Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lufthansa chce podwoić flotę Air Dolomiti


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-09-30 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa chce podwoić flotę Air Dolomiti
fot. Lufthansa
Lufthansa wkrótce zmieni włoską strategię: zamiast przyspieszyć przejęcie Alitalii, zainwestuje około 100 milionów euro w rozbudowę włoskiej spółki Air Dolomiti.
– Lufthansa z pewnością zainwestuje około 100 milionów we włoską regionalną spółkę zależną Air Dolomiti – powiedział niemiecki szef linii lotniczych Jörg Eberhart w wywiadzie dla włoskiej gazety "Corriere della Serra". Celem przewoźnika jest podwojenie floty obecnie dziesięciu Embraerów od 195 do 20 i rozbudowa sieci zasilającej do węzłów Lufthansy.

Od 2003 r. Air Dolomiti jest w całości własnością grupy Lufthansa. Obecnie linia lotnicza obsługuje połączenia z węzłami Lufthansy w Monachium i Frankfurcie z siedmiu włoskich lotnisk (Bari, Bolonia, Florencja, Mediolan, Turyn, Wenecja i Werona). Ponadto regionalny przewoźnik wykonuje wiele lotów dla Lufthansy z Monachium.

Wraz z rozbudową własnej regionalnej spółki zależnej następuje zmiana strategii Lufthansy we Włoszech. Lufthansa wielokrotnie wyrażała zainteresowanie zakupem Alitalii, ale była wielokrotnie odrzucana przez nowy populistyczny rząd w Rzymie.

Niedawno grupa podsumowała minione półrocze. Przychody niemieckiego koncernu wyniosły 16,94 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5,2 proc. Mimo strajków, rosnących cel paliwa, niemiecki przewoźnik deklaruje, że utrzymuje roczny cel finansowy. 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę zakładu EME Aero

Biznes i przemysł

Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę zakładu EME Aero

Aleksander Domański 01 października 2018

Loty długodystansowe: Wraz z rynkiem rosną wymagania pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Loty długodystansowe: Wraz z rynkiem rosną wymagania pasażerów

Roman Czubiński 17 września 2018

Lufthansa: 30 lat kobiet za sterami samolotów

Biznes i przemysł

Lufthansa: 30 lat kobiet za sterami samolotów

Emilia Derewienko 25 sierpnia 2018

 

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

Infrastruktura i lotniska

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

28 października 2021

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

Pasażer i linie lotnicze

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

28 października 2021

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

28 października 2021

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

Pasażer i linie lotnicze

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

28 października 2021

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

Pasażer i linie lotnicze

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

28 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5