Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Na Zanzibar Itaki Dreamlinerem LOT-u. A330 Luke Air nigdy nie dotarł


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-01-25 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na Zanzibar Itaki Dreamlinerem LOT-u. A330 Luke Air nigdy nie dotarł
fot. Piotr Bożyk
Polskie Linie Lotnicze LOT wykonały pierwsze rejsy boeingiem 787-9 Dreamliner na rzecz biura podróży Itaka. Flagowy samolot narodowego przewoźnika poleciał do Punta Cana na Dominikanie i na Zanzibar.
Polskie Linie Lotnicze LOT wykonały pierwsze rejsy boeingiem 787-9 Dreamliner na rzecz biura podróży Itaka. Flagowy samolot narodowego przewoźnika poleciał do Punta Cana na Dominikanie i na Zanzibar. Połączenia miały być realizowane od 20 grudnia ubiegłego roku airbusem A330-200, należącym do linii Luke Air. Maszyna producenta z Tuluzy nigdy jednak nie dotarła do Polski, a włoski przewoźnik, który poprzednio funkcjonował pod nazwą Blue Panorama, korzystał na tych trasach z wynajętego od linii Privilege Style boeinga 777.



Luke Air ma problemy z zarejestrowaniem swoich A330-200 na Malcie i według nieoficjalnych źródeł jednym z pomysłów na tę sytuację jest próba starania się o polski certyfikat przewoźnika lotniczego (AOC). PLL LOT przejęły więc połączenie od włoskich linii lotniczych i wróciły w ten sposób do współpracy z touroperatorem. Itaka to największy polski organizator podróży turystycznych. Touroperator do obsługi swoich rejsów korzysta również z usług takich linii lotniczych jak Enter Air czy Smartwings.

A330-200 linii Luke Air był wcześniej użytkowany przez Qatar Airways. Samolot został pomalowany w nowe barwy w Dublinie. Maszyna posiadała katarską rejestrację A7-ACA (MSN 473), którą zastąpi maltańska 9H-RTU i jest leasingowana przewoźnikowi przez irlandzką firmę Castlelake.  Drugi A330-200 również latał wcześniej dla Qatar Airways (jako A7-ACB), a także dla Air Italy (jako EI-GGN) i czeka teraz na maltańską rejestrację 9H-PTN. Samoloty A330-200 będą sukcesywnie zastępować wysłużone B767-300ER.

Luke Air miały zbazować w Polsce jednego z dwóch planowanych A330-200, który miał wykonywać trasy dalekodystansowe głównie z Lotniska Chopina. Włoski przewoźnik planował również zbazować cztery boeingi B737-800 w porcie Katowice-Pyrzowice. Jeden z nich miał realizować tylko nieregularne połączenie i pełnić bardziej funkcję zapasowego dla pozostałych trzech.

Fot. P. Bożyk

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Upadek Thomas Cook rozpoczął efekt domina

Biznes i przemysł

Upadek Thomas Cook rozpoczął efekt domina

inf. pras. oprac. ad 29 listopada 2019

Rzeszów-Jasionka: Nowe wakacyjne kierunki. Będą loty na Fuerteventurę

Infrastruktura i lotniska

Rzeszów-Jasionka: Nowe wakacyjne kierunki. Będą loty na Fuerteventurę

Emilia Derewienko 15 listopada 2019

Blue Panorama planuje rebranding. Wkrótce poleci jako Luke Air

Pasażer i linie lotnicze

Blue Panorama planuje rebranding. Wkrótce poleci jako Luke Air

Piotr Bożyk 27 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5