Partner serwisu
Biznes i przemysł

Maciej Pyrka (Emirates): Nie ma nic lepszego niż zdrowa konkurencja

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Maciej Pyrka (Emirates): Nie ma nic lepszego niż zdrowa konkurencja
fot. Emirates
– Z punktu widzenia Emirates rywalizacja zawsze jest czymś pozytywnym, ponieważ motywuje do działania. Nie chcemy monopolu na latanie, bo nie ma nic lepszego dla prosperującej firmy niż dobra konkurencja. Emirates chcą się rozwijać i działać w sposób konkurencyjny. Jest to dla nas sytuacja, która motywuje i dodaje energii do działania. Ponadto uważnie monitorujemy to, co dzieje się na polskim rynku, zapewniając naszym klientom jak najlepsze wrażenia z podróżowania – odpowiada na pytanie Rynku Lotniczego, dotyczące konkurencji na lotach z Polski do Dubaju, Maciej Pyrka, Country Manager Emirates w Polsce.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Jak wygląda sytuacja Emirates obecnie? Czy będzie potrzebne drugie wsparcie przez rząd Dubaju?

Maciej Pyrka, Country Manger Emirates w Polsce: Dla wszystkich linii lotniczych jest to burzliwy czas, dla Emirates też. Jednak nasze działania umożliwiły nam poczynienie znacznych postępów, jeśli chodzi o powrót do pełnej operacyjności. Przywróciliśmy 90 proc. naszej sieci sprzed pandemii, uruchomiliśmy nowe połączenia do Miami, wprowadziliśmy technologię zbliżeniową, aby zapewnić płynniejszą obsługę na lotnisku w Dubaju, niedawno ogłosiliśmy też plany modernizacji naszej floty – do 105 samolotów wprowadzimy docenianą przez klientów klasę ekonomiczną premium. Nasze przewozy towarowe nadal odgrywają kluczową rolę w globalnej dystrybucji szczepionek przeciwko COVID-19. Łącznie przetransportowaliśmy już 750 milionów dawek.

Dubaj, nasz dom i główny węzeł przesiadkowy, również ma za sobą wspaniały rok, ponieważ nadal wita gości z całego świata na Expo 2020. Chociaż omikron może mieć negatywny wpływ na ożywienie podróży międzynarodowych w 2022 roku, nadal patrzymy w przyszłość z optymizmem. Przemysł lotniczy jest silny, dlatego też jesteśmy przekonani, że statystyki w końcu powrócą do poziomów sprzed pandemii. Na razie naszym głównym priorytetem jest bezpieczne przewożenie pasażerów i oferowanie najlepszych wrażeń z podróży, zarówno w powietrzu, jak i na ziemi.

Z Warszawy do Dubaju można polecieć codziennie Emirates i FlyDubai, cztery razy w tygodniu na pokładach samolotów PLL LOT oraz raz w tygodniu Enter Air. Z Krakowa także latają B737 MAX FlyDubai, a z Katowic Wizz Air. Jak się odnajdujecie w tej konkurencji?

Z punktu widzenia Emirates rywalizacja zawsze jest czymś pozytywnym, ponieważ motywuje do działania. Nie chcemy monopolu na latanie, bo nie ma nic lepszego dla prosperującej firmy niż dobra konkurencja. Emirates chcą się rozwijać i działać w sposób konkurencyjny. Jest to dla nas sytuacja, która motywuje i dodaje energii do działania. Ponadto uważnie monitorujemy to, co dzieje się na polskim rynku, zapewniając naszym klientom jak najlepsze wrażenia z podróżowania.

Z Emirates Polacy mogą wygodnie polecieć do każdego zakątka świata, podróżując przez nasz nowoczesny hub, czyli Dubaj. W ramach naszej siatki połączeń oferujemy ponad 120 miejsc docelowych, a do tego światowej klasy produkty i usługi, najlepszą obsługę na pokładach naszych samolotów i dostęp do innowacyjnych rozwiązań. Klienci decydują się na podróż z nami również ze względu na atrakcyjne oferty, na przykład bezpłatną wejściówkę na Expo 2020 – Emirates Expo Pass, mogą też zdobyć 1 milę Skywards za każdą minutę spędzoną w Dubaju do 31 marca 2022 roku. Podróż z Emirates po prostu się opłaca.

Czy na loty z Polski do Dubaju jest aż taki popyt? Czy odbywające się EXPO spotęgowało liczbę chętnych na loty do Dubaju?

Dubaj to jeden z najpopularniejszych kierunków podróży wśród Polaków. Jest uznawany za ultranowoczesne miasto, w którym można znaleźć wszystko: złote plaże, światowej klasy restauracje i wspaniałe hotele. Dubaj został nawet wymieniony przez TripAdvisor jako najpopularniejszy cel podróży na świecie w 2022 roku. Z dumą możemy też powiedzieć, że Dubaj był jednym z pierwszych miast wyróżnionych oznaczeniem SafeTravels przez Światową Radę ds. Podróży i Turystyki (WTTC), uznającą w ten sposób wprowadzenie przez władze emiratu wszelkich procedur bezpieczeństwa i higieny w walce z zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa. Można się tam czuć bezpiecznie. W sezonie zimowym Dubaj stał się popularnym kierunkiem oraz miejscem przesiadek w podróży do odleglejszych krajów, takich jak Seszele, Malediwy czy Mauritius. Podczas gdy w Polsce panuje zima, Polacy coraz częściej wybierają się w słoneczne miejsca. Przyciągają ich piękne plaże, wysokie temperatury i egzotyczna natura.

Światowa wystawa Expo 2020 została otwarta w październiku 2021 roku, a liczba wizyt na tym globalnym mega wydarzeniu wzrosła do 8 milionów. To właśnie tam obywatele krajów z całego świata spotykają się, aby świętować osiągnięcia ludzkości i inspirować się rozwiązaniami przyszłości. Expo zdecydowanie przyciągnęło w tym roku jeszcze więcej gości z całego świata, a Emirates jako partner i oficjalne linie lotnicze Expo nadal pośredniczą w „podróżowaniu świata” do Dubaju. To ogromne wydarzenie i pierwsza wystawa światowa, jaką kiedykolwiek zorganizowano w regionie Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji Południowej (MEASA). Program jest pełen wydarzeń dostosowanych do wszystkich grup wiekowych i zainteresowań. Na odwiedzających czekają różnorodne tygodnie tematyczne oferujące rozrywkę i edukację. Miłośnicy sztuki i kultury, a także entuzjaści jedzenia i technologii mogą odkrywać wystawy, warsztaty, spektakle, pokazy na żywo i wiele więcej. Goście mogą również odnaleźć cząstkę swojego domu, czyli narodowy pawilon pomiędzy 190 pawilonami innych krajów.

Jako Emirates prezentujemy również własny pawilon poświęcony przyszłości lotnictwa komercyjnego. Zwiedzający mogą w nim spróbować swoich sił w projektowaniu samolotu i przekonać się, czy ich maszyna ma szansę wznieść się w powietrze. Dostępne są również inne stanowiska eksperymentalne i lotnicze czy angażujący quiz wiedzy, a technologia VR umożliwia wejście do futurystycznej kabiny samolotu. Odkąd Expo otworzyło swoje podwoje w październiku 2021 roku, w naszym pawilonie powitaliśmy tysiące odwiedzających i przewidujemy, że do końca marca liczba ta przekroczy 260 tys. osób.

Jaki jest LF (wskaźnik wypełnienia miejsc) na rejsach Emirates do Dubaju?

Nasze samoloty na trasie do Dubaju wciąż się zapełniają, szczególnie w sezonie zimowym, w trakcie, którego podróżni z Polski szukają słońca i wysokich temperatur. Obserwujemy też wzrost zainteresowania Dubajem, szczególnie teraz, kiedy miasto jest gospodarzem Expo 2020. Turystów i osób podróżujących służbowo wciąż przybywa.

Na jakich kierunkach latają pasażerowie z Warszawy?

Tak jak powiedziałem wcześniej, z radością podkreślę, że polscy pasażerowie często wybierają Dubaj, w którym każdy znajdzie coś dla siebie - to idealna opcja dla tych, którzy chcą spędzić urlop w mieście, odpocząć na plaży, zrelaksować się, czy odbyć wyprawę na pustynię. Ale nasz dom i hub służy również jako miejsce przesiadek do dalszych kierunków. Latamy na Sri Lankę, Malediwy, Mauritius i Seszele. Są to kraje szczególnie chętnie wybierane przez polskich pasażerów. Naszym odkryciem po pandemii są wyspy Oceanu Indyjskiego. Na przykład podróż na Malediwy wymaga jedynie testu - jest to jedno z miejsc, które cieszy się dużą popularnością, bo tam podróżni mogą uciec od chłodniejszej pogody panującej w Polsce. Dzięki codziennym lotom naszym szerokokadłubowym samolotem Boeing 777-300ER pasażerowie mogą wybierać spośród ponad 120 miejsc docelowych na całym świecie i mamy nadzieję, że w miarę poprawy sytuacji pandemicznej i wzrostu zapotrzebowania na podróże będziemy otwierać jeszcze więcej kierunków.

Jak układa się współpraca z FlyDubai?

Nasze strategiczne partnerstwo z FlyDubai nadal odnosi wielki sukces, oferując klientom większy wybór i elastyczność w podróżowaniu. Siatka połączeń Emirates-FlyDubai oznacza łączność z ponad 210 miejscami docelowymi w 100 krajach. Klienci Emirates mogą uzyskać dostęp do ponad 118 destynacji FlyDubai, a pasażerowie FlyDubai mają w zasięgu ręki ponad 126 miejsc z siatki Emirates. W Polsce Emirates latają obecnie do Warszawy, połączenia na trasie Kraków-Dubaj-Kraków obsługują nasze partnerskie linie lotnicze, czyli FlyDubai.

