Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Nawet 3,2 mld dolarów na inwestycje lotniskowe w Indiach. To i tak za mało

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Nawet 3,2 mld dolarów na inwestycje lotniskowe w Indiach. To i tak za mało
fot. Pixabay
Indie odczuwają olbrzymi skok w ruchu lotniczym. Kraj potrzebuje nowych lotnisk, terminali, nowej infrastruktury airside, mierzy się też z problemami dotyczącymi niewystarczającej liczby personelu. Wszystko to jest niezbędne, by zapewnić bezpieczeństwo i płynną podróż milionom podróżnych korzystających z tamtejszych lotnisk.

Aby poradzić sobie z prognozowanym wzrostem liczby pasażerów o 55 proc., rząd Indii zaplanował prawie trzykrotność wydatków na modernizację infrastruktury lotniskowej do 2022 r., w porównaniu z poprzednim czteroletnim okresem.

– Indyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (AAI) planuje wydać ponad 21 000 crore (3,2 miliarda dolarów) w latach 2018–2022 na budowę nowych terminali i rozbudowę istniejących lotnisk – przyznali przedstawiciele urzędu.

Ale czy to wystarczy?

Niektóre z najważniejszych lotnisk w Indiach, takie jak te w Delhi i Bombaju, są obsługiwane przez prywatne firmy, mimo że nadal są regulowane przez AAI.

Na wszystkich lotniskach w Indiach, w tym prywatnych, można obsłużyć rocznie mniej niż 300 milionów ludzi. Oczekuje się, że liczba ta przekroczy 400 milionów w ciągu najbliższych trzech do czterech lat. AAI chce obsłużyć ponad połowę prognozowanego wzrostu na swoich lotniskach.

W tej sytuacji prawie 40 proc. najbardziej ruchliwych lotnisk w Indiach, w tym w stolicy kraju i Chennai w Tamil Nadu prawdopodobnie przekroczy swoją przepustowość w ciągu najbliższych kilku lat.

– Sektor rośnie o 20 proc. rok do roku. Jeśli spojrzeć na dane, każde lotnisko osiągnie maksymalną wydajność w ciągu najbliższych trzech do czterech lat. Delhi już znajduje się w potrzebie rozszerzenia przepustowości o obsługę dodatkowych 15 milionów pasażerów. Chennai także będzie potrzebować infrastruktury, do obsługi kolejnych 5 milionów podróżnych – powiedział Mark Martin, szef firmy konsultingowej zajmującej się lotnictwem – Martin Consulting.

Wszystkie porty do rozbudowy

Tymczasem ruch pasażerski rośnie nawet poza największymi miastami. Do 2022 r. AAI planuje utworzyć nowe terminale na dziewięciu lotniskach, w tym w Guwahati i Ahmedabad.

– W następnym roku finansowym rozpoczniemy projekty budowy nowych terminali o łącznej wartości przekraczającej 175 000 crore (2,3 miliarda dolarów) – powiedział urzędnik. Plan obejmuje także rozbudowę istniejących terminali na ośmiu lotniskach, takich jak w Chennai i Jaipur. – Obiekty te muszą być gotowe na szybko rosnące potrzeby rynku – przyznali przedstawiciele AAI.

Oczekuje się, że liczba cywilnych samolotów w Indiach podwoi się w ciągu następnych czterech lat, a linie lotnicze dodadzą do swoich flot ponad 500 samolotów. W chwili obecnej w kraju jest około 450 samolotów. AAI chce teraz utworzyć 27 nowych płyt postojowych, aby pomieścić ponad 270 kolejnych samolotów.

Kontrola ruchu lotniczego do pilnej poprawy

Innym powodem, dla którego AAI musi zwiększyć swoje możliwości, jest zarządzanie ruchem lotniczym.

Służby żeglugi powietrznej i nadzór nad kontrolą ruchu lotniczego (ATC) w Indiach zapewnia rząd. ATC jest jednym z dwóch kluczowych czynników wpływających na terminowość operacji lotniczych. Tymczasem to właśnie niewydajny system kontroli ruchu lotniczego był przyczyną 17 proc. wszystkich opóźnień lotów w styczniu 2018 r. i 19 proc. w grudniu 2017 r.

– Pojawiła się propozycja, aby służby żeglugi powietrznej były niezależne od AAI. Rząd musi to zrobić. Nawigacja lotnicza musi być oddzielona, ​​niekoniecznie sprywatyzowana – powiedział Martin.

Przewiduje się, że do 2030 roku wszystkie metropolie w Indiach będą potrzebowały drugiego lotniska. W tym samym roku Bombaj i Delhi będzie się musiało szykować do otwarcia trzeciego portu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Zobacz również:

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Emilia Derewienko 07 stycznia 2021

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Indonezyjska tania linia wchodzi do Europy

Justyna Urbaniak 15 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5