Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2020-02-11 09:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]
fot. Airbus
Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]
Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]
Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]
Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]
Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]
Maveric czyli latające skrzydło od Airbusa [wizualizacje]
Maveric został pokazany podczas Air Show w Singapurze. To model za pomocą którego francuski producent od czerwca zeszłego roku testuje nowe technologie i rozwiązania. Airbus zakłada, że samoloty pasażerskie w układzie latającego skrzydła mogą się przyczynić do znaczącej redukcji zużycia paliwa.
Pokazany przez Airbusa model ma 2 m długości i 3, 3m szerokości. Maveric, czyli Model Aircraft for Validation and Experimentation of Solid Solid Innovation Controls, został opracowany w oparciu o układ konstrukcyjny latającego skrzydła. Zdaniem producenta daje to potencjalnie możliwość zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 20 proc. w porównaniu z tradycyjnymi konstrukcjami lotniczymi.

Airbus widzi w nim szansę także na zupełnie nowe możliwości w zakresie układu kabiny i jej wyposażenia czy lepszej integracji układów napędowych. Z punktu widzenia pasażera zmiany nie muszą jednak być aż tak korzystne – kwestia przestrzeni między fotelami czy szerokości przejść będzie i tak zapewne zależała od zamawiającego, zaś możliwość umieszczenia jeszcze większej liczba foteli w rzędzie nie każdemu musi się spodobać.

Producent nie wspomina także o tym, jakie zmiany musiałby przejść lotniska by obsługiwać samoloty w układzie latającego skrzydła. Doświadczenie z A380 pokazuje, że koszty inwestycji w infrastrukturę mogą mieć kluczowe znaczenie dla przyszłości nowej konstrukcji.

Prace nad Maverikiem ruszyły trzy lata temu, a po raz pierwszy wzbił się on w powietrze w czerwcu 2019 roku. Od tego czasu prowadzone są loty testowe, które potrwają do końca drugiego kwartału tego roku.

– Airbus wykorzystuje najnowsze technologie z myślą o przyszłości lotnictwa. Testowanie różnych wariantów konstrukcyjnych pozwala nam na ocenę ich przydatności w tworzeniu produktów, które będą mogły trafić na rynek – mówi Jean-Brice Dumont, wiceprezes Airbusa. Podkreśla przy tym, że nie ma określonego terminu wprowadzenia nowej konstrukcji do eksploatacji, a należy ją traktować jako demonstratora technologii, które będą mogły zostać wykorzystane w samolotach komercyjnych przyszłości. Zwraca także uwagę, że to kolejny krok w kierunku zmniejszenie oddziaływania lotnictwa na środowisko naturalne.

Maveric to nie jedyny program badawczy prowadzony przez Airbusa. Obecnie firma pracuje także nad napędem hybrydowo-elektrycznym w ramach E-FAN X oraz nad programem ATTOL mającym zapewnić autonomiczny start i lądowanie w lotniczych taksówkach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Breeze Airways to nowa linia start-up Neelemana

Pasażer i linie lotnicze

Breeze Airways to nowa linia start-up Neelemana

Avgeek 10 lutego 2020

Airbus UK wyprodukował ostatnie skrzydła dla A380

Biznes i przemysł

Airbus UK wyprodukował ostatnie skrzydła dla A380

Avgeek 09 lutego 2020

Styczniowe wyniki Airbusa. Sprzedaż blisko 300 samolotów

Biznes i przemysł

Styczniowe wyniki Airbusa. Sprzedaż blisko 300 samolotów

Aleksander Domański 07 lutego 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5