Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Lufthansa odpiera zarzuty. „Condor musi stawić czoła konkurencji"


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-02-25 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa odpiera zarzuty. „Condor musi stawić czoła konkurencji"
fot. Lufthansa
Lufthansa broni swojej decyzji o odstąpieniu od umowy współpracy z liniami lotniczymi Condor. Według największego przewoźnika powietrznego Europy nie może być kontynuowana w nadzwyczajnych warunkach kryzysu.
Condor złożył niedawno skargę na Lufthansę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Według mniejszego przewoźnika największe linie lotnicze Starego Kontynentu nadużyły swojej pozycji rynkowej w regionie, odstępując od porozumienia współpracy. Jednocześnie naruszyły w ten sposób warunki uzyskanej pomocy publicznej. Więcej o tym pisaliśmy w tym tekście.

Według Lufthansy współpraca przenosząca przepływ pasażerów do innych przewoźników nie może być kontynuowana w nadzwyczajnych warunkach kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Umowa wygaśnie 1 czerwca i wtedy restrukturyzujący się Condor będzie musiał polegać tylko na własnej siatce połączeń, a nie jak dotychczas skoordynowanej z oferowaniem narodowego przewoźnika Niemiec.

Członek zarządu Lufthansy, Michael Niggemann stwierdził w oświadczeniu skierowanym do decydentów z Berlina, że skarga wakacyjnej linii lotniczej jest "nieuzasadniona" i nie można mówić w tym przypadku o próbach monopolizacji tras. Według Niggemanna priorytetem dla Lufthansy jest teraz zachowanie pozostałych miejsc pracy.

Faktem jednak jest, że narodowy przewoźnik Niemiec zaangażuje się mocniej w biznes turystyczny, co potwierdza projekt Eurowings Discover. Nowe linie lotnicze z grupy Lufthansy będą bezpośrednio konkurować z Condorem na wielu połączeniach długodystansowych. Taką strategię wymusza słaba perspektywa szybkiego odrodzenia podróży służbowych, które przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 przynosiły spore profity największemu przewoźnikowi powietrznemu na Starym Kontynencie.

Niggemann przypomniał jednocześnie, że Condor jest nadal finansowany z długoterminowego kredytu z banku KfW oraz uzyskał także stosowną pomoc państwa. – Kwestia wsparcia rządowego nie może mieć żadnego wpływu na decyzje handlowe firm. Dotyczy to zarówno nas, jak i Condora, który powinien po prostu stawić czoła konkurencji i tym samym udowodnić swoją przyszłą rentowność – kontratakuje członek zarządu Lufthansy.

Przedstawiciel narodowego przewoźnika powietrznego Niemiec poruszył jeszcze istotną kwestię efektywności flot obu linii lotniczych. Lufthansa zaplanowała bowiem niedawno redukcje i wycofa 150 ze swoich 800 samolotów. – Condor utrzymuje wciąż blisko 50 maszyn, a jego flota wymaga modernizacji. Tylko wtedy firma stanie się atrakcyjna dla klientów – podsumował Michael Niggemann.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa uruchomi wiosną drugie połączenie do Albanii

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa uruchomi wiosną drugie połączenie do Albanii

Rafał Dybiński 21 lutego 2021

 

Lufthansa przejmie włoską Alitalię?

Biznes i przemysł

Lufthansa przejmie włoską Alitalię?

26 lutego 2021

Norwegian Air anuluje zamówienie na 88 Airbusów

Biznes i przemysł

Norwegian Air anuluje zamówienie na 88 Airbusów

26 lutego 2021

Australia znosi zakaz lotów dla Boeinga 737 MAX

Prawo i polityka

Australia znosi zakaz lotów dla Boeinga 737 MAX

26 lutego 2021

PAŻP: Bezpieczeństwo i finanse w czasach kryzysu

Infrastruktura i lotniska

PAŻP: Bezpieczeństwo i finanse w czasach kryzysu

26 lutego 2021

Salazar nowym sekretarzem generalnym ICAO

Prawo i polityka

Salazar nowym sekretarzem generalnym ICAO

26 lutego 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5