Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

McGarvey (Finnair): Nasz atut stał się nagle największym obciążeniem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
10-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Routes

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
McGarvey (Finnair): Nasz atut stał się nagle największym obciążeniem
fot. Piotr Bożyk
Aaron McGarvey, szef strategii i rozwoju sieci połączeń w Finnair, podczas Forum Routes 2023 przyznał, że radzenie sobie ze skutkami pandemii było dla nordyckiego przewoźnika przyjemne jak spacer w parku w porównaniu z przeszkodami, jakie napotkał po inwazji Rosji w Ukrainę i zamknięciu przestrzeni powietrznej największego kraju świata.

McGarvey wyjaśnił zebranym w Łodzi, w jaki sposób członek sojuszu Oneworld musiał zrestrukturyzować swoją sieć tras skoncentrowaną na Azji. Na pewnym etapie rozważano nawet uruchomienie rejsów z Anchorage na Alasce.

– Nasz największy atut stał się z dnia na dzień naszym największym obciążeniem – stwierdził McGarvey, odnosząc się do głównego węzła narodowych linii lotniczych Finlandii, znajdującego się w Helsinkach. Przed pandemią model biznesowy nordyckiego przewoźnika koncentrował się bowiem na połączeniach między Europą i Azją. Atutem była właśnie krótsza północna trasa przez Rosję.

Wymuszona zmiana strategii

Finnair zmienił tymczasowo strategię w trakcie restrykcji w podróżowaniu z powodu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, skupiając się na Ameryce Północnej, ale inwazja Rosji w Ukrainie i zamknięcie przestrzeni powietrznej największego kraju świata sprawiły, że wiele azjatyckich tras nagle stało się nieopłacalnych finansowo.

Narodowy przewoźnik Finlandii musiał szybko zrestrukturyzować swoją siatkę połączeń i zwiększył oferowanie na Bliskim Wschodzie, uruchamiając codzienne loty szerokokadłubowym airbusem A330 z Helsinek, Sztokholmu i Kopenhagi do katarskiej Dohy. To był efekt współpracy z liniami Qatar Airways.

McGarvey określił trasę do Doha jako doskonały "punkt zaczepienia”, biorąc pod uwagę wyzwania związane z lotami na niektóre drugorzędne rynki azjatyckie. – To dla nas interesujący rynek do zbadania, ale nie sądzę, że mamy odpowiednią flotę, żeby to wszystko poszło zgodnie z oczekiwaniami – podkreślił gość Forum Routes 2023 w Łodzi.

Poszukiwanie nowych możliwości

Finnair dostrzega jeszcze potencjał do wzmocnienia usług przesiadkowych w Helsinkach dla latających między Stanami Zjednoczonymi a Indiami. Między tymi krajami obserwuje się duże natężenie ruchu. Nordycki przewoźnik chce ponadto zwiększyć sezonowo oferowanie w Skandynawii i krajach bałtyckich.

Zapytany o główne wnioski wyciągnięte z pandemii i wpływ wojny w Ukrainie na działalność Finnair gość Forum Routes 2023 odparł, że nie ma podręcznika z rozwiązaniami w takich przypadkach i jak wszyscy się domyślają nigdy nie będzie. – Główną nauką dla mnie jest zdolność adaptacji i elastyczność. Musimy utrzymać taką mentalność, zamiast grzęznąć w starym sposobie robienia biznesu – podsumował McGarvey.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Rosja: Postępująca kanibalizacja samolotów i zanikający rejestr awarii

Biznes i przemysł

Rosja: Postępująca kanibalizacja samolotów i zanikający rejestr awarii

Rafał Dybiński 16 maja 2023

Dubrewskij (Kijów-Boryspol): Serce lotnictwa Ukrainy wciąż bije

Infrastruktura i lotniska

Rosyjski myśliwiec przechwycił samolot straży granicznej

Prawo i polityka

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Finnair nie zamówi A321XLR. "Nie są odpowiednie do naszych potrzeb"

Biznes i przemysł

Finnair nie zamówi A321XLR. "Nie są odpowiednie do naszych potrzeb"

Rafał Dybiński 24 maja 2023

Finnair: Dwa airbusy A330-300 polecą dla Qantasa

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Ponad 950 tys. pasażerów w marcu i duże wzrosty na dwóch kierunkach

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Rosja: Postępująca kanibalizacja samolotów i zanikający rejestr awarii

Biznes i przemysł

Rosja: Postępująca kanibalizacja samolotów i zanikający rejestr awarii

Rafał Dybiński 16 maja 2023

Dubrewskij (Kijów-Boryspol): Serce lotnictwa Ukrainy wciąż bije

Infrastruktura i lotniska

Rosyjski myśliwiec przechwycił samolot straży granicznej

Prawo i polityka

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Finnair nie zamówi A321XLR. "Nie są odpowiednie do naszych potrzeb"

Biznes i przemysł

Finnair nie zamówi A321XLR. "Nie są odpowiednie do naszych potrzeb"

Rafał Dybiński 24 maja 2023

Finnair: Dwa airbusy A330-300 polecą dla Qantasa

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Ponad 950 tys. pasażerów w marcu i duże wzrosty na dwóch kierunkach

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5