Nie wszyscy radomianie za ratowaniem lotniska przez państwo. Pikieta przed terminalem - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Nie wszyscy radomianie za ratowaniem lotniska przez państwo. Pikieta przed terminalem


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-08-01 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nie wszyscy radomianie za ratowaniem lotniska przez państwo. Pikieta przed terminalem
Terminal w Radomiufot. Port Lotniczy Radom
Ostatni tydzień był kluczowy dla przetrwania Portu Lotniczego w Radomiu. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” wraz z władzami Radomia zainwestują kolejne pieniądze w rozbudowę lotniska i przekształcenie go w port uzupełniający Lotnisko Chopina w Warszawie.
Radom zobowiązał się do wyłożenia 350 milionów złotych w latach 2020-2040. Choć sam PPL wyda w tym czasie aż pół miliarda złotych, to decyzja włodarzy miasta nie spodobała się części z miejscowych polityków i mieszkańców, czego dowodem była poniedziałkowa pikieta. Wzięło w niej udział około trzydziestu osób w tym radni „Bezpartyjnego Radomia”, którzy są przeciw wydawaniu pieniędzy mieszkańców na ratowanie kontrowersyjnej inwestycji.  

Mała pikieta – wielkie zarzuty

Wśród haseł wymalowanych na transparentach najbardziej eksponowanym było "Chcemy rozwoju, a nie długów!!! 500 000 000". To wytknięcie obecnej oraz poprzednim ekipom decydującym o budżecie Radomia, że miasto wydało na port lotniczy już 150 mln zł, a planuje zainwestować kolejne 350. Radny Ryszard Fałek, kandydat „Bezpartyjnych” na prezydenta miasta, zwracał uwagę na niezamożność gminy oraz fakt, że jak do tej pory prywatne firmy nie włożyły w lotnisko ani złotówki, co stawia sensowność przedsięwzięcia pod dużym znakiem zapytania.

Niepokój lokalnych działaczy wzbudzają również plany rozbudowy portu. Planowane są między innymi drogi łączące lotnisko z miastem, rodzi się przy okazji pytanie, czy nie powinno to zostać zrealizowane jeszcze przed otwarciem całej inwestycji, rozbudowaniem pasa startowego czy stworzeniem nowego terminalu. Taki rozrost infrastruktury miałby grozić zamknięciem bazy Sił Powietrznych RP, która daje pracę ponad tysiącu osób. 

Powyższych argumentów użyto jako uzasadnienie postulatu rozpisania referendum, w którym radomianie mogliby się wypowiedzieć na temat sensowności funkcjonowania lotniska oraz finansowania z ich kieszeni całego przedsięwzięcia.

Modlin vs Radom


Na całą pikietę można spojrzeć w kontekście konfliktu na linii Modlin-Radom.  Argumenty podnoszone przez lokalnych działaczy pokrywają się zarzutami, jakie władze podwarszawskiego lotniska wysuwają wobec PPL. Twierdzą one, że port w Radomiu jest promowany na siłę i doinwestowywany bez uzasadnienia ekonomicznego.

Państwowa spółka będąca właścicielem większości polskich lotnisk, a w wypadku Modlina tylko współwłaścicielem, utrzymuje z kolei, że lotnisko w Radomiu po przebudowie, która de facto oznacza zniszczenie większości starej infrastruktury i zbudowanie nowej, będzie najlepszą alternatywą dla Okęcia.

Jak na razie Modlin obsłużył w pierwszym półroczu 2018 roku półtora miliona klientów, a w Radomiu ostatni samolot pasażerski pojawił się w październiku 2017 roku.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Port Lotniczy Radom w upadłości

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Radom w upadłości

Justyna Urbaniak 24 lipca 2018

Radom: Wniosek o upadłość lotniska trafi do sądu

Prawo i polityka

Radom: Wniosek o upadłość lotniska trafi do sądu

Emilia Derewienko 20 lipca 2018

Radom: Wciąż brak wniosku o upadłość

Infrastruktura i lotniska

Radom: Wciąż brak wniosku o upadłość

Roman Czubiński 16 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS