Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa chce pozyskać używane airbusy A350-900

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-04-2023
Ostatnia modyfikacja:
23-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa chce pozyskać używane airbusy A350-900
fot. Lufthansa
Niemiecka Lufthansa pozyska sześć kolejnych airbusów A350-900. Maszyny eksploatowane były wcześniej przez innych przewoźników, w tym linie LATAM i South African Airways. Pozyskanie kolejnych samolotów szerokokadłubowych ma zwiększyć zdolność przewozową linii w nadchodzącym szczycie sezonu letniego 2023.

Sześć samolotów A350-900 o rejestracjach N285BN, N286BN, N287BN, N264AR, OE-IPX i OE-IPK, według danych planespotters.net jest oznaczonych jako mających przybyć do niemieckiego przewoźnika. N285BN, N286BN, N287BN, N264AR należały wcześniej do LATAM Airlines Brazil, spółki zależnej LATAM Airlines Group. Według danych ch-aviation.com, wszystkie cztery ex-LATAM Airlines Brazil A350 opuściły flotę przewoźnika około połowy 2021 r. i są własnością firmy Deucalion Aviation.

LATAM Airlines Brazil odebrał samoloty, obecnie zarejestrowane jako N285BN, N286BN, N287BN i N264AR, odpowiednio w maju 2016 r., sierpniu 2016 r., grudniu 2016 r. i grudniu 2019 r. Tymczasem South African Airways były ostatnią linią lotniczą, która użytkowała maszyny OE-IPX i OE-IPK. Oba Airbusy A350 wycofano z floty południowoafrykańskiego przewoźnika w 2020 r. Według danych ch-aviation.com są one własnością firmy Avolon. Wcześniej samoloty latały w barwach Hainan Airlines, które eksploatowały wspomniane A350 przez zaledwie 10 miesięcy między styczniem a październikiem 2019 r.

Idealna okazja na tańsze leasingi

Jeśli sprzedaż dojdzie do skutku, nie będzie to pierwszy raz, gdy Lufthansa powita w swojej flocie używane airbusy A350-900. Według raportu rocznego linii z 2022 r., ponieważ "wiele linii lotniczych anulowało zamówienia w krótkim czasie i zakończyło leasingi przed terminem" podczas pandemii, rynek miał "zwiększoną ofertę nowoczesnych samolotów dostępnych na atrakcyjnych warunkach i podlegających krótkim okresom dostawy". W związku z tym Lufthansa odebrała pięć boeingów 787-9 z anulowanego zamówienia i cztery airbusy A350-900 z zakończonego przed czasem leasingu.

- W przypadku tych samolotów skorzystaliśmy z bardzo korzystnych cen zakupu i niskich stawek leasingowych, a także z krótkich terminów dostaw. Wszystkie cztery samoloty A350-900 zostały dostarczone w pierwszych sześciu miesiącach 2022 r., podczas gdy dwa B787-9 zostały dostarczone w drugiej połowie 2022 r. - czytamy dalej w raporcie.  Jak wskazują dane ch-aviation.com wszystkie cztery A350-900 powitane przez Lufthansę w ubiegłym roku, to samoloty należące kiedyś do Philippines Airlines.

- Lufthansa Group prowadzi obecnie zaawansowane negocjacje w sprawie kolejnych samolotów długodystansowych, które mogą być dostępne w krótkim czasie do dostawy. W chwili obecnej nie możemy podać żadnych dodatkowych informacji w tej kwestii - napisał rzecznik Lufthansy w oświadczeniu dla portalu AeroTime.

Flota A350 LH

Obecnie Lufthansa posiada we flocie 300 samolotów, w tym 21 airbusów A350-900. Przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę 44 A350: 34 A350-900, w tym sześciu używanych oraz 10 A350-1000.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5