Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansy i Niki bitwa o Wiedeń


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-04-04 10:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ vidobona.org

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansy i Niki bitwa o Wiedeń
fot. Laudamotion
Laudamotion, linia powstała z przekształcenia Niki, przy wsparciu Ryanaira (75 proc. udziałów) planuje walczyć o dominację na wiedeńskim rynku z należącymi do Lufthansy Eurowings.
Podczas konferencji prasowej w Wiedniu szef Ryanaira Michael O’Leary zapowiedział plany Laudamotion na sezon letni – w sumie przewoźnik uruchomi 65 połączeń, w tym 17 tras z Berlina. Będzie operować na 21 maszynach, zbazowanych na dziewięciu lotniskach w Austrii (Wiedeń), Niemczech (Berlin-Tegel, Dusseldorf, Frankfurt, Kolonia, Monachium, Norymberga, Stuttgart) i Szwajcarii (Zurych). 

Wsparcie Ryanair ma zapewnić pokrycie kosztów operacyjnych Laudamotion w pierwszym roku działalności. W zamian irlandzki przewoźnik dostanie na 24 proc., a później 75 proc. aktywów. Michael O’Leary i Niki Lauda, szef Laudamotion, zamierzają skupić się na wakacyjnych lotach. Chcą także, by w ciągu trzech lat flota linii zwiększyła się z obecnych 21 maszyn do ponad 30. Od początku sześć z nich ma mieć bazę w Wiedniu, cztery w Berlin-Tegel, kolejne cztery w Duesseldorfie, dwa w Zurychu, i po jednej we Frankfurcie, Monachium, Kolonii, Norymberdze i Stuttgarcie.

Tymczasem w stolicy Austrii, w której Laudamotion będzie mieć swoją główną bazę, Lufthansa planuje jeszcze mocniej rosnąć. W sezonie letnim należące do niej Eurowings postawią w Wiedniu sześć Airbusów 320 i polecą nimi na Korfu, Kos, do Larnaki, Katanii, Chanii, Heraklionu i na Rodos. Szansę dla siebie tam widzi także węgierski Wizz Air. W wiedeńską bazę chcą zainwestować ponad 570 mln dolarów, zwiększając liczbę samolotów do pięciu i siatkę połączeń do 27 tras.

Pierwotnie to Lufthansa miała przejąć Niki, jednak ze względu na obawy Komisji Europejskiej dot. zbyt dużej monopolizacji austriackiego rynku, niemiecki przewoźnik wycofał się z negocjacji.

Port Lotniczy Wiedeń-Schwechat decyzją Federalnego Sądu Administracyjnego uzyskał właśnie zgodę na budowę trzeciego pasa startowego. Inwestycja jest konieczna, bo lotnisko zbliża się do progu przepustowości. Wiedeński port lotniczy jest największym lotniskiem w Austrii i służy jako drugi hub w sieci Lufthansy, przewodzącej Star Alliance. Skupia ruch w Europie Wschodniej i oferuje połączenia do krajów azjatyckich. W 2017 roku obsłużył 24 miliony pasażerów. 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Laudamotion w 2018 roku: 65 tras z 44 lotnisk

Biznes i przemysł

Laudamotion w 2018 roku: 65 tras z 44 lotnisk

Magdalena Wosińska 29 marca 2018

Ryanair kupi 75 proc. udziałów Niki

Biznes i przemysł

Ryanair kupi 75 proc. udziałów Niki

Magdalena Wosińska 20 marca 2018

Niki wystartuje 25 marca

Biznes i przemysł

Niki wystartuje 25 marca

Magdalena Wosińska 07 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5