Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Moda na transatlantyki A321XLR. Kolejne trasy Iberii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Moda na transatlantyki A321XLR. Kolejne trasy Iberii
fot. Iberia
Iberia rozszerzy sieć połączeń transatlantyckich, które realizują wąskokadłubowe airbusy A321XLR. Samoloty będą wykonywały rejsy na nowych trasach do Newark i Toronto.

Pierwszego airbusa A321XLR miały odebrać linie lotnicze Aer Lingus, ale przez spór płacowy irlandzkiego przewoźnika z pilotami slot na bycie pierwszym odbiorcą samolotu nowego typu na świecie przypadło Iberii. Hiszpański operator zaczął eksploatować maszynę na dwóch trasach transatlantyckich. A321XLR zamienił A330 w rejsach z Madrytu do Bostonu i Waszyngtonu D.C. Z biegiem czasu liczba destynacji A321XLR rośnie, albowiem samolot realizuje już regularne połączenia do San Juan (Portoryko), Nowego Jorku-JFK. Od 13 grudnia Iberia zacznie eksploatować samolot w rejsach do Recife, podczas gdy 19 stycznia maszyna zacznie być wykorzystywana do obsługi lotów Madryt – Fortaleza.

Wzrost oferty Iberii

Wyniki finansowo-operacyjne operacji największego wariantu z rodziny A320 w Iberii muszą być bardzo dobre, albowiem hiszpańskie linie lotnicze planują dalszy wzrost liczby tras transatlantyckich, które wykonują wąskokadłubowe airbusy o zwiększonym zasięgu. 29 marca Iberia zainauguruje rejsy A321XLR na nowej trasie Madryt – Newark. Rotacje IB327/IB328 będą realizowane codziennie, dzięki czemu letnia podaż miejsc w lotach między stolicą Hiszpanii a Nowym Jorkiem wyniesie ponad 350 tysięcy – wzrost o 42 proc. względem tegorocznego sezonu letniego. Z kolei 13 czerwca wystartują połączenia Madryt – Toronto. Rotacje IB367/IB368 airbusy A321XLR będą realizować pięć razy w tygodniu. Dwie nowe trasy oznaczają, że północnoamerykański zasięg Iberii to już 10 miast.

Zwiększona elastyczność w zakresie obsługi połączeń wieloczęstotliwościowych powinna być kolejnym narzędziem, które linie lotnicze Iberia wykorzystają do pozyskania nowych klientów. Zwiększenie przepustowości to również istotny element ekspansji oferty Hiszpanów w ramach „Planu Lotów 2030”, którego głównym celem jest zwiększenie liczebności floty dalekodystansowej (w tym samolotów wąskokadłubowych o wydłużonym zasięgu) z 48 do 70 maszyn, dzięki czemu wzmocnieniu ulegnie łączność Madrytu z Amerykami Południową i Północną oraz Karaibami. Iberia już teraz oferuje średnio 150 lotów tygodniowo przez Atlantyk; roczna podaż miejsc na lukratywnym rynku to ponad dwa miliony foteli.

Transatlantycka „moda”

Pionierem w obsłudze lotów przez Ocean Atlantyckich za pomocą A321LR były linie lotnicze TAP Portugal. Modus operandi skopiowały i wdrożyły JetBlue Airways w operacjach do Wielkiej Brytanii i Amsterdamu. Amerykański przewoźnik o modelu hybrydowym zamierza w lecie 2026 roku latać airbusami A321XLR także do Barcelony i Mediolanu. Osiągi operacyjne samolotu nowego typu i łatwość w zapełnieniu kabiny skłoniły Air Canadę, Air Transat, American Airlines i United Airlines do rozbudowy europejsko-północnoafrykańskiej sieci tras. Kanadyjskie linie lotnicze będą wykorzystywać A321XLR do obsługi lotów do Agadiru, Berlina, Edynburga, Majorki i Tuluzy, podczas gdy American Airlines desygnowały maszynę do realizacji lotów z Nowego Jorku do „Aten Północy”, czyli szkockiego Edynburga.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowe trasy Air Canada do Europy. Berlin na A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Nowe trasy Air Canada do Europy. Berlin na A321XLR

Piotr Bożyk 26 listopada 2025

LOT poleciał do Stavanger

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleciał do Stavanger

Łukasz Malinowski 24 listopada 2025

Corendon Airlines polecą z Warszawy do Heraklionu

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Tak wygląda pokład pierwszego A321XLR (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Tak wygląda pokład pierwszego A321XLR (zdjęcia)

Piotr Bożyk 14 listopada 2024

Airbus: Iberia odebrała pierwszego A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Iberia odebrała pierwszego A321XLR

Piotr Bożyk 30 października 2024

Iberia odbierze pierwszego A321XLR. Hiszpańska linia zatąpiła Aer Lingusa

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Nowe trasy Air Canada do Europy. Berlin na A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Nowe trasy Air Canada do Europy. Berlin na A321XLR

Piotr Bożyk 26 listopada 2025

LOT poleciał do Stavanger

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleciał do Stavanger

Łukasz Malinowski 24 listopada 2025

Corendon Airlines polecą z Warszawy do Heraklionu

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Tak wygląda pokład pierwszego A321XLR (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Tak wygląda pokład pierwszego A321XLR (zdjęcia)

Piotr Bożyk 14 listopada 2024

Airbus: Iberia odebrała pierwszego A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Iberia odebrała pierwszego A321XLR

Piotr Bożyk 30 października 2024

Iberia odbierze pierwszego A321XLR. Hiszpańska linia zatąpiła Aer Lingusa

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij