Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Radomiu: Praca wre! Zaglądamy do środka [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PPL/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Rozbudowa lotniska w Radomiu toczy się bez przeszkód, a termin jego oddania do użytku nie wydaje się zagrożony. Sama inwestycja budzi jednak od wielu miesięcy ogromne kontrowersje. Zobaczcie, jak obecnie wygląda wnętrze terminala.

Kamień węgielny pod budowę nowego terminala położono w październiku 2020 roku. Od tego czasu, pomimo pandemii i nieustającej dyskusji o samej inwestycji, prace budowlane prowadzone są bez opóźnień. 

Ruszają prace wewnątrz terminala

– Aktualnie na lotnisku prowadzony jest najszerszy front robót. Prace nad elewacją terminalu zakończyły się i przeniosły do wnętrza budynku. Tak zwane obiekty kubaturowe – czyli budynki administracyjne – są już w większości zadaszone. Toczą się prace nad strażnicą Lotniskowej Straży Pożarnej i wieżą Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej – widać już pierwsze dwie kondygnacje – informuje Piotr Rudzki, rzecznik Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” (PPL), które jest właścicielem i inwestorem w radomskim porcie.

Obecnie prowadzone są także prace ziemne przy konstrukcji płyt postojowych i dróg kołowania zachód i wschód, jak również prace przy układzie drogowym lotniska.

Jak podkreśla przedstawiciel PPL, pandemia nie wpłynęła na harmonogram prac, a przewidywany termin uruchomienia lotniska nie uległ zmianie. – Zgodnie z planem lotnisko będzie gotowe w 4 kwartale 2022, a pełna oferta lotów będzie dostępna od sezonu Lato 2023, które w kalendarzu lotniczym zaczyna się w marcu – przypomina Rudzki.

Kontrowersyjna inwestycja

Z założenia Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 r., bo taka jest jego pełna nazwa, miał przejąć ruch czarterowy i niskokosztowy ze zbliżającego się do granic przepustowości lotniska im. F. Chopina w Warszawie. Takie podejście do sprawy budziło kontrowersje, ale decyzja o inwestycji zapadła. Ostatnio dyskusja o jej zasadności wróciła podczas majowego spotkania sejmowej Komisji Infrastruktury.

– [Radom] Będzie się otwierał, kiedy wpływ pandemii na latanie będzie jeszcze duży i być może będzie mieć kilka trudnych pierwszych lat po tym otwarciu. Gdybym miał wehikuł czasu i wiedzę, że wybuchnie pandemia, to może należałoby inaczej sparametryzować decyzję o budowie lotniska w Radomiu, a konkretnie na przykład opóźnić, żeby się otwierało, kiedy będzie już po pandemii i ten ruch lotniczy będzie już znacznie większy – oznajmił Marcin Horała, wiceminister infrastruktury.

Przedstawiciel rządu podkreślał przy tym, że „nie można mieć do nikogo pretensji, bo jest rzeczą oczywistą, że nikt tego nie był w stanie przewidzieć”. Przypomniał przy tym, że docelowo to port w Radomiu będzie głównym lotniskiem komplementarnym, uzupełniającym CPK. – Pewnie dla tego rodzaju rynku, który nie najlepiej współgra z lotniskiem hubowym, czyli low costy czy specyficzna część czarterów – mówił Horała.

Port Lotniczy Warszawa-Radom

Terminal radomskiego lotniska będzie miał powierzchnię 30 tys. m.kw., znajdzie się tam 30 stanowisk check-in, 9 – kontroli bezpieczeństwa, po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w budynku będzie 10 bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. Znajdzie się tam także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi. Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości będzie go można rozbudować nawet do 9 mln pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Coral Travel poleci z Radomia?

Biznes i przemysł

Coral Travel poleci z Radomia?

Rafał Dybiński 08 listopada 2021

Radom: Oferty na budowę masztu niższe od budżetu. „Prace zgodnie z harmonogramem"

Infrastruktura i lotniska

Wiceprezes biura Itaka: To klienci zdecydują, czy będziemy latać z Radomia

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Coral Travel poleci z Radomia?

Biznes i przemysł

Coral Travel poleci z Radomia?

Rafał Dybiński 08 listopada 2021

Radom: Oferty na budowę masztu niższe od budżetu. „Prace zgodnie z harmonogramem"

Infrastruktura i lotniska

Wiceprezes biura Itaka: To klienci zdecydują, czy będziemy latać z Radomia

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5