Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa ma pomysł na Alitalię. Powstanie NewAlitalia?


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2017-10-16 16:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa ma pomysł na Alitalię. Powstanie NewAlitalia?
fot. Maarten Visser CC BY-SA 2.0
Największe niemieckie linie lotnicze, Lufthansa Group, złożyły w poniedziałek 16 października list z ofertą na utworzenie nowej spółki, na bazie upadającego włoskiego przewoźnika, Alitalii. Nowa firma miałaby nazywać się NewAlitalia.
Lufthansa zdecydowała się nie składać oferty na całą linię lotniczą, ale wyraziła zainteresowanie tylko częściami globalnego ruchu sieciowego, a także europejskimi i krajowymi bezpośrednimi połączeniami biznesowymi.

Oferta obejmuje koncepcję na nowo ukształtowaną Alitalii z ukierunkowanym modelem biznesowym „NewAlitalia”, która mogłaby rozwinąć długoterminowe perspektywy ekonomiczne. Jak dodaje spółka w komunikacie, „komisarze odpowiedzialni za tę kwestię zgodzili się zachować poufność co do informacji dotyczących oferty”.

Narodowy przewoźnik Włoch od wielu miesięcy nie może porozumieć się ze swoimi pracownikami. Załodze zaproponowano cięcia w pensjach i ograniczenia w zatrudnieniu w zamian za uratowanie firmy przed upadłością. Pensje planowano obniżyć o 8%, a pracę miało stracić około 1,5 tys. z liczącej 17 tys. osób załogi.

Do działania wkroczył włoski rząd, który w maju tego roku postanowił udzielić przewoźnikowi pożyczki w kwocie 600 mln euro – pieniądze miały zapewnić firmie stabilne funkcjonowanie przez kolejne pół roku.

Wcześniej do zarządu komisarycznego Alitalii wpłynęły 32 deklaracje zainteresowania aktywami włoskiego przewoźnika. Komisarze nie ujawnili szczegółów, ale do złożenia deklaracji przyznały się Ryanair i Lufthansa. Żadna z tych firm nie zamierzała wykupić całego przedsiębiorstwa.

Przypomnijmy, że Alitalia była pod nadzorem lotniczego giganta, linii Etihad, które były jednocześnie największym udziałowcem. Pomimo procesu restrukturyzacji, jaki przechodziła Alitalia, spółka była trwale deficytowa, a środki zainwestowane przez Etihad „bez dobrego pomysłu” – zostały „przejedzone”. Restrukturyzację z kolei miała utrudniać dodatkowo duża konkurencja ze strony tanich przewoźników, przywożących turystów, jak i tych tradycyjnych, zabierających ruch.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dlaczego upadają linie lotnicze?

Biznes i przemysł

Dlaczego upadają linie lotnicze?

Emilia Derewienko 15 października 2017

Qatar Airways: Loty z Dohy do Warszawy dwa razy dziennie

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Loty z Dohy do Warszawy dwa razy dziennie

Redakcja 10 października 2017

Upadki przewoźników dowodem na konkurencyjność europejskiego rynku

Pasażer i linie lotnicze

Upadki przewoźników dowodem na konkurencyjność europejskiego rynku

Magdalena Wosińska 05 października 2017

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5