Partner serwisu
Biznes i przemysł

Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023
fot. Airbus
Europejski Airbus wygenerował niemal 1,53 mld euro zysku w pierwszej połowie bieżącego roku - informuje "Air Journal". Wynik finansowy wypracowany od stycznia do końca czerwca jest niższy o 20 proc. w odniesieniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Wówczas Airbus zarobił nieznacznie ponad 1,9 mld euro.

Wzrosły natomiast przychody producenta ze Starego Kontynentu do poziomu 27,7 mld euro. To 11 proc. więcej aniżeli w pierwszej połowie 2022 roku. Wówczas Airbus wygenerował przychody na pułapie 24,8 mld euro.

Europejski producent dostarczył od stycznia do końca czerwca łącznie 316 samolotów. Przed rokiem w tym samym okresie przewoźnicy i leasingodawcy odebrali w sumie 297 maszyn Airbusa.

Ponad 1000 zamówień

Imponująca była lista zamówień. Linie lotnicze z całego świata i leasingodawcy kupili łącznie aż 1080 samolotów Airbusa. Przed rokiem w tym samym okresie europejski producent sprzedał 442 maszyny, czyli ponad dwukrotnie mniej.

– Mimo niepewnego środowiska operacyjnego poczyniliśmy duże postępy. Nasze samoloty cieszą się sporym zainteresowaniem. Potwierdziły to umowy z Paris Air Show, gdzie zyskaliśmy ponad 800 zamówień – podkreślił Guillaume Faury, prezes i dyrektor generalny Airbusa.

– Obserwowany przez nas silny popyt jest napędzany zarówno chęcią odnowy floty, jak i pragnieniem rozwoju przewoźników, którzy inwestują w bardziej oszczędne maszyny pod względem zużycia paliwa. Podtrzymujemy więc cele na 2023 roku. Chcemy dostarczyć liniom lotniczym i leasingodawcom w sumie 720 samolotów – zapowiedział Faury.

Szybsze tempo produkcji i korekty A321XLR

Tempo produkcji odrzutowców z rodziny A220 osiągnie w połowie dekady czternaście egzemplarzy miesięcznie. Z kolei w przypadku A320 wyniesie nawet 75 miesięcznie! Do programu A321XLR wdrożono sugerowane korekty i zasięg wąskokadłubowca zostanie jednak nieznacznie zmniejszony. Odrzutowiec tej wersji ma pojawić się na niebie z pasażerami w służbie regularnych linii lotniczych w drugim kwartale 2024 roku.

Tempo produkcji szerokokadłubowych maszyn wersji A330 wzrośnie w drugiej połowie przyszłego roku do czterech egzemplarzy miesięcznie. Wreszcie w przypadku największych A350 osiągnie dziewięć samolotów miesięcznie, ale dopiero pod koniec 2025 roku.

Warto również wspomnieć o dziale Airbus Helicopters. Dostawy wiropłatów wzrosły bowiem do 145 maszyn. Dla porównania przed rokiem od stycznia do końca czerwca klienci odebrali 115 śmigłowców. Spadła jednak sprzedaż. W minionym półroczu europejski producent uzyskał 131 zamówień, podczas gdy w tym samym okresie 2022 roku było ich 163.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij