Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Lauda: 17 nowych tras z Wiednia. Chce pozyskać A320 po Thomas Cook Airlines


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-10-03 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lauda: 17 nowych tras z Wiednia. Chce pozyskać A320 po Thomas Cook Airlines
Fot. Alain Charpentier
Laudamotion planuje na początku sezonu letniego 2020 uruchomienie 17 nowych tras z Wiednia. Będzie to możliwe dzięki zwiększeniu floty Laudy w wiedeńskiej bazie o cztery samoloty B737-800. Według zapowiedzi Ryanaira, do którego należy Laudamotion, flota linii urośnie do 33 maszyn, a kolejne A320 mają pochodzić z bankrutującej linii Thomas Cook Airlines.
17 nowych tras z Wiednia

Dzięki 17 nowym trasom w sezonie letnim 2020 w Wiedniu, Lauda spodziewa się przewieźć w Austrii, Niemczech i Hiszpanii ponad 9 mln pasażerów, tworząc przy tym ponad 500 nowych miejsc pracy. Flota Laudy w Wiedniu, w której obecnie jest 12 airbusów A320, powiększy się o cztery samoloty B737-800 pochodzące z Ryanaira. Nowe loty zostaną uruchomione do Bośni i Hercegowiny, Bułgarii, Chorwacji, Estonii, Finlandii, Grecji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz na Maltę. Oto ich lista:
  • Wiedeń – Alghero (od 29.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Banja Luka (od 30.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Brindisi (od 29.03.2020 r., pięć razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Bristol (od 29.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Burgas (od 31.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Dubrovnik (od 29.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Helsinki (od 29.03.2020 r., codziennie)
  • Wiedeń – Katania (od 31.03.2020 r., trzy razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Kefalonia (od 2.05.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Lamezia Terme (od 31.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Lappeenranta (od 29.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Malta (od 30.03.2020 r., trzy razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Mediolan MXP (od 29.03.2020 r., codziennie)
  • Wiedeń – Palermo (od 31.03.2020 r., trzy razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Santander (od 30.03.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Skiathos (od 2.05.2020 r., dwa razy w tygodniu)
  • Wiedeń – Tallin (od 31.03.2020 r., trzy razy w tygodniu)
– Cieszymy się, że możemy dodać cztery kolejne samoloty w Wiedniu przyszłego lata, w ramach naszego największego w historii letniego rozkładu lotów. Podwajając naszą flotę w Wiedniu z ośmiu samolotów latem 2019 r. do 16 latem 2020 r., możemy zaoferować naszym pasażerom 67 tras po cenach, które w wielu przypadkach są o połowę niższe niż ceny oferowane przez Austrian Airlines, Eurowings i Lufthansę. Te nowe samoloty i nowe trasy wyraźnie ugruntują pozycję Laudy jako drugiej linii lotniczej w Austrii, z ponad 9 mln pasażerów rocznie. W naszym rozkładzie na lato 2020 r. flota Lauda powiększy się do 33 samolotów w czterech bazach w Wiedniu, Stuttgarcie, Dusseldorfie i Palmie, a Lauda zwiększy roczny ruch z 6,5 mln pasażerów w 2019 r.do ponad 9 mln pasażerów w 2020 r. –powiedział Andreas Gruber, prezes Laudamotion.

Urośnie także flota Airbusów

Flota A320 Lauda zwiększy się z 22 do ponad 33 samolotów latem 2020, ale większość tych dodatkowych samolotów zostanie przydzielona do rosnących baz Laudy w Niemczech i do Palmy na Majorce, gdzie flota Lauda podwoi ich liczbę z czterech maszyn do 10 samolotów latem 2020 r. Według najnowszych informacji Ryanair negocjuje już z firmami leasingowymi, dotkniętymi upadkiem Thomas Cook Airlines, przejęcie kilku samolotów airbus A320, której mają zasilić austriacką spółkę zależną. Przemawiając 1 października w Londynie Michael O'Leary, dyrektor generalny grupy Ryanair, powiedział, że planem jest zwiększenie floty Laudy na najbliższy sezon letni 2020. Liczba pozyskanych samolotów zależeć będzie od wyceny aktywów i zdolności firmy do rekrutacji i szkolenia pilotów przed sezonem letnim.

Oprócz floty po Thomas Cook Airlines O'Leary widzi okazję do zwiększenia floty A320 grupy Ryanair za pomocą używanych samolotów. Jak twierdzi wiele firm leasingowych odbiera 8 lub 10-letnie A320ceo, kiedy przewoźnicy wprowadzają nowe A320neo. Ponadto Ryanair rozmawia zarówno z Boeingiem, jak i Airbusem, o możliwych przyszłych zamówieniach samolotów na dostawy wykraczające poza istniejący plan floty, który obowiązywać będzie do 2024 r., ale O'Leary przyznaje, że rozmowy z Airbusem „nie idą zbyt szybko”.

Czy ekspansja Laudy zaszkodzi PLL LOT?

Takie pytanie pojawia się w polskiej branży lotniczej. Jednak odpowiedź na to pytanie jest raczej jednoznaczna, że nie, ponieważ Lauda lata głównie z miasta do miasta czyli tzw. point to point i nie jest przewoźnikiem hubowym. Największą konkurencję w Wiedniu na pewno stwarza dla grupy Lufthansa, której spółki Lufthansa Airlines, Austrian Airlines czy Eurowings na pewno odczują ekspansję Laudy. Więcej połączeń, to większa też konkurencja lotniskowa i tutaj na pewno Vienna Airport zyska sporą przewagę nad Lotniskiem Chopina, z którym na pewno konkuruje w tym regionie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair: O’Leary żegna się z Ryanair DAC. Pozostaje szefem Grupy

Biznes i przemysł

Ryanair: O’Leary żegna się z Ryanair DAC. Pozostaje szefem Grupy

Łukasz Malinowski 30 sierpnia 2019

Ryanair Holdings: 14,8 mln pasażerów w lipcu. Kolejny wzrost

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair Holdings: 14,8 mln pasażerów w lipcu. Kolejny wzrost

Aleksander Domański 07 sierpnia 2019

Pierwsze zwolnienia w Laudamotion

Pasażer i linie lotnicze

Pierwsze zwolnienia w Laudamotion

Justyna Urbaniak 02 sierpnia 2019

 

Linie z grupy Lufthansa polecą do Lublany. Wejdą na miejsce Adrii

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansa polecą do Lublany. Wejdą na miejsce Adrii

06 października 2019

Strategiczne partnerstwo Boeinga i Embraera nabiera kształtu

Biznes i przemysł

Strategiczne partnerstwo Boeinga i Embraera nabiera kształtu

06 października 2019

LOT: Boeing 787 Dreamliner SP-LRH powrócił na siatkę

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Boeing 787 Dreamliner SP-LRH powrócił na siatkę

05 października 2019

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919

Biznes i przemysł

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919

05 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5