Jesienią ubiegłego roku Lufthansa ogłosiła, że wkrótce będzie oferować pasażerom klasy ekonomicznej szeroki wybór wysokiej jakości posiłków i napojów do kupienia na pokładzie podczas rejsów krótko- i średniodystansowych. Narodowy przewoźnik Niemiec wybrał już swoich partnerów cateringowych na sezon letni 2021 roku.
Największe linie lotnicze Europy postawiły przede wszystkim na "dean&david" i Gate Gourmet. Pierwsza z nich to firma gastronomiczna z Monachium stawiająca na zdrową i zrównoważoną żywność oraz opakowania przyjazne dla środowiska. Świeżość i jakość produktów będzie można ocenić na rejsach trwających co najmniej 60 minut.
Druga wybrana firma będzie reprezentować Lufthansę w Europie i przygotuje podstawowy asortyment, taki jak sałatki, wrapy oraz kanapki. W dostępnym menu będzie można poprosić o zestawy z awokado i łososiem, falafelem, chrupiącym kurczakiem, a także płatki owsiane z owocami. Ofertę uzupełnią ciasta i przekąski innych producentów, takie jak chipsy warzywne. Ceny posiłków i przekąsek wahają się od dwóch do około dwunastu euro. Asortyment produktów będzie aktualizowany co trzy miesiące.
Lufthansa rozszerzy także wieloletnią współpracę z firmą Dallmayr, która przygotuje podróżnym gorące napoje, słodycze i wyroby cukiernicze. Jedną z głównych atrakcji tego asortymentu będzie kawa Dano z regionu w Etiopii. Dallmayr wspiera lokalną społeczność w tym afrykańskim kraju przy budowie szkół. Asortyment narodowego przewoźnika Niemiec uzupełnią różne herbaty organiczne Alpine Herbs i First Flush Darjeeling oraz mleko czekoladowe. Ponadto oferowane będą czekoladki z fabryki pralin Dallmayr.
Nie zabraknie także dużego wyboru napojów alkoholowych i bezalkoholowych. Butelka soku pomidorowego lub soku pomarańczowego będzie dostępna za trzy euro, podobnie jak filiżanka kawy, gorącej czekolady lub herbaty. Butelka wody i mała czekoladowa niespodzianka będą serwowane bezpłatnie.
Nową ofertę pokładową, dostępną od letniego rozkładu lotów, ma charakteryzować jakość, świeżość i trwałość. – Nasi partnerzy reprezentują wyjątkową jakość i odpowiedzialne działanie. Oprócz satysfakcji naszych klientów, bardzo ważną dla nas kwestią jest również odpowiedzialność za środowisko – podkreśliła Christina Foerster, członek zarządu grupy Lufthansa. – Do produkcji naszych opakowań używamy prawie wyłącznie zrównoważonych materiałów. Ponadto zapewniamy, że dzięki dokładniejszej logistyce zmarnuje się znacznie mniej żywności – dodała Foerster.