Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Monarch Airlines ma prawo sprzedać swoje sloty


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2017-11-25 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Monarch Airlines ma prawo sprzedać swoje sloty
fot. blog.monarch.co.uk
Na początku października dość niespodziewanie upadły brytyjskie linie Monarch Airlines. W ramach sprzedaży majątku, po firmie zostały wolne sloty na lotnisku Gatwick i Luton. Dwa tygodnie temu brytyjski sąd zdecydował, że owe miejsca do startu samolotów nie należą już do przewoźnika, skoro ten przestał obsługiwać pasażerów.
Władze linii z wyrokiem się nie zgodziły i złożyli apelacje – którą wygrały. Oznacza to, że zarządcy będą mogli sprzedawać sloty innym liniom lotniczy. EasyJet, IAG, Wizz Air i Norwegian już wcześniej wyraziły swoje zainteresowanie ich kupnem.

Monarch Airlines były jednymi z najstarszych linii lotniczych w Wielkiej Brytanii. Swoją upadłość ogłosiły praktycznie z dnia na dzień i podzieliły los m.in. Air Berlin. Dla ponad 300 tys. pasażerów oznaczało to zmianę dotychczasowych planów wyjazdowych, bo na taki scenariusz nie mogli się wcześniej przygotować. Wśród powodów, dla których linie nie przetrwały wskazuje się przegraną wojnę cenową o obsługę destynacji w regionie Morza Śródziemnego. Brytyjski przewoźnik nie był w stanie utrzymać stabilizacji finansowej.

Monarch Airlines specjalizowały się w tzw. wakacyjnych kierunkach i obsługiwały loty czarterowe. Oferowały loty z Wielkiej Brytanii na Cypr, Maltę, Gibraltar. Oprócz tego do Portugalii, Hiszpanii, ale również Egiptu, Tunezji i Turcji. Firma latała do prawie 40 miast. We flocie ma 35 samolotów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Gdzie inni upadają, tam EasyJet korzysta

Biznes i przemysł

Gdzie inni upadają, tam EasyJet korzysta

Magdalena Wosińska 23 listopada 2017

Hybrydowy model biznesowy – przyszłość europejskich przewoźników? cz.2

Biznes i przemysł

Hybrydowy model biznesowy – przyszłość europejskich przewoźników? cz.2

dr Tomasz Balcerzak 18 października 2017

Hybrydowy model biznesowy – przyszłość europejskich przewoźników?

Biznes i przemysł

Hybrydowy model biznesowy – przyszłość europejskich przewoźników?

dr Tomasz Balcerzak 17 października 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5