Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Nie wszyscy radomianie za ratowaniem lotniska przez państwo. Pikieta przed terminalem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Nie wszyscy radomianie za ratowaniem lotniska przez państwo. Pikieta przed terminalem
fot. Port Lotniczy RadomTerminal w Radomiu
Ostatni tydzień był kluczowy dla przetrwania Portu Lotniczego w Radomiu. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” wraz z władzami Radomia zainwestują kolejne pieniądze w rozbudowę lotniska i przekształcenie go w port uzupełniający Lotnisko Chopina w Warszawie.

Radom zobowiązał się do wyłożenia 350 milionów złotych w latach 2020-2040. Choć sam PPL wyda w tym czasie aż pół miliarda złotych, to decyzja włodarzy miasta nie spodobała się części z miejscowych polityków i mieszkańców, czego dowodem była poniedziałkowa pikieta. Wzięło w niej udział około trzydziestu osób w tym radni „Bezpartyjnego Radomia”, którzy są przeciw wydawaniu pieniędzy mieszkańców na ratowanie kontrowersyjnej inwestycji.  

Mała pikieta – wielkie zarzuty

Wśród haseł wymalowanych na transparentach najbardziej eksponowanym było "Chcemy rozwoju, a nie długów!!! 500 000 000". To wytknięcie obecnej oraz poprzednim ekipom decydującym o budżecie Radomia, że miasto wydało na port lotniczy już 150 mln zł, a planuje zainwestować kolejne 350. Radny Ryszard Fałek, kandydat „Bezpartyjnych” na prezydenta miasta, zwracał uwagę na niezamożność gminy oraz fakt, że jak do tej pory prywatne firmy nie włożyły w lotnisko ani złotówki, co stawia sensowność przedsięwzięcia pod dużym znakiem zapytania.

Niepokój lokalnych działaczy wzbudzają również plany rozbudowy portu. Planowane są między innymi drogi łączące lotnisko z miastem, rodzi się przy okazji pytanie, czy nie powinno to zostać zrealizowane jeszcze przed otwarciem całej inwestycji, rozbudowaniem pasa startowego czy stworzeniem nowego terminalu. Taki rozrost infrastruktury miałby grozić zamknięciem bazy Sił Powietrznych RP, która daje pracę ponad tysiącu osób. 

Powyższych argumentów użyto jako uzasadnienie postulatu rozpisania referendum, w którym radomianie mogliby się wypowiedzieć na temat sensowności funkcjonowania lotniska oraz finansowania z ich kieszeni całego przedsięwzięcia.

Modlin vs Radom


Na całą pikietę można spojrzeć w kontekście konfliktu na linii Modlin-Radom.  Argumenty podnoszone przez lokalnych działaczy pokrywają się zarzutami, jakie władze podwarszawskiego lotniska wysuwają wobec PPL. Twierdzą one, że port w Radomiu jest promowany na siłę i doinwestowywany bez uzasadnienia ekonomicznego.

Państwowa spółka będąca właścicielem większości polskich lotnisk, a w wypadku Modlina tylko współwłaścicielem, utrzymuje z kolei, że lotnisko w Radomiu po przebudowie, która de facto oznacza zniszczenie większości starej infrastruktury i zbudowanie nowej, będzie najlepszą alternatywą dla Okęcia.

Jak na razie Modlin obsłużył w pierwszym półroczu 2018 roku półtora miliona klientów, a w Radomiu ostatni samolot pasażerski pojawił się w październiku 2017 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modlin vs Ryanair: Nowe opłaty są konkurencyjne!

Infrastruktura i lotniska

Modlin vs Ryanair: Nowe opłaty są konkurencyjne!

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2024

Lotnisko Modlin: Jesteśmy za duoportem. W 2025 rozbudowa terminala

Infrastruktura i lotniska

AOC linii Air Moldova zawieszony

Prawo i polityka

AOC linii Air Moldova zawieszony

Rafał Dybiński 28 sierpnia 2023

Zobacz również:

Radom przebuduje drogi łączące port lotniczy z S7

Infrastruktura i lotniska

Radom przebuduje drogi łączące port lotniczy z S7

Przemysław Farsewicz 05 lutego 2024

Coral Travel poleci z Radomia?

Biznes i przemysł

Coral Travel poleci z Radomia?

Rafał Dybiński 08 listopada 2021

Lotnisko w Radomiu: Praca wre! Zaglądamy do środka [zdjęcia]

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Modlin vs Ryanair: Nowe opłaty są konkurencyjne!

Infrastruktura i lotniska

Modlin vs Ryanair: Nowe opłaty są konkurencyjne!

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2024

Lotnisko Modlin: Jesteśmy za duoportem. W 2025 rozbudowa terminala

Infrastruktura i lotniska

AOC linii Air Moldova zawieszony

Prawo i polityka

AOC linii Air Moldova zawieszony

Rafał Dybiński 28 sierpnia 2023

Zobacz również:

Radom przebuduje drogi łączące port lotniczy z S7

Infrastruktura i lotniska

Radom przebuduje drogi łączące port lotniczy z S7

Przemysław Farsewicz 05 lutego 2024

Coral Travel poleci z Radomia?

Biznes i przemysł

Coral Travel poleci z Radomia?

Rafał Dybiński 08 listopada 2021

Lotnisko w Radomiu: Praca wre! Zaglądamy do środka [zdjęcia]

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5