Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa Cargo przyspiesza odejście MD-11F zamówieniem kolejnych B777F


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-11-10 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa Cargo przyspiesza odejście MD-11F zamówieniem kolejnych B777F
fot. Lufthansa Cargo
Lufthansa Cargo zamówiła kolejne dwa boeingi B777F, ponieważ chce przyspieszyć wycofanie pozostałych MD-11F. Przewoźnik informuje, że ostatnie zamówienie jest częścią programu modernizacji floty, w ramach którego wycofa swoich 10 MD-11F do końca 2020 r., cztery lata wcześniej niż planowano.
Rada nadzorcza Lufthansa Group formalnie zatwierdziła zakup samolotów na początku listopada br. Nowe maszyny zostaną dostarczone przez producenta w 2020 r. i będą zbazowane na lotnisku we Frankfurcie. 10 MD-11F, które zostały w tym roku częściowo zastąpione przez boeingi B777F, zostanie wycofanych z floty do końca 2020 r.

- Inwestujemy w maksymalną niezawodność i znacznie niższe emisje. Modernizacja naszej floty jest największym wkładem, jaki możemy wnieść w przyszłość w krótkim okresie. Łączymy odpowiedzialność za naszą firmę z odpowiedzialnością korporacyjną - powiedział Peter Gerber, dyrektor generalny i prezes zarządu Lufthansa Cargo.

Lufthansa Cargo po raz pierwszy zaprezentowała kultowego i przyciągającego wzrok trzysilnikowego MD-11F w 1998 r. Ze względu na swoje zalety w zakresie wydajności, do końca 2005 r., zastąpiły one czterosilnikowe B747-200F. Następnie przyszedł czas na kolejne odmłodzenie floty. Samoloty MD-11F są zastępowane przez wydajniejsze boeingi 777F. Początkowo linia sądziła, że nowe B777F powiększą flotę. Jednak narastający kryzys strefy euro, przewozów cargo, a także wprowadzenie zakazu nocnych lotów na lotnisku we Frankfurcie przyczyniło się do zrewidowania tych planów.

B777F mają zasięg ponad 9070 km i na pokład mogą zabrać 103 tony ładunku w porównaniu do 7320 km i 96 ton jakie może przewozić MD-11F. Dwusilnikowy Boeing B777F jest o około 20 proc. bardziej wydajny i emituje ponad 15 proc. mniej CO2 niż MD-11F. Ponadto B777F spełnia surowe wymagania w zakresie ochrony przed hałasem określone w załączniku 16 ICAO, tom I, rozdział 14.

Obecnie flota Lufthansa Cargo składa się z 17 maszyn: siedmiu boeingów B777F oraz 10 MD-11F. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch B777F. Oprócz własnej floty, Lufthansa Cargo może również wykorzystać pojemność czterech boeingów B777F obsługiwanych przez AeroLogic. Lufthansa Cargo sprzedaje także miejsce na pokładach Lufthansa German Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings i SunExpress. W sumie około połowa ładunku cargo jest przewożona w lukach bagażowych samolotów pasażerskich.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Malta Air zastąpi Laudę na trasie Warszawa-Modlin - Wiedeń

Pasażer i linie lotnicze

Malta Air zastąpi Laudę na trasie Warszawa-Modlin - Wiedeń

Piotr Bożyk 09 listopada 2019

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK

Łukasz Malinowski 09 listopada 2019

Ryanair: Dbasz o środowisko? Lataj z nami!

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Dbasz o środowisko? Lataj z nami!

Magdalena Romanowska 09 listopada 2019

 

Emirates i SpiceJet zawierają porozumienie code-share

Pasażer i linie lotnicze

Emirates i SpiceJet zawierają porozumienie code-share

26 listopada 2019

Autostradą A4 na krakowskie lotnisko? Uwaga na utrudnienia

Pasażer i linie lotnicze

Autostradą A4 na krakowskie lotnisko? Uwaga na utrudnienia

26 listopada 2019

Ryanair: Kolejne loty z Warszawy Modlin do Dublina

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Kolejne loty z Warszawy Modlin do Dublina

26 listopada 2019

Sukces CPK jest uzależniony od sukcesu LOT-u

Biznes i przemysł

Sukces CPK jest uzależniony od sukcesu LOT-u

26 listopada 2019

Boeing rozważa stworzenie nowej wersji 767

Biznes i przemysł

Boeing rozważa stworzenie nowej wersji 767

26 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5