Oprócz dużego wyboru kierunków nasi klienci mogą cieszyć się wygodną podróżą dzięki zoptymalizowanym rozkładom lotów i transferom bagażu przez Dubaj na jednym bilecie. Z kolei członkowie Emirates Skywards, programu lojalnościowego Emirates i FlyDubai, mogą również gromadzić mile Skywards i mile poziomu za loty z FlyDubai. Partnerstwo obu linii to oferowanie podróży i usług lotniczych, które koncentrują się na wartości każdej marki z osobna, przy czym priorytetem jest zawsze zdrowie i bezpieczeństwo klientów i pracowników.

Czy Emirates zamierzają dodać drugą rotację do Warszawy w ramach postępującej odbudowy ruchu pasażerskiego?

Na razie połączenia do Dubaju będą realizowane tak jak dotychczas, czyli codziennie. Ale widzimy zdrowy popyt na podróże i wyraźne odradzanie się sektora turystycznego, co daje nam optymistyczną prognozę na przyszłość.

Jak nowy wariant koronawirusa, omikron, wpływa na operacje Emirates?

Omikron mógł spowodować lekkie spowolnienie odbudowy naszej sieci na początku roku, ale nadal patrzymy w przyszłość z większym optymizmem i oczekujemy wzrostu zapotrzebowania na podróże. Obecnie obsługujemy loty do 120 miejsc docelowych przez Dubaj, zintensyfikowaliśmy również operacje w naszej sieci, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku, a nasz kultowy Airbus A380 obsługuje obecnie 27 miejsc docelowych. Jednak zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów zawsze było najwyższym priorytetem i nadal ściśle współpracujemy z władzami lokalnymi i międzynarodowymi, aby obsługiwać nasze loty w sposób bezpieczny i zrównoważony.

Czy na rejsach do Warszawy będzie można polecieć nowo wprowadzoną klasą ekonomiczną premium? Jak Pan ją scharakteryzuje?

Na ten moment realizujemy połączenia naszym szerokokadłubowym Boeingiem 777 - jest to największy samolot pasażerski, jaki operuje na warszawskim lotnisku, a także w Polsce. W obecnym momencie zaspokaja on potrzeby rynku, dlatego w najbliższym czasie nie planujemy wdrażać na tej trasie naszego największego samolotu pasażerskiego A380, który jest wyposażony w klasę ekonomiczną premium. Niemniej, nasz nowy produkt to jakość, która mówi sama za siebie. Każde siedzenie ma prawie 50 cm szerokości i rozkłada się do wygodnej pozycji z dużą przestrzenią na nogi. Klienci będą również mogli oglądać najnowsze filmy, programy telewizyjne i programy na osobistym ekranie o przekątnej 13,3 cala, jednym z największych w swojej klasie. A380 z nowymi miejscami w klasie ekonomicznej premium obsługują obecnie loty do Frankfurtu, Londynu Heathrow, Nowego Jorku JFK i Paryża.

Niedawno ogłosiliśmy, że zmodernizujemy 105 nowoczesnych samolotów szerokokadłubowych i dodamy do nich miejsca wspomnianej wcześniej klasy. W ramach 18-miesięcznego programu modernizacji, który ma rozpocząć się pod koniec 2022 roku, w kabiny nowej klasy zostaną wyposażone 52 samoloty A380 i 53 Boeingi 777.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linie SprintAir wycofały jednego z saabów 340A

Pasażer i linie lotnicze

Linie SprintAir wycofały jednego z saabów 340A

Piotr Bożyk 16 lutego 2025

Asiana Airlines wkrótce wycofają ostatniego B767-300

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic: 50. airbus A220 już w Rydze (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Emirates: Księżycowy Nowy Rok z wyjątkowym menu

Pasażer i linie lotnicze

Emirates: Księżycowy Nowy Rok z wyjątkowym menu

inf. pras. 27 stycznia 2025

Nowoczesna przestrzeń kariery i strefa wypoczynku dla pracowników Emirates

Infrastruktura i lotniska

Emirates: Nowe uniformy dla zespołu obsługi pasażerów premium i VIP

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Linie SprintAir wycofały jednego z saabów 340A

Pasażer i linie lotnicze

Linie SprintAir wycofały jednego z saabów 340A

Piotr Bożyk 16 lutego 2025

Asiana Airlines wkrótce wycofają ostatniego B767-300

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic: 50. airbus A220 już w Rydze (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Emirates: Księżycowy Nowy Rok z wyjątkowym menu

Pasażer i linie lotnicze

Emirates: Księżycowy Nowy Rok z wyjątkowym menu

inf. pras. 27 stycznia 2025

Nowoczesna przestrzeń kariery i strefa wypoczynku dla pracowników Emirates

Infrastruktura i lotniska

Emirates: Nowe uniformy dla zespołu obsługi pasażerów premium i VIP

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5