Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa zainteresowana samolotami zamówionymi przez linie z Rosji


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2022-03-04 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/International Fligth Network

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa zainteresowana samolotami zamówionymi przez linie z Rosji
fot. Boeing
Grupa Lufthansa rozważa nabycie lub leasing odrzutowców, które pierwotnie były przeznaczone dla objętych obecnie sankcjami rosyjskich linii lotniczych - informuje serwis "International Fligth Network".
Po inwazji największego państwa świata na Ukrainę samoloty i części zamienne do maszyn znalazły się na liście sankcji Unii Europejskiej wobec agresora. Producenci odrzutowców nie będą ich już mogli dostarczać do przewoźników z Rosji. Dotyczy to przede wszystkim Airbusa, który ma najwięcej zamówień od linii lotniczych z tego kraju, w tym znaczący kontrakt na A350 z Aerofłotem. Ponadto sankcje finansowe mogą skłonić zagraniczne firmy leasingowe do żądania zwrotu samolotów od swoich rosyjskich klientów. To w efekcie sprawi, że wiele zarówno fabrycznie nowych, jak i używanych odrzutowców, trafi na rynek leasingowy.

Pożądane szerokokadłubowce

Tematem zainteresowała się najszybciej grupa Lufthansa, co potwierdził jej prezes Casten Spohr na konferencji prasowej, która odbyła się 3 marca. Zgodnie z tym co ujawnił, Lufthansa prowadzi już rozmowy z producentami samolotów w sprawie dodatkowych dostaw maszyn. Grupa narodowego przewoźnika Niemiec jest szczególnie zainteresowana szerokokadłubowym A350. Sankcjonowany Aerofłot ma 14 niezrealizowanych zamówień na tego typu odrzutowce, wykorzystywanych na trasach długodystansowych. Ponadto Lufthansa Cargo jest zainteresowana dodatkowymi boeingami 777. Frachtowce zamówiła wcześniej grupa cargo Volga-Dnepr Airlines.

Inwazja Rosji na Ukrainę i wynikające z niej sankcje doprowadziły do ​​zamknięcia przestrzeni powietrznej po obu stronach. Rosyjskie linie lotnicze nie mogą już latać do krajów Unii Europejskiej, podczas gdy europejskie linie lotnicze omijają rosyjską przestrzeń powietrzną. Oprócz wielu zawieszonych połączeń bezpośrednich między Rosją i Ukrainą a Europą, prowadzi to również do wydłużenia czasu lotu na innych trasach, co skutkuje wyższymi kosztami dla przewoźników.

Niższe opłaty za dłuższą trasę

Spohr ubolewał, że narodowe linie lotnicze Niemiec zmuszone są obsługiwać połączenia do Azji dłuższą trasą na południe od Rosji. Niektóre linie lotnicze rozważały loty nad Alaską. Nie jest to jednak opcja dla Lufthansy. - Kiedyś tak robiliśmy, ale obecnie trasa południowa ma więcej zalet - podkreślił Spohr.

Najważniejszą zaletą trasy na południe od Rosji są znacznie niższe opłaty aniżeli w przypadku przelotów przez syberyjską przestrzeń powietrzną. To zrekompensuje przynajmniej część dodatkowych kosztów spowodowanych dłuższymi lotami między Europą a Azją. Grupa Lufthansa szacuje, że takie połączenia będą kosztować teraz kilka milionów euro więcej każdego miesiąca.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Modernizacja torowiska w Katowicach Załężu

Infrastruktura i lotniska

Modernizacja torowiska w Katowicach Załężu

13 sierpnia 2022

Czytali Maciej i Tomasz Knapikowie

Pasażer i linie lotnicze

Czytali Maciej i Tomasz Knapikowie

13 sierpnia 2022

Hyperloop w Bawarii

Biznes i przemysł

Hyperloop w Bawarii

13 sierpnia 2022

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie

13 sierpnia 2022

Emirates zmodernizują 120 samolotów

Biznes i przemysł

Emirates zmodernizują 120 samolotów

13 sierpnia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5