Partner serwisu
Prawo i polityka

Lufthansa odpiera zarzuty. „Condor musi stawić czoła konkurencji"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Lufthansa odpiera zarzuty. „Condor musi stawić czoła konkurencji"
fot. Lufthansa
Lufthansa broni swojej decyzji o odstąpieniu od umowy współpracy z liniami lotniczymi Condor. Według największego przewoźnika powietrznego Europy nie może być kontynuowana w nadzwyczajnych warunkach kryzysu.

Condor złożył niedawno skargę na Lufthansę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Według mniejszego przewoźnika największe linie lotnicze Starego Kontynentu nadużyły swojej pozycji rynkowej w regionie, odstępując od porozumienia współpracy. Jednocześnie naruszyły w ten sposób warunki uzyskanej pomocy publicznej. Więcej o tym pisaliśmy w tym tekście.

Według Lufthansy współpraca przenosząca przepływ pasażerów do innych przewoźników nie może być kontynuowana w nadzwyczajnych warunkach kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Umowa wygaśnie 1 czerwca i wtedy restrukturyzujący się Condor będzie musiał polegać tylko na własnej siatce połączeń, a nie jak dotychczas skoordynowanej z oferowaniem narodowego przewoźnika Niemiec.

Członek zarządu Lufthansy, Michael Niggemann stwierdził w oświadczeniu skierowanym do decydentów z Berlina, że skarga wakacyjnej linii lotniczej jest "nieuzasadniona" i nie można mówić w tym przypadku o próbach monopolizacji tras. Według Niggemanna priorytetem dla Lufthansy jest teraz zachowanie pozostałych miejsc pracy.

Faktem jednak jest, że narodowy przewoźnik Niemiec zaangażuje się mocniej w biznes turystyczny, co potwierdza projekt Eurowings Discover. Nowe linie lotnicze z grupy Lufthansy będą bezpośrednio konkurować z Condorem na wielu połączeniach długodystansowych. Taką strategię wymusza słaba perspektywa szybkiego odrodzenia podróży służbowych, które przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 przynosiły spore profity największemu przewoźnikowi powietrznemu na Starym Kontynencie.

Niggemann przypomniał jednocześnie, że Condor jest nadal finansowany z długoterminowego kredytu z banku KfW oraz uzyskał także stosowną pomoc państwa. – Kwestia wsparcia rządowego nie może mieć żadnego wpływu na decyzje handlowe firm. Dotyczy to zarówno nas, jak i Condora, który powinien po prostu stawić czoła konkurencji i tym samym udowodnić swoją przyszłą rentowność – kontratakuje członek zarządu Lufthansy.

Przedstawiciel narodowego przewoźnika powietrznego Niemiec poruszył jeszcze istotną kwestię efektywności flot obu linii lotniczych. Lufthansa zaplanowała bowiem niedawno redukcje i wycofa 150 ze swoich 800 samolotów. – Condor utrzymuje wciąż blisko 50 maszyn, a jego flota wymaga modernizacji. Tylko wtedy firma stanie się atrakcyjna dla klientów – podsumował Michael Niggemann.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Condor bez odszkodowania od PGL. Sąd oddalił pozew przewoźnika

Prawo i polityka

Condor bez odszkodowania od PGL. Sąd oddalił pozew przewoźnika

Przegląd prasy 22 września 2022

Teckentrup (Condor): Lufthansa chce nas zgładzić

Biznes i przemysł

Teckentrup (Condor): Lufthansa chce nas zgładzić

Rafał Dybiński 13 kwietnia 2022

Odrzutowce Condora zyskają "wakacyjne" paski. W pięciu kolorach

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Condor bez odszkodowania od PGL. Sąd oddalił pozew przewoźnika

Prawo i polityka

Condor bez odszkodowania od PGL. Sąd oddalił pozew przewoźnika

Przegląd prasy 22 września 2022

Teckentrup (Condor): Lufthansa chce nas zgładzić

Biznes i przemysł

Teckentrup (Condor): Lufthansa chce nas zgładzić

Rafał Dybiński 13 kwietnia 2022

Odrzutowce Condora zyskają "wakacyjne" paski. W pięciu kolorach

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5