Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Middle East Airlines odebrały pierwszego A321neo


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-07-11 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Middle East Airlines odebrały pierwszego A321neo
Fot. Airbus Media
Libańska linia Middle East Airlines powitała wczoraj (10 lipca) w Bejrucie pierwszego z zamówionych airbusów A321neo. Maszyna numer jeden tego typu dla przewoźnika, to samolot o rejestracji T7-ME1, który jest napędzany najnowszymi silniki Pratt & Whitney Pure Power PW1100G.
Najnowszy i pierwszy odebrany airbus A321neo linii MEA, to maszyna o numerze seryjnym MSN 9427 wyprodukowana w zakładach Airbusa w Hamburgu. Samolot nosi również odświeżone barwy przewoźnika, które zostały zaprezentowane z okazji obchodzonego w tym roku 75-lecia libańskiej linii. Na pokład A321neo zabiera 160 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 28 w klasie biznes (2-2) oraz 132 w klasie ekonomicznej (3-3). Posiada on także najnowszej generacji systemem rozrywki podczas lotu od Panasonic Avionics, Panasonic’s eX1, który jest zaprojektowany specjalnie dla samolotów wąskokadłubowych. Łącznie przewoźnik chce obsługiwać flotę 15 A321neo, w tym czterech A321XLR, którego odbierze w 2023 r. jako pierwsza linia na świecie (tzw. launch customer). Pozostałe maszyny A321neo zostaną dostarczone w latach 2020-2022.

Flota Middle East Airlines składa się obecnie z 19 airbusów: 13 A320, jednego A321neo oraz pięciu A330-200. MEA posiada także dwa biznesowe embraery Legacy 500. Przewoźnik oczekuje na dostawę 18 airbusów: 10 A321neo, czterech A321XLR oraz czterech A330-900neo.

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 105 firm leasingowych i linii zamówiło 7436 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3396 A321neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair ogłasza trzy nowe trasy z Polski na sezon zimowy

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair ogłasza trzy nowe trasy z Polski na sezon zimowy

Emilia Derewienko 10 lipca 2020

Middle East Airlines zamawiają A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Middle East Airlines zamawiają A321XLR

Piotr Bożyk 17 czerwca 2019

Linie Middle East Airlines zamawiają A330neo

Biznes i przemysł

Linie Middle East Airlines zamawiają A330neo

Piotr Bożyk 13 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5