Poprzedni miesiąc linie należące do Grupy Lufthansy zakończyły wynikiem około 13,9 mln przewiezionych pasażerów. Oznacza to wzrost o 4,5 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku.
Oferowanie liczone w ASK wzrosło o 2,9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Sprzedaż w RPK wzrosła o 4,9 proc., a współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 1,6 proc., licząc rok do roku, i wyniósł 85,2 proc.
Rekordy i spadkiLinie lotnicze Grupy Lufthansa przewiozły w sumie 68,9 mln pasażerów w pierwszej połowie 2019 r. To więcej niż kiedykolwiek wcześniej a szczyt sezonu przypada na drugą połowę roku. Szykuje się więc świetny rok pod względem statystyk przewozowych. Również osiągnięty współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na poziomie 80,8 proc. jest rekordowym wynikiem wśród pierwszych półroczy.
Oferowanie pojemności na cargo wzrosło o 7,2 proc., podczas gdy sprzedaż w RTK spadła o 3,3 proc. W rezultacie współczynnik wykorzystania pojemności na cargo spadł o 6,4 proc. do 58,8 proc. Trzeba jednak pamiętać, że całe światowe cargo lotnicze jest w odwrocie i
wyniki globalne też są na minusie.
Z rozbiciem na linieLinie lotnicze Lufthansa, SWISS i Austrian Airlines przewoziły w czerwcu około 10,0 mln pasażerów to o 3,7 proc. więcej niż w poprzednim roku. W porównaniu z poprzednim rokiem oferowanie w ASK wzrosło w czerwcu o 3,8 procent. Wielkość sprzedaży w RPK wzrosła w tym samym okresie o 5,3 procent. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 1,2 punktu procentowego do 85,3 procent.
Niemieckie linie lotnicze Lufthansa przewiozły 6,6 mln pasażerów w czerwcu, co stanowi wzrost o 2,3 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Oferowanie w ASK wzrosło o 3,9 proc., a sprzedaż w RPK wzrosła o 5,5 proc. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wyniósł 85,5 proc., tj. 1,3 proc. powyżej poziomu z roku poprzedniego.
Eurowings (w tym Brussels Airlines) przewoził w czerwcu około 3,8 mln pasażerów. Wśród tej liczby ponad 3,5 mln pasażerów odbyło loty krótkodystansowe, a 267 000 długodystansowo. Oznacza to wzrost o 6,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Oferowanie w czerwcu było o 1,1 proc. niższe niż w poprzednim roku, podczas gdy sprzedaż wzrosła o 3,0 proc. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 3,4 proc. do 85,1 proc.
Co z finansami?Trzeba poczekać na dodatkowe informacje, by zobaczyć, jak wyniki przewozowe przełożą się na wyniki finansowe.
Na razie wiemy, że w I kwartale 2019 roku Grupa odnotowała stratę. Według przewoźnika przyczyną takiego stanu rzeczy był m.in. wzrost kosztów paliwa o 200 mln euro i nadwyżka oferowania na rynku europejskim, która wywiera silną presję na obniżenie taryf, a tym samym na wpływy jednostkowe szczególnie w przewozach na trasach krótko- i średniodystansowych. W ciągu pierwszych trzech miesięcy Grupa Lufthansa przyniosła 336 mln euro straty przed opodatkowaniem, w porównaniu do 52 mln euro zysku wypracowanego w tym samym okresie poprzedniego roku.
W 2018 roku Grupa
miała przychody na poziomie 35,8 mld euro, a zysk osiągnął poziom 2,8 mld euro. Był to drugi najlepszy wynik w historii konsorcjum.