacja nie mogła wylądować


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-05-14 16:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Twitter

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boniek krytykuje ciszę nocną na Okęciu. Reprezentacja nie mogła wylądować
Fot. Dariusz Kłosiński, Lotnisko Chopina
Prezes Polskiego Związku Polskiej Piłki Nożnej wyraził swoje oburzenie, że narodowa reprezentacja nie będzie mogła bezpośrednio po spotkaniu eliminacyjnym do Mistrzostw Europy udać się do Warszawy. Powodem jest niezrozumiałe dla Zbigniewa Bońka zamknięcie na noc lotniska Chopina. Spieszymy więc  z wyjaśnieniem.
– Reprezentacja Polski nie może po meczu w Macedonii wylądować na największym polskim lotnisku, bo jest ono zamknięte od 0:00 do 5:00 – napisał na Twitterze prezes Boniek. – Jest jakieś poważne uzasadnienie? – zapytał.

Poważne uzasadnienie

Jest jeszcze „gorzej”, niż twierdzi szef PZPN-u. „Cisza nocna” wprowadzona na Okęciu w marcu 2018 roku obowiązuje od 23:30 do 5:30. W tym czasie nie mogą być wykonywane operacje lotnicze na stołecznym lotnisku. „Poważnym uzasadnieniem”, o które pyta Boniek jest ulżenie około milionowi mieszkańców Warszawy i okolic. Wszyscy oni spędzają noce w strefie, gdzie należy się spodziewać uciążliwości, jakie niosą ze sobą startujące i lądujące samoloty.

– Lawinowo wzrasta liczba operacji lotniczych i pasażerów podróżujących z lotniska Chopina. Wzrasta też liczba operacji nocnych. W związku z tym musimy podjąć środki zaradcze – wyjaśnił decyzję podczas jej ogłaszania prezes lotniska Mariusz Szpikowski.

Jeszcze w 2012 roku z portu imienia najsłynniejszego polskiego kompozytora skorzystało niespełna 10 mln podróżnych. Rok temu było ich blisko 18 milionów. Liczba operacji lotniczych w 2018 roku przekroczyła próg 170 tysięcy. Okęcie generuje blisko 40 proc. ruchu pasażerskiego na polskich lotniskach.

Jak działa zakaz

Sama „cisza nocna” nie działa tak jak należy, co przyznają same władze lotniska. W teorii od marca 2018 r., gdy wprowadzono core night, do 31 stycznia tego roku powinno być wykonanych 29 operacji – wojskowych, rządowych i medycznych. Faktyczna liczba sięgnęła 2 861. Delikatnie rzecz ujmując, nie jest to wynik satysfakcjonujący. Z czego to wynika?

Samoloty rzeczywiście nie wykonują w czasie obowiązywania zakazu planowanych lądowań i startów. Jednak port wpuszcza „spóźnialskich”. Opóźnienia na europejskim niebie są olbrzymie i rosną znacznie szybciej niż sam ruch. W ciągu pięciu lat, od 2013 do 2018 r. ruch pasażerski nad Starym Kontynentem urósł o 14 proc. W tym czasie liczba opóźnień pomnożyła się trzykrotnie. O powodach takiego stanu rzeczy pisaliśmy nie raz.

Większość lądowań na Okęciu w trakcie zakazu jest wykonywanych między 23:30 na 00:59. Nie wpuszcza się dodatkowych maszyn, które chciałyby zgodnie z planem wylądować na lotnisku Chopina w godzinach obowiązywania „ciszy nocnej”. To całkowicie zaprzeczyłoby idei ograniczenia do minimum uciążliwości, jakie generuje hałas latających nad śpiącymi dzielnicami stolicy i okolicznymi miejscowościami samolotów.

Liczymy, że to wyjaśnienie dotrze do prezesa Bońka i spotka się z jego zrozumieniem. Dziwi fakt, że osoby odpowiedzialne w związku za organizację podróży piłkarzy nie wiedziały o przepisach obowiązujących na największym polskim lotnisku. Zakaz działa wszak od ponad roku.

Trzymamy więc kciuki za jeszcze wyższą jakość działań działaczy PZPN-u oraz za naszych sportowców, którzy już 7 czerwca zmierzą się z Macedonią i będą bronić pozycji lidera grupy G!

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Węgry: Od sierpnia zakaz nocnych lotów nad Budapesztem

Infrastruktura i lotniska

Węgry: Od sierpnia zakaz nocnych lotów nad Budapesztem

inf. pras./ Redakcja 24 kwietnia 2019

Londyn-Luton ograniczy loty nocą. Powodem przekroczenie norm hałasowych

Infrastruktura i lotniska

Londyn-Luton ograniczy loty nocą. Powodem przekroczenie norm hałasowych

Magdalena Wosińska 26 marca 2018

Prezes ULC: Ruch nocny z Lotniska Chopina mogą przejąć porty regionalne

Pasażer i linie lotnicze

Prezes ULC: Ruch nocny z Lotniska Chopina mogą przejąć porty regionalne

Emilia Derewienko 22 września 2017

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5