Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Lufthansa: Wielki powrót Airbusa A380


Wstecz Dalej

Autor:

simetra

Data publikacji:
2022-06-28 08:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lufthansa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa: Wielki powrót Airbusa A380
fot. Lufthansa
Wczoraj (27 czerwca) Lufthansa ogłosiła, że od lata 2023 roku do służby powrócą wycofane w czasie pandemii Airbusy A380 – największe pasażerskie samoloty świata. To reakcja na dynamiczny wzrost liczby pasażerów w ostatnich miesiącach oraz opóźnienia w dostawach nowych maszyn.
Lufthansa poinformowała o podjęciu decyzji o przywróceniu Airbusów A380 do obsługi regularnych połączeń. Jako przyczyny podano zwiększone zainteresowanie pasażerów lotami w ostatnich miesiącach oraz opóźniające się dostawy nowych samolotów.

Przewoźnik zakłada, że powrót A380 będzie możliwy w następnym sezonie letnim. Obecnie trwają analizy, które mają odpowiedzieć na pytania, ile samolotów zostanie przywróconych oraz do obsługi jakich tras zostaną skierowane.

Lufthansa posiada obecnie 14 samolotów tego typu – wszystkie zostały odstawione na lotniska w Hiszpanii i Francji. Sześć z nich zostało jednak sprzedanych.

„Latem 2023 roku spodziewamy się sprawniej działającego systemu transportu lotniczego na całym świecie. Przywitamy Cię również z powrotem na pokładzie naszych Airbusów A380. Postanowiliśmy dzisiaj, że cieszące się ogromną popularnością A380 wrócą do służby w Lufthansie latem 2023 roku. Oprócz tego dalej wzmacniamy i modernizujemy naszą flotę, wprowadzając około 50 nowych airbusów A350, boeingów 787 i boeingów 777-9 oraz ponad 60 nowych airbusów A320/321s tylko w ciągu najbliższych trzech lat” – napisał zarząd Lufthansy w specjalnym liście skierowanym do klientów.

W połowie czerwca serwisy branżowe informowały, że przewoźnik rozważa takie działania. Rozważać miano wtedy powrót A380 wariantach "3+1" lub "6+2". Obsługiwać miałyby one trasy transatlantyckie, a jedna lub dwie maszyny pozostawać w rezerwie.

Projekt bardzo dużego, dwupokładowego samolotu był marzeniem kilku producentów w branży. Spełnił je częściowo tylko Airbus, dając lotnictwu maszynę A380-800. Projekt był wprawdzie udany technicznie, ale niestety nie finansowo, co pokazały wydarzenia w 2019 r., a koronawirus tylko przypieczętował koniec tego samolotu w wielu liniach. Czynników, które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Szerzej na ten temat pisaliśmy w tekście pt. A380: Tak Airbus chciał zawojować świat.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa kasuje 3 tys. lotów. Kryzys na europejskim niebie

Biznes i przemysł

Lufthansa kasuje 3 tys. lotów. Kryzys na europejskim niebie

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2022

Radom tematem rozmów PPL z Air France, Emirates, El Al, KLM i Lufthansą

Prawo i polityka

Radom tematem rozmów PPL z Air France, Emirates, El Al, KLM i Lufthansą

Redakcja/inf. pras. 17 czerwca 2022

Lufthansa rozważa reaktywację nawet ośmiu A380

Biznes i przemysł

Lufthansa rozważa reaktywację nawet ośmiu A380

Rafał Dybiński 15 czerwca 2022

 

Wrocław Airport: Będzie 2,5 mln pasażerów w tym roku

Infrastruktura i lotniska

Wrocław Airport: Będzie 2,5 mln pasażerów w tym roku

08 sierpnia 2022

Strefa Ciszy też w pociągach Dart i Flirt

Pasażer i linie lotnicze

Strefa Ciszy też w pociągach Dart i Flirt

08 sierpnia 2022

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX

Biznes i przemysł

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX

08 sierpnia 2022

Air Serbia chce latać na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Air Serbia chce latać na Kubę

08 sierpnia 2022

Ryanair i Słowenia wrócą do rozmów o lotach

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair i Słowenia wrócą do rozmów o lotach

08 sierpnia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5