Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Ludzie chcą znów latać. Czy miasta nadal będą chciały ich gościć?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-10-2020
Ostatnia modyfikacja:
02-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Ludzie chcą znów latać. Czy miasta nadal będą chciały ich gościć?
fot. Kasper FiszerSamolot linii Ryanair w Cuneo
Nie trzeba w żaden sposób stymulować ruchu lotniczego, wystarczy, że znikną restrykcje – twierdzi Eryk Kłopotowski. Wskazuje on jednak na możliwość zmiany polityki popularnych miast europejskich wobec turystów. Mieszkańcy części z tych ośrodków mogą bowiem nie chcieć powrotu do sytuacji boomu turystycznego.

– Jeżeli skończą się restrykcje, a politycy odczepią się od nas wszystkich i pozwolą nam funkcjonować, to myślę, że ruch turystyczny wróci bardzo szybko – mówił podczas Kongresu Rynku Lotniczego Eryk Kłopotowski, ekspert ds. rynku lotniczego. Przekonywał, że ludzie bardzo chcieliby znów latać. – W Australii w 10 minut wyprzedano siedmiogodzinny lot z tym samym miejscem startu i lądowania – argumentował.

Nie trzeba przekonywać ludzi do samolotów – sami chcą znów latać

– 4,5 mld sprzedanych w zeszłym roku biletów lotniczych oznacza, że są miliardy chętnych do tego, by wsiąść w samolot i gdziekolwiek polecieć – przekonywał prelegent. Stwierdził, że chęć powrotu do latania dotyczy nie tylko typowych wyjazdów wakacyjnych, ale też tzw. city-breaków i innych form wyrwania się z domu na kilka dni – z rodziną, ale i samemu. – W bardzo bliskim kręgu wszyscy mamy siebie wzajemnie dosyć i chcemy z niego po prostu uciec – ocenił.

Eryk Kłopotowski powiedział także, że nie ma potrzeby, by branża lotnicza w jakikolwiek sposób stymulowała ludzi do powrotu do latania. – To, z czym musimy walczyć, to restrykcje i idiotyzmy typu zakaz wylotu samolotu z Hiszpanii, podczas gdy ambasada w Madrycie ogłasza na swojej stronie internetowej, że jeśli ktoś chce przedostać się do Polski, może kupić bilet lotniczy do Niemiec i stamtąd pojechać do kraju – stwierdził.

Czy europejskie miasta nadal będą otwarte na turystów?

Ekspert zwracał przy tym uwagę, że na przyszłość rynku lotniczego wpłynąć mogą kwestie polityczne. – Patrzę np. na Amsterdam, który bardzo zmienił się w ciągu ostatnich 15 lat. Mieszkańcy tego miasta zostali zmuszeni do tego, by przenieść się na przedmieścia, bo mieszkania zaczęły masowo wykupywać firmy, które wynajmowały je poprzez platformy najmu krótkoterminowego – wskazywał. – Teraz oczywiście te firmy tracą pieniądze. Pytanie, jak presja z tego rynku wpłynie na zarządzanie miastem i turystami – zastanawiał się uczestnik debaty o przyszłosci lotniczego ruchu turystycznego.

Zauważył jednak, że choć mieszkańcy Amsterdamu jeszcze rok temu mieli dość bardzo licznej obecności turystów, dziś mogą, przynajmniej w pewnej mierze, za nią tęsknić. Trudne chwile przeżywają bowiem ich biznesy, które częściowo opierały się na obsłudze przyjezdnych. – Może jednak stwierdzą, że wreszcie wróciła normalność i można żyć w mieście tak, jak można było żyć przed boomem turystycznym – spekulował.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

inf. pras. UTK oprac. ms. 01 lutego 2023

Jakie lotnisko w Polsce jest najlepszą bazą wypadową na daleką podróż?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa rozważa zmianę siedziby z Kolonii na Monachium

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

inf. pras. UTK oprac. ms. 01 lutego 2023

Jakie lotnisko w Polsce jest najlepszą bazą wypadową na daleką podróż?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa rozważa zmianę siedziby z Kolonii na Monachium

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5