Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Lufthansa: Zbyt wielu pasażerów, za mało samolotów


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-03-19 13:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa: Zbyt wielu pasażerów, za mało samolotów
fot. Lufthansa
Lufthansa obniżyła prognozy dotyczące planów rozwojowych, powołując się na brak wolnych samolotów i załogi. Jeszcze w styczniu informowano, że niemiecka grupa lotnicza zwiększy swoje oferowanie w 2018 roku o 12 proc. Obecnie mówi się o wzroście do około 9,5 proc.
Problemem Lufthansy są spodziewane opóźnienia w dostawach samolotów Airbus A320 neo, które wynikają z problemów producenta silników Pratt & Whitney. Obecnie niemiecki przewoźnik ma 10 Airbusów A320 neo w swojej flocie, w porównaniu z oczekiwanymi 20 maszynami. Dodatkowo pojawiły się również opóźnienia w dostawach samolotów Bombardier CSeries.

Podobnie jak inni przewoźnicy, tacy jak easyJet, Lufthansa stara się wypełnić lukę na rynku niemieckim, powstałą po upadku Air Berlin w zeszłym roku.

Lufthansa zrezygnowała też z zakupu przewoźnika Niki od Air Berlin ze względu na obawy Komisji Europejskiej dotyczące konkurencji, a zamiast tego rozszerzyła swoją jednostkę budżetową Eurowings.

Wraz z rozwojem rynku lotniczego niewiele jest obecnie samolotów do wyleasingowania na zasadzie wet-lease.

– Mamy niezły problem – zbyt wielu pasażerów i zbyt mało samolotów – powiedział dyrektor generalny Lufthansy, Carsten Spohr. – Obecnie Lufthansa prowadzi ostateczne rozmowy z Niki Laudą na temat wynajmu samolotów, wraz z załogą, od jego linii lotniczej Laudamotion.

Były kierowca wyścigowy Lauda kupił linię lotniczą Niki, którą wcześniej sam założył, po tym jak Lufthansa zrezygnowała z oferty. Zmienił również jej nazwę na Laudamotion.

Rok 2017 był rekordowy dla grupy Lufthansa. Przychody wzrosły o 12,4 proc., sięgając 35,6 mld euro. – Osiągnęliśmy najlepszy wynik w historii naszej firmy – komentował Carsten Spohr. Ubiegły rok był jednocześnie trzecim rekordowym rokiem z rzędu. Jednak Lufthansa spodziewa się, że zyski spadną w tym roku głównie z powodu wzrostu cen paliw.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lauda: Niki zacznie zarabiać w 2019 roku

Biznes i przemysł

Lauda: Niki zacznie zarabiać w 2019 roku

Magdalena Wosińska 19 marca 2018

Air Astana inauguruje nowe połączenie między Atyrau a Frankfurtem

Pasażer i linie lotnicze

Air Astana inauguruje nowe połączenie między Atyrau a Frankfurtem

Emilia Derewienko 15 marca 2018

Carsten Spohr dalej będzie kierować Lufthansą

Prawo i polityka

Carsten Spohr dalej będzie kierować Lufthansą

Redakcja 14 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5